تبیان، دستیار زندگی

پیام تسلیت سید حسن نصرالله برای شهادت سپهبد سلیمانی و ابومهدی المهندس

قصاص قاتلان سردار سلیمانی مسئولیت همه مجاهدان است

دبیرکل حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس را تسلیت گفت.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سبدحسن نصرالله
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای شهادت سردار سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و حاج ابومهدی المهندس معاون نیروهای حشد شعبی عراق را تسلیت گفت.

وی در این بیانیه تاکید کرد: من به این شهادت عظیم و این عاقبت غبطه می‌خورم.

دبیرکل حزب الله لبنان در این بیانیه بر قصاص قاتلان سردار سلیمانی تاکید کرد و آن را مسئولیت همه مجاهدان راه مقاومت دانست.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: قصاص عادلانه از قاتلان و جنایتکاران که بدترین شرارتها را در این دنیا انجام می‌دهند و مسئول خون این شهید هستند، را دنبال می کنیم و این موضوع یک امانت و مسئولیت  قرار داده شده بر دوش تمامی عناصر مقاومت و مجاهدان در امتداد دنیا است. 

متن کامل بیانیه سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قال تعالى: (مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا)

صدق الله العلی العظیم.

برادر دوست داشتنی و فرمانده بزرگ حاج قاسم سلیمانی به بزرگ‌ترین آرزوی خود رسید و مهم‌ترین رویای خود در رسیدن به مدال افتخار شهادت را برای خود محقق کرد و به درستی می‌توان او را سید شهدای محور مقاومت توصیف کرد. من پیام تبریک خود را به آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و حضرت آیت الله امام سید علی خامنه‌ای و مراجع عظام و مسئولان جمهوری اسلامی ایران به ویژه فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ملت بزرگوار و مقاوم ایران و به صورت ویژه به تک تک افراد خانواده شریف و مجاهد حاج قاسم در مورد این شهادت اعلام می‌کنم و در مورد شهادت این فرمانده شجاع و غیور که یک الگوی مبارزه و پدری مهربان برای تمامی عناصر مقاومت و مجاهدان در منطقه بود، تسلیت می‌گویم. 

شهادت گوارای او باد. من  در این شهادت بزرگ و این عاقبت خوب که در مکتب امام حسین و حضرت زینب سلام الله علیها برای ایشان به دست آمد، به او غبطه می‌خورم. 

ما چنین مواضعی را داریم. اما ما که بعد از ایشان زنده هستیم مسیر او را کامل خواهیم کرد و شبانه روز برای تحقق اهدافش تلاش خواهیم کرد و پرچم او را در تمامی عرصه‌ها و میادین و جبهه‌ها برافراشته می‌کنیم و پیروزی‌های محور مقاومت را به برکت خون پاک این شهید افزایش خواهیم داد، همان گونه که او با حضور دائمی و جهاد و تلاش پیگیرش این روند را ادامه می‌داد. علاوه بر این قصاص عادلانه از قاتلان و جنایتکاران که بدترین شرارتها را در این دنیا انجام می‌دهند و مسئول خون این شهید هستند، را دنبال می کنیم و این موضوع یک امانت و مسئولیت  قرار داده شده بر دوش تمامی عناصر مقاومت و مجاهدان در امتداد دنیا است. 

قاتلان آمریکایی ایشان انشاالله نخواهد توانست هیچ یک از اهداف این جنایت بزرگ را محقق کنند، بلکه تمامی اهداف حاج ‌قاسم در نتیجه عظمت روح و خون ایشان به دست برادران و همرزمان ایشان در محور مقاومت و عناصر مجاهد در تمامی ملت‌های منطقه که ذلت و تسلیم شدن در برابر مستکبران و مستبدان را محکوم می‌کنند، محقق خواهد شد. 

مجد و عزت و بزرگی و علو درجات فرمانده بزرگ سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رضوان الله تعالی علیه و تمامی مجاهدان عزیز که همراه با او به شهادت رسیدند، به ویژه برادر فرمانده بزرگ شهید ابو مهدی المهندس را از خداوند متعال خواستاریم.

وزارت جنگ آمریکا دیشب اعلام کرد که سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در عملیاتی با دستور مستقیم دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به شهادت رسانده است. نیویورک تایمز گزارش داد که این حمله توسط هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی انجام شده است.

در جریان حمله هوایی ارتش آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد در بامداد جمعه، کاروان تشریفات نیروهای الحشد الشعبی هدف قرار گرفت و علاوه بر شهید سلیمانی و المهندس، «محمدرضا الجبری»، مسئول روابط عمومی و تشریفات این سازمان بعلاوه تعدادی از همراهان ایشان به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز شهادت سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جریان این حمله را تأیید کرد.
منبع: تسنیم