تبیان، دستیار زندگی

قوانین مسابقات ریاضی - آمار و احتمال در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

قوانین مسابقات ریاضی - آمار و احتمال ویژه مقطع دوره اول متوسطه در روز های 28 و 29 فروردین ماه 99 در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان برگزار خواهد شد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
قوانین مسابقات ریاضی - آمار و احتمال
این مسابقه برای مقطع دوره اول متوسطه طراحی شده است.

1) هر گروه باید شامل دو یا سه نفر باشد.

2) بخش ریاضی جشنواره تبیان شامل مباحث مربوط به آمارگیری، تحلیل آمار و احتمال می‌باشد. در این بخش شما 3 درس را خواهید گذراند که هر کدام پروژه‌هایی به عنوان تمرین برای انجام دارند.

3) شما باید خروجی این پروژه‌ها را در قالب‌های مختلفی مانند متن، عکس، فیلم و ... برای داوران بفرستید. نام فایل باید شامل موضوع پروژه و اعضای تیم باشد.

4) تمامی متن‌های شما باید در قالب فایل word با پسوند docx فرستاده شوند. نوع فونت تمام متن‌ها نیز باید B Mitra و اندازه فونت نیز 14 باشد.

5) تمامی عکس‌ها و فیلم‌های شما باید طوری باشد که موارد خواسته شده به وضوح در آن مشخص باشد. بهتر است عکس‌ها و فیلم‌ها را با گوشی موبایل بگیرید. فرمت آن‌ها مهم نیست.

6) تمامی نمودارها باید در قالب فایل Excel و با پسوند xlsx فرستاده شوند. آموزش چگونگی رسم نمودارها در درسنامه‌های مربوطه خواهد آمد.

7) امتیاز نهایی هر گروه شامل 30% انجام تمرین‌های داده شده و 70% انجام پروژه در روز مسابقه نهایی خواهد بود.

8) تمامی گروه‌ها باید حداقل‌های کیفی لازم در تمرینات داده شده را به دست آورند تا بتوانند در مسابقه نهایی شرکت کنند. در غیر این صورت از حضور در برنامه نهایی منع خواهند شد.

9) مسابقه نهایی شامل دو بخش است: در بخش اول، هر گروه، باید پروژه مربوط به بخش آمار خود را که قبل از روز مسابقه انجام داده است، در حضور داوران ارائه دهد. ملاک‌های امتیازدهی در این بخش شامل ویژگی‌هایی است که در درسنامه‌ها ارائه شده است. بخش دوم، مربوط به احتمال است. در این بخش هر گروه باید یک «گالتون بُرد» بسازد. اطلاعات کامل و اینکه ویژگی‌های وسیله ساخته شده چیست، در روز مسابقه گفته خواهد شد. (می‌توانید با جستجو در اینترنت، اطلاعات مقدماتی را به دست آورید.)
الگوی تعلیم و تربیت قاف

مطالب مرتبط:
آشنایی با آمار - جلسه اول
آشنایی با آمار - جلسه دوم
آشنایی با آمار - جلسه سوم

مطالب مرتبط:
قوانین عمومی مسابقات چالشی چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان


 تماس با ما
آدرس دبیرخانه: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول
مرکز ترنج - موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
تلفن: 81202311، 81202303، 81202167

پست الکترونیکی: project@tebyan.com

تلگرام جشنوارهکانال تلگرام جشنواره پروژه های دانش آموزی

سایت چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی