تبیان، دستیار زندگی

خواستگارم با نظر خانواده‌ام مخالف است

اگر کار به مراسم بله‌بُران رسید و بین خانواده و خواستگارتان اختلاف‌نظر پیش آمد چه کنید؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خواستگاری
با سلام دختری ۲۵ ساله و در شرف ازدواج با پسری ۲۷ ساله هستم. البته این آقا قبلاً ازدواج ناموفقی داشته‌اند. اکنون‌که مراسم بله برون را پیش رو داریم واکنش شدیدی به مهریه مدنظر پدر و مادرم نشان داده‌اند. من قبلاً از جانب خودم مهریه را ۱۴ سکه مطرح کرده بودم اما خانواده‌ام مخالف این مقدار بوده و می‌گویند از لحاظ تحصیلات و موقعیت بالاتر هستم و بهتر است این آقا برای به دست آوردنت کمی سختی بکشد. نظر خانواده من ۲۵۰ سکه و دریافت حق تحصیل و حق کار است. آیا خواسته بجایی است و روی حرف پدر و مادرم بایستیم؟ با سپاس فراوان.

باسلام
دوست گرامی شما به‌هیچ‌عنوان نباید از طرف خودتان حرفی می‌زدید. چطور نظر شما 14 سکه است و نظر خانواده‌تان 250 تا؟
باید نظر خانواده ر ا جلب می‌کردید و سپس به آقا تعداد می‌گفتید. چون این آقا سابقه جدایی هم دارد خانواده شما حق دارد سخت‌گیری بیشتری کند البته منظور این نیست که رقم پیشنهادی مهریه‌شان درست است.
الان توصیه می‌کنم مخالف نظر والدینتان رفتار نکنید.

بزرگ‌ترها می‌توانند میانجیگری کنند تا حد وسطی در نظر گرفته شود ولی اصلاً توصیه ندارم که شما مقابل خانواده خود بایستید. اگر بررسی‌هایتان را کرده‌اید و به نظرتان این آقا می‌تواند همسر مناسبی برای شما باشد حساب‌شده قدم بردارید، از مشاور کمک بگیرید، با ایشان صحبت کنید و متقاعدش کنید که برای رضایت خانواده‌تان گامی بردارد. نیازی به عجله نیست بگذارید همه‌چیز سیر طبیعی‌اش را طی کند.

گاهی خانواده‌ها نظر و توقع غیرمنطقی دارند و سد ازدواج فرزندشان می‌شوند، در این صورت راه های دیگری وجود دارد اما موردی که شما مطرح کردید به این صورت نیست.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: مشاوره های عمومی مرکز مشاوره تبیان