تبیان، دستیار زندگی

«نه» بگوییم بدون دلخوری

ممکن است شما برای خواستگاری اقدام کنید و نظرتان منفی باشد، در چنین شرایطی چه رفتاری درست است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواستگاری
با سلام آیا اگه بعد از دو جلسه خواستگاری رفتن و پسندیدن دختر مورد علاقه از سوی خودم و خانواده می‌توانیم جواب نهایی‌مان را تا یک هفته به تأخیر بیندازیم و تماسی نداشته باشیم؟ آیا اگر کسی خواستگاری برود و طرف را نپسندد باید حتماً زنگ بزند و بگوید ما نپسندیدم و دلیلش را هم بگوید، من و خانواده‌ام به شدت از دروغ گفتن پرهیز داریم مثلاً این که بعضی‌ها اینجور مواقع به دروغ می‌گویند استخاره کرده‌ایم بد آمده  است را نمی‌پسندیم.

پاسخ مشاور:  کاربر گرامی آنچه که مسلم است در امر ازدواج و خواستگاری نباید عجله به خرج داد و وجود آرامش توصیه می شود لذا یک هفته بی‌خبری ایرادی ندارد. از طرف دیگر اگر در جلسات خواستگاری فاصله طولانی افتاد و قرار بر این بود که دوباره جلسات ادامه یابد می توانید دلیل این تأخیر را به صورت کلی بیان کنید مثلاً: در این مدت مشغول بررسی بودیم و متوجه شدیم که دخترخانم شما بسیار مناسبند و ...

در ضمن اگر پاسخ منفی هم به خانواده دختر بیان شود خیلی بهتر است چون مانع از انتظار کشیدن بی‌مورد می‌شود ولی قرار نیست هر دلیلی به صورت واضح گفته شود.
البته بیان پاسخ منفی اگر توسط واسطه صورت گیرد بهتر است و اگر چنین شرایطی نبود می توانید خودتان یعنی مادر یا خواهرتان پاسخ منفی را بیان کنند و دلیل را بیان نمایند اما مسلماً بیان برخی از دلایل ضرورتی ندارد مثلا اگر شما از ظاهر دخترخانم خوشتان نیامد نباید به طور صریح این مسأله عنوان شود بلکه می توانید بگویید: در برخی معیارها باهم تناسب نداشتید و برای دخترخانم آرزوی موفقیت کنید. از این طریق وادار به دروغگویی هم نمی شوید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: مشاوره های عمومی مرکز مشاوره تبیان