تبیان، دستیار زندگی

نقشه راه توسعه نانو پزشکی تدوین می‌شود

دبیر کمیته علمی سومین همایش نانو پزشکی و نانو ایمنی گفت: باتوجه به تعاملات گسترده با مراکز علمی کشور و موسسات درگیر در این حوزه از جمله با انجمن علمی نانوفناوری پزشکی و بورد تخصصی نانوفناوری پزشکی، در صدد تدوین نقشه راه توسعه همه جانبه نانوپزشکی و تبیین جایگاه آن در حوزه سلامت کشور هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
نظام سلامت
دکتر حسین قنبری در نشست خبری سومین همایش نانو پزشکی و نانو ایمنی افزود: این کار با توجه به مطالعات آینده پژوهی و رصد فعالیت‌های علمی دنیا، انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در این زمینه ماموریت ویژه‌ای از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی تهران واگذار شده که در خصوص توسعه دانش نانو فناوری پزشکی و تبیین جایگاه آن در نظام سلامت کشور با همکاری اساتید و کلیه دست‌اندرکاران این حوزه برنامه‌ریزی و اقدام شود و ما در تلاش هستیم این موضوع محقق شود.

قنبری با اشاره به این که دانشگاه برنامه‌ ویژه‌ای برای تحقق این ماموریت مهم دارد، گفت: این برنامه در تلاش است نانوتکنولوژی را از حالت پژوهش صرف خارج کرده و کاربرد آن را به بالین و خدمات سلامت رسانده و به عبارتی امکان استفاده از این فناوری پیشرفته را در جنبه‌های مختلف خدمات حوزه سلامت از پیشگیری تا ارتقاء سلامت و بهداشت و درمان را فراهم آورد.

وی به توجه دانشگاه‌های علوم پزشکی به حوزه نانو اشاره کرد و گفت: در حوزه نانو پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در کشور پیشتاز است.

وی به استقبال خوب از این رویداد علمی اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده که از این تعداد، ۱۸۱ مقاله پذیرفته شده است.

قنبری ادامه داد: هفت نشست تخصصی در سومین همایش نانو پزشکی و نانو ایمنی برگزار می شود که ۲ نشست آن در مورد تجاری سازی و تبادل فناوری است، در این ۲ پنل تخصصی استادان دانشگاه ها که تجربه فعالیت را در این زمینه دارند و صنعت گران حضور خواهند داشت.

وی گفت: در حاشیه این همایش تفاهم نامه بین دانشگاه علوم پزشکی تهران و مرکز مشترک علمی پژوهشی نانو بایوتکنولوژی جمهوری آذربایجان و اوکراین منعقد خواهد شد.

سومین همایش نانو پزشکی و نانو ایمنی روزهای ۵ و ۶ بهمن ماه با حضور جمعی از استادان دانشگاه ها، صاحب نظران و اندیشمندان این حوزه در سالن همایش دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .