تبیان، دستیار زندگی

مسابقه ایده های خلاقانه دانش آموزان در حوزه های علوم زیستی و زیست فناوری

اولین و بزرگ ترین مسابقه ملی خلق ایده های زیست فناوری به همت "باشگاه دانش آموزی زیست فناوری" و با همکاری وزارت آموزش و پرورش برگزار می گردد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسابقه ایده های خلاقانه علوم زیستی و زیست فناوری

طبق اعلام ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تمام دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم سرتاسر کشور می توانند تا پایان بهمن ماه 1398 از طریق مدارس و پژوهشسراهای دانش آموزی، و یا شخصا از طریق وبسایت باشگاه دانش آموزی ستاد به آدرس www.stbioclub.ir در این رویداد علمی و خلاقانه شرکت کنند.

این رقابت در سه مرحله شامل آزمون علمی مجازی، رقابت ایده های زیست فناورانه و کمپ تابستانه تجاری‌سازی ایده های برتر در سال تحصیلی 99-1398 برگزار می گردد.

لازم به ذکر است محتواهای علمی استاندارد و متناسب با مقاطع دانش آموزی برای آشنایی ایشان با مبانی، تکنیک ها و کارکردهای فناوری زیستی در حوزه های مختلف زیست فناوری اعم از زیست فناوری پزشکی، کشاورزی، غذا و دارو و محیط زیست از طریق سایت باشگاه در دسترس قرار گرفته است.

طی مراحل این مسابقه، دانش آموزان علاوه بر آشنایی با زیست فناوری، با الفبای تجاری سازی و ویژگی های یک ایده موفق در عرصه تولید و صنعت آشنا می شوند. بیش از 300 میلیون ریال جوایز نقدی نیز برای تیم های برگزیده در نظر گرفته شده است.

همچنین طبق اعلام ستاد توسعه زیست فناوری، از این پس عملکرد مدارس و پژوهشسراهای سراسر کشور در این رویداد، از شاخص های کلیدی حمایت های بعدی ستاد از مراکز آموزشی خواهد بود.

این حمایت ها در سال تحصیلی جاری شامل بسته های تجهیزات آزمایشگاهی، برگزاری دوره های آموزش معلمان، برگزاری رویدادهای علمی و ایده آفرینی دانش آموزی خواهد بود.

بخش پژوهش های دانش آموزی سایت تبیان