تبیان، دستیار زندگی

نحوه استفاده اصولی و موثر از لینک های داخلی در سئو

ایجاد لینك های داخلی ساده ترین و یکی از موثرترین استراتژی سئو است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نحوه استفاده اصولی و موثر از لینک های داخلی در سئو
بهترین قسمتش این است که شما برای درک آن لازم نیست یک  متخصص سئو باشید.
بعد از خواندن این مقاله، می توانید به وب سایت یا وبلاگ خود مراجعه کرده و بلافاصله ایجاد لینک های داخلی مؤثر را شروع کنید.

لینك داخلی چیست؟

در اصطلاح تخصصی، وقتی صفحه ای از وب سایت خود را به صفحه دیگری در همان دامنه لینك می دهید، این یك لینك داخلی است


چرا لینك های داخلی مهم هستند؟

شما به چند دلیل باید از لینک های داخلی استفاده کنید:

انتقال اعتبار: وقتی به شكل داخلی لینك می دهید، در واقع دارید ارزش و اعتبار لینك (عصاره لینک) را به صفحه دیگری ارسال می کنید. با گذشت زمان، این كار برای وب سایت شما ایجاد اعتبار می کند و اقدامات لینک سازی شما را كارامدتر می کند.
تسریع ایندکس: لینك های داخلی به خزنده های موتور جستجو اجازه می دهد وب سایت شما را به درستی  ایندكس ‌گذاری کنند.
کاهش نرخ پرش: لینك های داخلی نرخ پرش را در سایت شما کاهش می دهد و به گشت و گذار راحت تر کاربر داخل وب سایت کمک می کند.

قیف فروش: از آنجا که این وب سایت شماست، می توانید كاربر کاربر را راهنمایی کنید كه باید به چه صفحاتی برود. اگر سعی در فروش محصول را دارید، می توانید سایت خود را طوری تنظیم کنید که لینك های داخلی کاربر شما را به مهمترین صفحات پول ساز در سایت شما هدایت کنند.

بیشتر بخوانید

نه قانون لینك داخلی

شما باید از قوانین زیر پیروی کنید تا مطمئن باشید که لینك های داخلی شما تأثیر مثبتی در رشد ارگانیک شما دارند:

1. از انكر تكست با انطباق دقیق استفاده کنید

لینك های داخلی متفاوت از انكر تكست خارجی ارزیابی می شوند. شما می توانید هنگام لینك سازی داخلی، از انكرهای با انطباق دقیق و غنی از کلید واژه ها استفاده کنید. فقط همیشه كاری را انجام دهید که طبیعی و برای كاربر بهترین باشد.
 

2. درباره اولین لینك، هوشمندانه عمل كنید

در صنعت سئو بسیار مشهور است که گوگل فقط اولین انكر تكست هر لینك داخلی را به حساب می آورد. یعنی، اگر بیش از یک بار به یک صفحه لینك دهید (در همان صفحه) گوگل فقط اولین انكر تكست مورد استفاده را حساب خواهد کرد. این بدان معنی است که شما باید در نحوه ساخت هر صفحه خاصی هوشمند باشید.
باید به یاد داشته باشید که لینك های مورد استفاده در پیمایش شما بخشی از لینك دهی داخلی شما هستند.

3.از صفحه اصلی وب سایت خود استفاده کنید

صفحه اصلی یا خانه به طور معمول قویترین صفحه در هر وب سایت است و شما باید به طور مناسبی از این  اهرم قدرت استفاده کنید. با این فرض، در انتخاب صفحاتی که از صفحه اصلی به آن لینك می دهید خیلی با وسواس عمل كنید. شما می خواهید بیشترین اعتبار به مهمترین صفحات موجود در سایت شما منتقل شود.

4. برای برقراری هر چه بیشتر ارتباط مفهومی، از ساختار سیلو استفاده کنید

شما همیشه باید استراتژی لینك دهی داخلی خود را به هدف خدمت رسانی به کاربران خود تنظیم کنید. با این حال، این بدان معنی نیست که نمی توانید ساختاری ایجاد کنید که هم نیاز کاربر و هم نیاز موتورهای جستجو را تامین کند. برای داشتن بهترین های هر دو جانب می توانید از ساختار سیلویی استفاده کنید. در اصل، یک ساختار سیلو گروهی از صفحات با محتوای سئوی بسیار مرتبط است که به یکدیگر لینك می دهند.
این كار یک شبكه قدرتمند از ارتباط مفهومی ایجاد می کند، که باعث بهبود چشمگیر رؤیت پذیری هر صفحه می شود. به این صفحات پیلار پیج نیز گفته می شود.

در اصل، شما دارید یك مقاله اصلی یا جامع را به مقالات پیچیده تر (موضوعات خرد) و کوچکتر می شكنید. این مقالات به دلیل هدف گذاری در كلید واژه دم بلند، ترافیک ارگانیک جذب می كند و باعث تقویت مقاله اصلی هم می شوند.

5.لینک ها به صورت فالو باشند

شاید واضح باشد، اما لینك های داخلی شما باید همیشه فالو (Follow) باشد. تنها زمانی که استفاده از تگ "NoFollow" در سایت شما مناسب است، وقتی است كه از لینك های وابسته استفاده می كنید یا در بخش نظرات وبلاگ خود هستید. حتی در شرایطی که می خواهید محتوای تکراری را حذف کنید، بازهم باید فقط از تگ‌های "noindex" ، "follow" استفاده کنید.

نحوه استفاده اصولی و موثر از لینک های داخلی در سئو


6.لینك های خود را در پنجره جدید باز کنید

بیشتر اوقات کاربران ترجیح می دهند لینک ها را در یک پنجره جدید باز کنند.این یک تجربه کاربری ضعیف است که وقتی در حال خواندن یک مقاله می خواهید لینكی را بررسی کنید، اما موقعیت خود در وب سایت را گم می كنید چون منبع ارجاع شده در یک پنجره جدید باز نشده است.
حالا باید برگردید و به دنبال جایی بگردید كه در حال خواندن آن بودید.

نحوه استفاده اصولی و موثر از لینک های داخلی در سئو

7.ALT Tag = Anchor Tex

ممکن است شرایطی ایجاد شود که بخواهید تصاویر خود را به یک منبع داخلی لینك  دهید. اگر می خواهید این کار را بكنید، مطمئن شوید که تگ ALT به کلیدواژه هدف صفحه ای اشاره می كند که به آن لینك می دهید. به عنوان مثال، اگر میخواستیم یک تصویر از این مقاله را به صفحه اصلی وب سایت وب وان که خدمات طراحی سایت و سئو سایت (https://webone.co/) ارائه  میدهد لینك بدهیم، در تگ ALT آن تصویر از “وب وان”استفاده می کردیم. گوگل تگ ALT را به عنوان انكر تكست در لینک های تصویر در نظر می گیرد.

8.از این خطاهای کد نویسی اجتناب کنید

لینك های داخلی شما باید همیشه در فرمتHTML  باشد. شما باید از لینك های جاوااسكریپت و هر لینكی که درون عناصر فلش تعبیه شده است دوری کنید (به هر حال نباید از فلش استفاده کنید!). خزنده های موتورهای جستجو معمولاً نمی توانند در این نوع لینك ها بخزند. اگر آنها نتوانند در این لینك بخزند، به ایندکس سایت شما لطمه می خورد. از لینك دهی مبتنی بر HTML بچسبید.

9.در استفاده از لینك های داخلی افراط نكنید

شما هرگز نباید تنها برای جلب توجه موتور جستجو لینك های داخلی بسازید. هدف از ایجاد یك لینک در سایت شما کمک به خواننده شماست.
اگر كاربران را با تعداد بیش از حدی از لینك ها اشباع کنید، در واقع به تجربه کاربر آسیب می رسانید زیرا كاربران برای انتخاب كردن لینكی كه روی آن كلیك كنند به مشکل خواهند خورد.
این امر منجر به عدم اقدام به خرید و افزایش نرخ پرش خواهد شد.
داشتن لینك های داخلی بسیار زیاد نه تنها برای هدایت کاربران درون سایت شما بد است، بلکه در ارزش لینک های انتقالی از آن صفحه را نیز كاهش می دهد.

حالا شما می دانید که چگونه باید لینک های داخلی موثر بسازید. فقط قواعد را رعایت کنید و تماشا كنید كه چطور به مرور زمان اعتبار وب سایت و ترافیک ارگانیک وب سایت شما رشد می كند.

همچنین برای مطالعه بیشتر در زمینه سئو می توانید مقالات سئو وب وان را نیز مطالعه نمایید.