تبیان، دستیار زندگی

معرفی مشاغل خانگی

دوخت پرده چگونه می‌تواند اقتصاد خانواده را متحول کند

امروزه بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند بجای رفتن به سرکار و دوری از خانه و فرزندان، بخشی از منزل خود را تبدیل به محل کار کنند و هزینه حمل‌ونقل و وعده غذایی را از هزینه‌های خود حذف کنند و بیشتر بتوانند به خانه و فرزندان خود رسیدگی کنند. راه‌حل آنها برای این کار راه‌اندازی یک شغل خانگی با درآمد مناسب است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
در ادامه معرفی مشاغل خانگی نوبت به پرده‌دوزی می‌رسد. یکی از خریدهای حذف‌نشدنی برای جهیزیه خرید پرده برای خانه است. همین امر نشان دهنده بازار عالی آن در ایران است.
دوخت پرده

سرمایه اولیه

برای شروع به کار بین 10 تا 18 میلیون تومان سرمایه نیاز است. هرچه جنس پرده و ابزارها بهتر باشد، میزان سرمایه اولیه افزایش پیدا می‌کند. به جز خرید پارچه، هزینه خرید ابزارها و مواد اولیه ازجمله نخ و ریسمان هم باید در نظر گرفت.

میزان سود

زمان بازگشت سرمایه متناسب با حجم فروش تقریبا 12 ماه طول خواهد کشید. سود ماهیانه نیز بین 3 تا 6 میلیون تومان خواهد بود. هرچه کیفیت پرده تولید شده بیشتر باشد، قیمت آن و سود آن نیز بیشتر خواهد بود.

هزینه‌های جاری

در طول تولید و متناسب با حجم سفارش‌ها باید بخشی از سود خود را برای خرید پارچه، استر، روبان، نخ قرقره، دکمه و... اختصاص دهید. همچنین باید مقداری پول برای استهلاک ابزارها کنار گذارید.

فضای مورد نیاز

برای شروع یک اتاق 15 متری کافی است. این اتاق ترجیحا در زیرزمین یا اطاق کار مستقل باشد تا لطمه‌ای به زندگی و خانواده وارد نکند. با گسترده شدن کار و استخدام کارگران، شاید نیازمند یک کارگاه کوچک برای تولید و دوخت پرده باشید.

ابزارها

میزبرش
چرخ خیاطی
اتوبخار
میز اتو
اتوپرس
میله چوبی
قلاب سوزنی
وزنه
قلاب باز
نوار اریب
زیپ
متر فلزی و پارچه‌ای
خط کش فلزی
کاغذ الگو
ریسمان سربی
دکمه سربی
سنجاق ته گرد
انواع نوارهای تزئینی و...

مهارت های مورد نیاز

1. توانایی محاسبه متراژ مورد نیاز پارچه
2. توانایی برش و دوخت پارچه
3. نصب انواع گوشواره و کاربرد آن
4. توانایی تزئین و طراحی پرده های متنوع و جذاب

بازاریابی

شاید اصلی ترین مشکل مشاغل خانگی، پیدا کردن مشتری و توانایی فروش محصولات خود است. بسیاری از این مشاغل تنها به دلیل عدم بازاریابی با شکست مواجه شدند. به همین دلیل مهمترین گام برای موفقیت در دوخت پرده، مشتری‌یابی است. اصلی‌ترین مشتری فروشندگان پرده و پرده‌سراها هست. اما فضای مجازی مخاطبان بسیاری دارد و تبلیغات در آن فرصت‌های بهتری ایجاد می‌کند.
ایجاد یک صفحه اختصاصی در فضای مجازی و معرفی محصولات می‌تواند سفارش‌های بیشتری برای شما ایجاد کند و به صورت مستقیم و بی‌واسطه محصول خود را بفروشید.