تبیان، دستیار زندگی

آیا قصد تحصیل در استرالیا دارید؟ این مقاله راهنمای خوبی خواهد بود.

تحصیل در استرالیا یکی از بهترین و ساده ترین روش های مهاجرت به این کشور می باشد. بیشتر دانشگاه های استرالیا در بین دانشگاه های برتر جهان هستند و تحصیل در این کشور می تواند به پلی برای مهاجرت به استرالیا تبدیل شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا قصد تحصیل در استرالیا دارید؟ این مقاله راهنمای خوبی خواهد بود.
ارائه درصد زیادی از بودجه سالانه دولت و در نظر گرفتن امکانات رفاهی مختلف برای دانشجویان نشان دهنده اهمیت دولت استرالیا به تحصیل می باشد. ارائه رشته های مختلف با متدهای روز دنیا، استفاده از اساتید مجرب و شرایط تحصیل ساده در این کشور، استرالیا را به یکی از قطب های تحصیلی جهان تبدیل کرده است و هر ساله هزاران دانشجوی بین المللی از سراسر جهان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های استرالیا درخواست پذیرش می دهند و قصد تحصیل در استرالیا دارند. همین موضوع باعث شده استرالیا بتواند تنها در سال 2018 حدود 32 میلیارد دلار از دانشجویان بین المللی درآمد داشته باشد. 

تحصیل در دانشگاه های استرالیا از مقطع دیپلم تا دکترا امکان پذیر است و دانشجویان با توجه به شرایط خود می توانند برای پذیرش در رشته های مختلف مانند مهندسی، علوم کامپیوتر، پزشکی، پرستاری، علوم پایه، حقوق، هنر، علوم انسانی و غیره اقدام نمایند.
گرفتن مدارک تحصیلی معتبر از دانشگاه های استرالیا با وجود هزینه هایی که دارد اما مزایای بسیاری از جمله گرفتن تخصص در رشته خود در سطح بین المللی، تسلط کامل به زبان انگلیسی هنگام تحصیل، کسب تجربه های گوناگون در زمینه کاری حرفه ای را برای شما به همراه خواهد داشت به طوری که اگر قصد بازگشت به کشور خود را پس از تحصیل داشته باشید با توانایی های بسیار و جدی تر و همچنین محیط های حرفه ای تر و متعاقبا با درآمدی بیشتر شروع به کار خواهید کرد.

داشتن مدرک زبان معتبر یکی از شرایط اصلی تحصیل در استرالیا می باشد. جهت اقدام برای پذیرش می بایست یکی از مدارک IELTS، TOEFL یا PTE را با نمره مورد نظر دانشگاه ها داشته باشید.

هزینه تحصیل در مقاطع مختلف در استرالیا متفاوت است. به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع:
لیسانس: 20000 تا 45000 دلار استرالیا
فوق لیسانس: 22000 تا 45000 دلار استرالیا
و دکترا: 18000 تا 45000 دلار استرالیا می باشد.

تحصیل رایگان در استرالیا در مقطع دکترا امکان پذیر است. شما می توانید در این مقطع درخواست بورسیه کامل بدهید، که شامل هزینه های تحصیل و هزینه های زندگی دانشجو می شود. در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس نیز بورسیه های درصدی وجود دارند که باعث می شوند تا حدودی از هزینه شهریه کاسته شود.

دانشجویان مقاطع لیسانس و فوق لیسانس امکان کار پاره وقت (20 ساعت در هفته) و دانشجویان دکترا امکان کار تمام وقت (40 ساعت در هفته) را دارند که می تواند تا حدود زیادی به تامین هزینه های زندگی کمک کند.

دولت استرالیا به دانشجویان متأهل این امکان را می دهد که همراه با همسر و فرزندان خود برای اقامت تحصیلی اقدام نمایند. همسر دانشجو می تواند به صورت تمام وقت در استرالیا مشغول به کار شود و در صورتی که فرزندان به سن مدرسه رسیده باشند، باید برای پذیرش آن ها در مدارس استرالیا نیز اقدام کرد. فرزندان دانشجویان دکترا می توانند به صورت کاملا رایگان در مدرسه تحصیل کنند.

شرایط تحصیل در استرالیا

شرایط تحصیل در دانشگاه های استرالیا نسبت به دانشگاه های اروپا و یا کانادا بسیار ساده تر بوده و پروسه آن بسیار سریع تر می باشد. مدارک مورد نیاز با توجه به شرایط هر دانشجو متغیر است و برای اطمینان از موفق بودن این روند بهتر است از طریق نمایندگان دانشگاه های استرالیا در کشور خود اقدام نمایید. استرالیا یک کشور انگلیسی زبان است و برای زندگی در آن نیاز به یاد گرفتن زبان دوم نخواهید داشت. داشتن مدرک زبان با نمره تعیین شده توسط دانشگاه یکی از شرایط اصلی تحصیل در این کشور می باشد. داشتن معدل بالا، سوابق کاری و شرکت در دوره های مرتبط با رشته نیز می تواند برای متقاضیان امتیاز محسوب شود.

تحصیل دکترا در استرالیا

تحصیل دکترا در استرالیا فقط به صورت پژوهش محور یا Research بوده و دانشجویان متقاضی این مقطع باید بتوانند رزومه پژوهشی خوبی را به دانشگاه ارائه دهند. برای گرفتن پذیرش در این مقطع ابتدا باید با اساتید راهنما مکاتبه کرد و در صورت تأیید می توان برای پذیرش از دانشگاه اقدام نمود. داشتن پروپوزال یکی از شرایط اصلی اقدام برای مکاتبه با اساتید و پذیرش دانشگاه می باشد. همانطور که در بالا گفته شد، در این مقطع می توانید برای بورسیه کامل درخواست داده و از تحصیل رایگان در استرالیا بهره مند شوید.

پس از اتمام دوره تحصیلی خود می توانید درخواست ویزای کاری موقت (دو ساله) بدهید و بعد از آن برای اقامت دائم خود اقدام نمایید. معمولا این پروسه برای فارغ التحصیلان دانشگاه های استرالیا درصد موفقیت بالایی دارد. به طور کلی اقامت تحصیلی استرالیا یکی از بهترین و سریع ترین روش های اقامت در این کشور است. تحصیل در استرالیا به شما این امکان را می دهد تا آینده ای مطمئن برای خود و خانواده تان رقم بزنید و از امکان زندگی در یکی از پیشرفته ترین کشورهای دنیا بهره مند شوید.

منبع: https://www.studyinaustralia.gov.au