تبیان، دستیار زندگی

میرباقری: دستمزد «مدیری» و «رشیدپور» غیرمتعارف نبود

معاون سیما گفت: دستمزدهایی که مهران مدیری و رضا رشیدپور در برنامه های شب یلدا گرفته اند، 10 درصد نسبت به دستمزدهایی که در سالهای قبل گرفته اند تفاوت دارد و این رقم غیرمتعارف نبوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مرتضی میرباقری، معاون سیما،
«مرتضی میرباقری» در گفت و گو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا شایعه دستمزد میلیاردی مهران مدیری و رضا رشیدپور در شبهای یلدا صحت دارد؟ دستمزدهایی که آقای مدیری و رشیدپور در این برنامه ها گرفته اند، ۱۰ درصد نسبت به دستمزدهایی که در سالهای قبل گرفته اند تفاوت دارد و این رقم غیرمتعارفی نبوده است.

وی ادامه داد: اصلا ما در برنامه آقای مدیری با تهیه کننده طرف بودیم و قرارداد داشتیم ولی این برنامه هیچ رقم و سیر غیرمتعارفی نداشته است.

معاون سیما درباره انتشار اخباری مبنی بر بازگشت عادل فردوسی پور به شبکه سه نیز عنوان داشت: همان طور که شبکه سه اعلام کرد، گفت ما قهری نداشته ایم که بخواهیم برگردد و هر وقت تشخیص بدهند دوباره همکاری ها شکل می گیرد. ضمن اینکه ما تشخیص آمدن فردوسی پور را به مدیر شبکه سه داده بودیم و مدیر شبکه سه در حال بررسی است و بحث اینکه نیایند، چنین چیزی مطرح نیست. البته برنامه ای به نام نود دیگر نخواهد بود و در قالب برنامه تلویزیونی دیگری خواهد بود.

ما تشخیص آمدن فردوسی پور را به مدیر شبکه سه داده بودیم و مدیر شبکه سه در حال بررسی است و بحث اینکه نیایند، چنین چیزی مطرح نیست



وی که در حاشیه هم اندیشی برنامه سازان شبکه نسیم با خبرنگاران گفت و گو می کرد، در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران نیز گفت: برخی هنرمندان دغدعه خاطر اجتماعی و هنری دارند و به همین خاطر وقتی برنامه ای را اجرا می کنند با مدیریت خودشان برنامه را اجرا می کنند. کسی اگر انتظار داشته باشد چه آقای مدیری چه دوست دیگری که برنامه اجرا می کنند بدون مدیریت برنامه اجرا کنند، دیگر نه آن برنامه می شود برنامه آقای مدیری نه می شود دورهمی. مدیری با مدیریت خودش برنامه را اجرا می کند و انتظار جدی که از وی داریم این است که نسبت به مسائل اجتماعی بی تفاوت نباشد و نسبت به مسائل حساسیت داشته باشد و متناسب با برنامه ای که اجرا می کند به این موضوع ها هم بپردازد.

معاون سیما در سخنان دیگری اظهار داشت: این اتفاق اخیری هم که افتاد مدیری کار خودش را انجام داد یعنی هیچکس حس نکرد که مدیری چیزی غیر از هویت و شخصیت خود انجام داده است و فکر می کنم باید مقداری سعه صدر و آستانه صبرمان را بالا ببریم. در هر صورت با توجه به مسائل و مشکلات مختلفی که در جامعه مان وجود دارد باید از نقد هوشمندانه و طنازانه استقبال کنیم و تا حدودی هم بتوانیم صبرمان را بالا ببریم.

وی ادامه داد: حتما خط قرمزهایی در نظام وجود دارد و همچنین چارچوب هایی که باید رعایت شود جزو مواردی است که رسانه بیش از هر چیزی نسبت به آن اعمال نظر دارد‌.

میرباقری در پاسخ به این سوال که چرا حس می شود در برخی برنامه ها نسبت به برخی سازنده و مجری ها تبعیضی وجود دارد، گفت: در رابطه با دستمزدها نه برای مجریان بلکه برای بازیگران و کارگردان و تهیه کننده ها تفاوت هایی وجود دارد. آنچه در رسانه ملی هست این است که همه اینها دارای استاندارد و چهارچوب هستند و اگر ما رشدی در دستمزدها دیدیم کاملا رشد طبیعی و تدریجی است. مثلا ممکن است اعلام شود فلان سریال با رقمی اینچنینی ساخته شده یا فلان مجری فلان عدد دستمزد می گیرد. باید توجه داشته باشیم ارقامی که دارد دریافت می شود به هیچ وجه نسبت به برنامه قبلی که این مجری یا کارگردان داشته تفاوتی نداشته است و تفاوت تدریجی بوده است منتهی  آیا تفاوت ها وجود دارد؟ بله برای ما کیفیت برنامه و استقبال مخاطب بسیار مهم است. یعنی یک برنامه با ظرفیت ده درصدی مخاطب به صورت طبیعی دریافتی عواملش متفاوت می شود از برنامه ای که بیش از ۷۰ درصد مخاطب دارد و این متغیرها جزو متغیرها مورد توجه ما است.

در رابطه با دستمزدها نه برای مجریان بلکه برای بازیگران و کارگردان و تهیه‌کننده‌ها تفاوت‌هایی وجود دارد. آنچه در رسانه ملی هست این است که همه اینها دارای استاندارد و چهارچوب هستند و اگر ما رشدی در دستمزدها دیدیم کاملا رشد طبیعی و تدریجی است


وی درباره حضور برنامه «برنده باش» در شبکه نمایش خانگی نیز گفت: تلویزیون نسبت به برنامه های شاخص خود و زحمتی که برای برند شدنشان کشیده غیرت و حساسیت دارد و امتداد اینها را در غیر از مجموعه رسانه ملی غیر  قابل قبول می داند.  نمونه اش برنامه دورهمی بود که تحت عنوان شب نشینی به شبکه خانگی رفت اما چیزی که هست استدلال رسانه ملی این بود که خواستگاه این برنامه تلویزیون است و اگر برنامه ای می خواهد به جای دیگری برود چرا با استفاده از این عناوین و سرقت این عناوین کار می کند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود درباره حواشی بوجود آمده در برنامه «هر چی شما بگین» که برنامه انتخاباتی تلویزیون است، که در آن چهره یکی از نامزدهای انتخابات پوشانده شده بود، گفت: چنین روشی در تلویزیون اشتباه بود و جلوی آن گرفته شد. روی برنامه‌های انتخاباتی و سیاسی تلویزیون نظارت می شود اما به دلیل تنوع آنها به نظر می رسد، باید اصلاحاتی صورت بگیرد. این برنامه تنها برنامه سیاسی تلویزیون نیست و یکی از برنامه‌های انتخاباتی است که اصلاح خواهد شد.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .