تبیان، دستیار زندگی

لس‌آنجلس تایمز: ترور سلیمانی، بزرگ‌ترین قمار ریاست جمهوری ترامپ است

روزنامه آمریکایی گزارش داد که رئیس‌جمهور این کشور با صدور دستور ترور فرمانده نیروی قدس سپاه ایران، بزرگ‌ترین قمار دوران ریاست جمهور خود را کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
سردار سلیمانی
روزنامه لس‌آنجلس تایمز در گزارشی به موضوع ترور سپهبد شهید قاسم سلیمانی پرداخت و آن را «قمار» دولت فعلی آمریکا دانست.

این روزنامه آمریکایی نوشت: با صادر کردن دستور کشتن قاسم سلیمانی، یکی از عالی‌ترین مقامات نظامی ایران، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دست به بزرگ‌ترین قمار دوران ریاست جمهوری خود زده است. این گامی است که آمریکا را به مسیر افزایش خشونت‌های جنگ‌طلبانه پیش می‌برد.

این روزنامه آمریکایی افزود: این اقدام آمریکا به نوعی روی‌گردانی ترامپ از وعده‌های او مبنی بر بیرون کشیدن نظامیان آمریکایی از بحران‌های موجود در غرب آسیا است.

در ادامه این گزارش آمده است؛ ترامپ در سراسر دوران ریاست جمهوری خود اظهارات و نطق‌های آتشین کرده است اما در برابر اقدامات خصمانه و جنگ‌طلبانه بدون عمل باقی مانده است. وی به طرفداران خود قول داده که در برابر دشمنان آمریکا از اقدامات قاطع استفاده کند، اما همزمان نیز قول داده است که از جنگ در منطقه غرب آسیا دوری کند و نظامیان آمریکایی را به خانه بازگرداند.

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی‌ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس‌جمهور آمریکا صورت گرفته است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با کشتن قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»
پنتاگون در ادامه این بیانیه در ادعایی بی‌اساس گفت، سردار سلیمانی در حال طراحی برنامه‌هایی برای حمله به دیپلمات‌ها و نیروهای آمریکا در عراق و سراسر منطقه بود.
منبع: فارس