تبیان، دستیار زندگی

رقابت دانش‌آموزان خلاق ایران در سطح بین‌المللی با لکوکاپ

لکو شرکتی فناورانه و تولیدکننده تجهیزات پژوهش دانش‌آموزی است که از مقطع دبستان تا دبیرستان محصولات متنوعی را با هدف تربیت دانش‌آموزانی خلاق و کارآفرین عرضه می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت دانش‌آموزان خلاق ایران در سطح بین‌المللی با لکوکاپ
این شرکت بزرگترین تولیدکننده این محصولات در خاورمیانه به شمار می‌آید و در 15 رشته پژوهشی فعالیت دارد که عبارتند از:
 لکومس، لکوروبو، لکولب، لکوکیدز، لکوسام، لکودومینو، لکوایفان، لکومجیک، لکوپل، لکوفلای، لکوکمیکار، لکوکیو، لکوچایلد، لکو 3D و لکو کارآفرینی.
دفتر مرکزی لکو به نام لکو ایران در مرکز رشد دانشگاه شریف قرار داشته و باعث افتخار است که  بیشتر سهامداران شرکت لکو از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند.

چرا لکو

لکو اولین شرکتی است که از تنوع رشته بسیاری برخوردار است و در آینده هم رشته‌های دیگری به دایره محصولات خود اضافه خواهد کرد. لکو به دانش‌آموزان کمک می‌کند که خلاق باشند و در کنار درس خود یک فناوری را فراگرفته و ذهن خود را برای یادگیری بازتر کنند.

لکو به دانش‌آموزان این امکان را می‌دهد که خود را بیشتر شناخته و به استعدادهای خود پی ببرند و نیز همیشه در پی نمره‌آوری در دروس تئوری مدرسه نباشند.  

استفاده از محصولات لکو نیازمند کسب آموزش از مدرسینی است که در حوزه‌های رباتیک و ... متخصص باشند تا بتوانند مهارت و دانش لازم را به دانش‌آموزان منتقل کنند. این مدرسین توسط تیم آموزش لکو ارزیابی شده و تایید صلاحیت می‌شوند. همچنین همیشه سعی شده تا مدرسین به‌روز بوده و آخرین فناوری‌های هر حوزه از طرق مختلف حضوری و آنلاین در اختیار آن‌ها قرار گیرد.   

لکو ایران

لکو از سال 1386 پایه‌گذاری شد و امروزه دارای بیش از 200 نمایندگی در داخل کشور است که آموزش محصولات لکو از طریق این نمایندگی‌ها به بیش از ده‌ها هزار دانش‌آموز ایرانی حتی در دورترین نقاط ارائه می‌شود.

لکو جهانی 

لکو فعالیت بین‌المللی خود را از سال 1395 آغاز کرد و امروزه لکو در 10 کشور‌ از جمله ترکیه، عمان، امارات، قطر، آذربایجان، عراق و ... فعالیت دارد. شرکت لکو توسعه جغرافیایی خود را از طریق فرآیند اخذ نمایندگی پیش برده و علاقمندان می‌توانند برای کسب درآمد از طریق لکو وارد این فرآیند بشوند.  

رقابت دانش‌آموزان خلاق ایران در سطح بین‌المللی با لکوکاپ

لکوکاپ  چیست

در لکو رویدادی بسیار بزرگ در فروردین هرسال در حال برگزاری است به‌‌نام لکوکاپ. لکوکاپ این امکان را به دانش‌آموزان می‌دهد که در هر رشته که فعالیت کرده‌‌اند با ایجاد بستری مناسب خلاقیت‌ و مهارت‌های فراگرفته خود را به نمایش بگذارند و با سایر دانش‌آموزان به رقابت بپردازند. همچنین نفرات برتر لکوکاپ ایران به لکوکاپ جهانی فرستاده می‌شوند که هر سال در یکی از کشورهای تحت پوشش لکو برگزار می‌شود. لکوکاپ بزرگترین رویداد دانش‌آموزی در خاورمیانه است چرا که هزاران دانش‌آموز از سراسر کشور همزمان در یک روز به رقابت می‌پردازند.

بیشتر بخوانید

لکوکاپ در سه بخش برگزار می‌شود:

1.لکوکاپ استانی 

لکوکاپ در استان‌هایی که نمایندگی لکو هستند هر کدام به صورت جداگانه برگزار می‌شود و نفرات برتر آن برای لکوکاپ ایران به تهران اعزام می‌شوند.

2.لکوکاپ ایران

در تهران برگزار شده و نفرات برتر سایر نمایندگی‌های سراسر ایران در آن شرکت می‌کنند و به رقابت می‌پردازند. 

3.لکوکاپ جهانی

هرساله در اسفندماه در یکی از نمایندگی‌های جهانی لکو برگزار می‌شود که 100 نفر برتر لکوکاپ ایران هم به این رویداد جهانی فرستاده می‌شوند، و با رقیب‌های خارجی پیش‌رو، خود را به چالش می‌کشند.   

رقابت دانش‌آموزان خلاق ایران در سطح بین‌المللی با لکوکاپ

این رویداد بزرگ با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کمیسیون ملی یونیسکو ایران و دانشگاه‌های چون شریف و تهران و نیز دیگر موسسات و شرکت‌ها به منظور رشد و توسعه استعدادها در زمینه‌های مختلف علمی برگزار می‌شود. لکو با برگزاری این رویداد و فروش محصولات خود به نمایندگی‌های خارجی به توانمندسازی اقتصاد کشور از طریق صادرات دانش‌بنیان کمک می‌کند و این رویداد باعث رشد و ارتقای استعدادیابی، کارآفرینی و استعدادپروری برای کشور می‌شود.   

شما می‌توانید در خبرگزاری‌های مختلف و نیز در سایت لکو درباره این رویداد بزرگ اطلاعات بیشتری کسب کنید.