تبیان، دستیار زندگی

شغل‌های پردرآمد در ایران

پردرآمدترین مشاغل در ایران تعدادشان کم نیست! البته باید خاطر نشان کرد که باوجود شرایط نامساعد اقتصادی در کشور، همچنان شغل‌های پرسودی وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شغل پردرامد
برای کسب درآمد خوب، باید شغل پردرآمدی داشته باشید. اگر به دنبال شغل پردرآمد هستید تا از آینده کاری مناسبی برخوردار شوید و چشم‌انداز روشن اقتصادی پیش رویتان باشد باید به دنبال برخی کسب‌وکارهای که درآمد و سود خوبی را عایدتان می‌کند باشید.

اسامی شغل‌های پردرآمد


- وکیل خانواده

باید خاطر نشان کرد که شغل دلالی و واسطه گری در ایران بسیار رایج است، به طور حتم این شغل را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم، زیرا شغل مناسبی نبوده و به اقتصاد کشور آسیب وارد می سازد.

وکالت شغل جالب و سختی است و البته هیجان‌انگیز. رشته تحصیلی وکالت در بین دانشجویان پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی است و در ایران نیز وکالت شغلی پردرآمد محسوب می‌شود.

شاید هدف شما برای انتخاب این رشته پولدار شدن باشد ولی باید همیشه یادتان باشد که این شغل به شما این فرصت را می‌دهد که بتوانید حق پایمال شده دیگران را بگیرید و عدالت را ایجاد کنید و بعد کسب درآمد!

- جراح زیبایی

اگر یک نگاه گذرا به اطرافتان بیندازید متوجه خواهید شد که جراحی زیبایی چقدر بین جوانان و مخصوصاً خانم‌های جوان طرفدار دارد.  جراحی زیبایی در سرتاسر دنیا متقاضی بسیاری دارد و به همین دلیل پردرآمدترین شغل در دنیا و بالطبع در ایران است. احتمالاً در اطراف خودتان کسانی را دیده‌اید که عمل بینی یا جراحی زیبایی دیگری انجام داده‌اند یا ممکن است شما که این مطلب را می‌خوانید یکی از عمل‌های زیبایی را انجام داده باشید.

- توریسم درمانی

بله، توریسم درمانی! به دلیل پایین بودن هزینه‌های درمانی، مخصوصاً دندانپزشکی و جراحی زیبایی در ایران، از کشورهای مختلفی برای انجام عمل‌های زیبایی به ایران سفر می‌کنند. همین باعث شد تا صنعت توریسم درمانی شکل بگیرید.


- گردشگری

یکی از شغل‌هایی که در گذشته خیلی کم مورد توجه عموم قرار داشت صنعت گردشگری بود بخصوص در بخش بوم‌گردی بود. ایران خوشبختانه دارای یکی از فراوان‌ترین مکان‌های گردشگری جهان است، از طرفی مردم جهان دیگر دوستدارند که حتماً در هتل‌های چند ستاره اقامت کنند و توجهی ویژه‌ای به بوم گردی دارند که شرایط این نیز در ایران فراهم است.

اما نکته‌ای که می‌تواند شما را پولدار کند تفاوت قیمت ریال و دلار است. هرچقدر که قیمت دلار بالاتر برود برای شمایی که گردشگر خارجی وارد کشور می‌کنید شرایط بهتر خواهد بود.

- راهنمای تور

با توجه به افزایش آمار ورود گردشگران به کشور به‌خصوص در شهرهای گردشگر پذیر همچون شیراز و اصفهان بازار تور لیدرها به‌خصوص راهنمای توریست‌های خارجی بسیار داغ شده است. راهنمای گردشگر یا تورلیدر شخصی است که با آشنایی و تسلط کامل بر نقاط گردشگری یک شهر از جمله اماکن تاریخی، بازارهای تجاری، جاذبه‌های طبیعت و تاریخچه مربوط به این اماکن را برای گردشگرانی که به آن محل سفر می‌کنند، معرفی کند.

- آرایشگری

یکی از پول‌سازترین مشاغلی که یک خانم می‌تواند انجام دهد انجام خدمات آرایشگری است. آرایش و گریم عروس، کاشت ناخن، پاک‌سازی پوست، اکستنشن وغیره، در حال حاضر در ایران طرفداران زیادی دارد و آرایشگرانی که بتوانند مشتری ثابت و روزانه برای خود بیابند می‌توانند به‌راحتی به پول و ثروت دست یابند.


- بازار بورس

امروزه بانک‌ها در حال کاهش سود خود هستند و در 10 سال آینده سود پرداختی آن‌ها زیر 5% خواهد بود. به همین دلیل افرادی که علاقه به کار کردن با سرمایه نقدی دارند باید وارد بازارهای مالی بورس شوند.

بورس اوراق بهادار، بورس کالا، بورس سکه و ارز آینده روشنی را داشته است. در همین 5 سال گذشته بورس ایران رشد بالا 200% را تجربه کرده است. عموماً بورس‌ها در تمام جهان محلی برای ثروتمند شدن هستند.


- بازیگری سینما و تلویزیون

تردیدی وجود ندارد که حداقل دریافتی بازیگران مطرح ایران برای بازی در یک فیلم سینمایی یا سریال تلویزیونی کمتر از چند میلیون تومان نیست. این رقم بسته به ارزش بازیگر برای گیشه و نوع فیلمی که قرار است در آن به ایفای نقش بپردازد گاهی تا بالاتر هم می‌رود.

- مربی یا بازیکن فوتبال

وضعیت پرداخت دستمزد بازیکنان و مربیان فوتبال در ایران شاید در حد سایر کشورهای مطرح در دنیا نباشد اما بازهم بازیکنان و مربیان طراز اول فوتبال سالانه کمتر از ۴۰۰ میلیون تومان دریافت نمی‌کنند. این البته منهای پاداش‌هایی است که در طول فصل به دلایل مختلف دریافت می‌کنند.

شغل پردرامد

- کسب درآمد اینترنتی

بسیاری از سایت‌ها با فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی کسب درآمد می‌کنند. بسیاری دیگر خدمات ارائه می‌دهند و درآمدزایی اینترنتی می‌کنند و بسیاری دیگر به‌واسطه تبلیغات کسب درآمد از اینترنت را تجربه می‌کنند. راه‌اندازی یک کسب‌وکار اینترنتی نیاز به ایده‌های عجیب‌ و تخصص‌های خاصی نیست اما پس از راه‌اندازی نیاز به نظم و توسعه و یادگیری مهارت‌های مرتبط با کسب‌وکارهای آنلاین، دارید.

- برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب

با توجه به وضعیت حرکت جهانی به سمت زندگی‌های مبتنی بر اینترنت و همچنین پایین بودن هزینه راه‌اندازی این‌گونه شغل‌ها، از مزایایی شغل‌ برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب  این است که شما در شروع فقط به دانش و چند سیستم کامپیوتری احتیاج دارید به‌طوری‌که سرمایه‌گذاری آن حتی از راه‌اندازی یک فلافل فروشی نیز کمتر است. برای کسب مهارت برنامه‌نویسی می‌توانید در دوره‌های مختلفی به‌صورت حضوری و غیرحضوری شرکت کنید. کافی است در گوگل آموزش برنامه‌نویسی مدنظرتان را جستجو کنید.


- راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل

اپلیکیشن موبایل به نسبت وب‌سایت‌ها در دسترس‌تر است و هر شخصی که بتواند با گوشی هوشمند خود کار کند، می‌تواند اپلیکیشن شما را داشته باشد. به همین دلیل بازار اپلیکیشن‌های موبایل امروزه بسیار داغ است و ایده‌های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در قالب اپلیکیشن، توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گیرد. شما که این مطلب را می‌خواهید حداقل چند اپلیکیشن فارسی بر روی گوشی نصب دارید، تقویم، اسنپ، تپ‌سی وغیره.

- تدریس آنلاین

یکی دیگر از مشاغل اینترنتی پرسود و بسیار پردرآمد می‌تواند از برگذار کردن درس گروهی‌ها و کلاس‌های مجازی باشد. تقاضا برای مدرسان اینترنتی بسیار زیاد است، اگر شما در زمینه‌ای تخصص دارید می‌توانید به یک معلم مجازی و مدرس اینترنتی تبدیل شوید. تنها چیزی که نیاز دارید این است که در زمینه‌ی کاری و شغلی خود باید حرفه‌ای باشید مثلاً اگر در زمینه‌ی کسب‌وکار اینترنتی فعالیت می‌کنید می‌توانید با برگذاری یک وبینار مجازی به در‌‌آمد میلیونی بسیار زیادی برسید.

اگر تخصص خاصی مانند؛ مدرس زبان، مربی بدنسازی، متخصص تغذیه وغیره دارید، می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام برای معرفی خودتان و فعالیتی که دارید استفاده کنید. مطمئن باشید اگر اصولی کار کنید موفق می‌شوید.

- فروشگاه آنلاین

پردرآمدترین مشاغل در ایران تعدادشان کم نیست! البته باید خاطر نشان کرد که باوجود شرایط نامساعد اقتصادی در کشور، همچنان شغل‌های پرسودی وجود دارد.

فروشگاه آنلاین بهترین راهکار برای گسترش کسب و کار است. راه‌اندازی فروشگاه آنلاین و فروش کالا در اینترنت این روزها یک شغل پردرآمد در ایران به شمار می‌آید. فروش محصول از طریق وب سایت فروشگاهی یا کانال تلگرام یا پیج اینستاگرام می‌توانند درآمد خوبی را برای شما کسب کند.

از آنجایی که با فروش کالا از طریق اینترنت از پرداخت مالیات و کرایه مغازه و سایر هزینه‌های این چنینی در امان هستید، می‌توانید کالاها رو با قیمت کمتری نسبت به مغازه‌ها بفروش برسانید و مشتری‌های بیابید.

- دلالی و واسطه‌گری

شغل واسطه‌گری یا دلالی در هر زمینه‌ای یکی از کم زحمت‌ترین و پر سودترین مشاغل در ایران محسوب می‌شود. شغل واسطه‌گری نه سرمایه نیاز دارد و نه اطلاعات و آموزش خاصی. برای کسب درآمد فقط کافی است که برای چیزهای مختلفی مثل خانه، ماشین و غیره مشتری پیدا کنید.

نکته مهم: باید خاطر نشان کرد که شغل دلالی و واسطه گری در ایران بسیار رایج است، به طور حتم این شغل را به هیچ عنوان پیشنهاد نمی کنیم، زیرا شغل مناسبی نبوده و به اقتصاد کشور آسیب وارد می سازد.

- راه‌اندازی آشپزخانه

بسیاری از مردم برای وعده‌های غذایی از بیرون غذا تهیه می‌کنند، افرادی که تعداد وعده‌های غذایی بیشتری از رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها سفارش می‌دهند همیشه سعی می‌کنند بهترین آن‌ها را انتخاب کنند. پس آشپزخانه‌هایی که از نظر کیفیت غذا و سرویس‌دهی عملکرد خوبی دارند، درآمد خوبی نیز خواهند داشت.

اگر به شغل آشپزی علاقه دارید و می‌توانید غذای سالم و خوشمزه بپزید و یا شخصی را می‌شناسید که می‌تواند به‌عنوان سرآشپز به شما کمک کند، راه‌اندازی آشپزخانه می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .