تبیان، دستیار زندگی

مرور پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2019

انتقام‌جویی انتقام‌جویان از آواتار

دیروز رسما پرونده 2019 بسته شد. فیلم‌های بسیاری در این سال ساخته شد که تشویق منتقدان را به همراه داشت. هالیوود به تازگی لیستی از پرفروش‌ترین فیلم‌های 2019 منتشر کرده است که بر اساس آن «آخر بازی» از سری «انتقام‌جویان» توانست لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را به خود اختصاص بدهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
فیلم آواتار
سال 2019 برای هالیوود یک رکورد تازه به همراه داشت. سرانجام پس از 10 سال دوران صدرنشینی فیلم «آواتار» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما به پایان رسید و «انتقام‌جویان: آخر بازی» بر بالاترین کرسی این جدول تکیه زد. به تازگی فهرستی از پرفروش‌ترین فیلم‌های 2019 منتشر شده است که در ادامه 5 فیلم سینمایی برترش را مرور خواهیم کرد.

نبرد آواتار و انتقام‌جویان

آخر بازی یا «End Game» ادامه سری انتقام‌جویان یا همان «Avengers» است، یک فیلم ابرقهرمانی دیگر! این فیلم که برادران روسو آن را کارگردانی کرده‌اند بر پایه شخصیت‌های گروه انتقام‌جویان از شرکت مارول کامیکس ساخته شده و توزیع آن را استودیوی سینمایی والت دیزنی بر عهده داشته است.

این فیلم دنباله مستقیم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» است که در سال 2018 سخته شد. سال 2012 اولین فیلم از سری «انتقام‌جویان» با نام «انتقام جویان مارول» توسط شرکت‌های مارول استودیوز و والت دیزنی پیکچرز ساخته شد.

در پی استقبال مخاطبان از این فیلم، «آخر بازی» توانست با فروش جهانی 2,797,800,564 دلاری عنوان پر افتخار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خودش کند و بر سلطه 10 ساله «آواتار» پایان ببخشد.



سری دوم این فیلم در سال 2015 با نام «انتقام‌جویان: عصر اولتران» ساخته شد که بازیگران زیادی که اکثر آن‌ها در فیلم‌های قبلی دنیای سینمایی مارول حاضر بوده‌اند، در این فیلم نقش‌های قبلی خود را تکرار کردند. حالا «آخر بازی» آخرین ساخته از این مجموعه است که دنباله مستقیم «جنگ ابدیت» به حساب می‌آید. این فیلم برای نخستین بار در 22 آوریل 2019 در لس‌آنجلس روی پرده رفت و اکران رسمی خود را به صورت گسترده از ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ به صورت آی‌مکس و سه‌بعدی آغاز کرد.

فیلم با واکنش مثبت منتقدان همراه بود و در زمینه کارگردانی، تیم بازیگری، وجه سرگرمی و وزن احساسی موجود در آن مورد ستایش قرار گرفت. در پی استقبال مخاطبان از این فیلم، «آخر بازی» توانست با فروش جهانی 2,797,800,564 دلاری عنوان پر افتخار پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را از آن خودش کند و بر سلطه 10 ساله «آواتار» پایان ببخشد.

فیلم انتقام‌جویان
داستان این فیلم از این قرار است: «پس از اینکه در «جنگ ابدیت» تانوس (جاش برولین) موفق شد تا سنگ‌های بی‌نهایت را به‌ دست آورده و نیمی از جهان را به تسخیر خود درآورد، بخشی از ابرقهرمانان نیز از بین رفتند و حالا نبولا (کارن گیلان) و تونی استارک (رابرت داونی جونیور) نیز در یک محفظه در کهکشان محبوس شده‌اند. در این شرایط به یکباره کاپیتان مارول (بری لارسن) از راه می‌رسد و آن دو را نجات داده و آنها به زمین منتقل می‌شوند تا در کنار دیگر ابرقهرمانان باقی‏مانده از مبارزه با تانوس حضور داشته باشند. آنها درمانده از حل مسئله تانوس و چیره‏شدن بر آن، پس از مدت‌ها با اسکات لانگ یا همان مرد مورچه‌ای (پُل راد) مواجه می‌شوند که نزدشان آمده و ظاهراً توانسته از کوانتومی که در آن قرار گرفته بود رهایی یابد. همین مسئله سبب می‌شود تا آنها به فکر سفر در زمان بیفتند و...»

بازگشت شیر‏شاه

رتبه دوم پرفروش‌ترین‌های 2019 را «شیر شاه» از آن خود کرد.‏ اولین بار «شیر شاه» به صورت انیمیشنی حماسی و موزیکال در سال 1994 توسط شرکت والت دیزنی ساخته شد. موسیقی این اثر توسط آهنگساز معروف التون جان ساخته و شعر آن توسط تیم رایس گفته شده و تنظیم آن توسط هانس زیمر انجام شده‌است و فیلم توانست اسکار بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه اورجینال 1994 را از آن خود کند.

«شیر‏شاه» با واکنش متوسطی از سوی منتقدان همراه بود. جلوه‌های ویژه، موسیقی متن و کار صداپیشگان تحسین شد، اما به خاطر نداشتن اصالت مورد انتقاد قرار گرفت.



از این اثر دو دنباله دیگر به نام‌های «شیرشاه ۲: پادشاهی سیمبا» و «شیرشاه ۳» (یا شیرشاه یک و نیم) ساخته شد. در سال ۲۰۱۲ این فیلم به صورت سه‌بعدی دوباره در جهان اکران شد و باز هم به فروش بالایی دست یافت. در سال 2019 بازسازی لایو اکشن این فیلم با همان نام «شیر شاه» با کارگردانی جان فاورو از 19 ژوئیه اکران شد. فیلم‌نامه این فیلم توسط جف نیثنسن بر اساس انیمیشن کلاسیک شیرشاه نوشته شده‌است و والت دیزنی پیکچرز با بودجه 260 میلیون دلاری مسئولیت ساخت آن را برعهده گرفتند. دونالد گلاور، جیمز ارل جونز، ست روگن و بیلی ایکنر صداپیشگان فیلم هستند. «شیر‏شاه» با واکنش متوسطی از سوی منتقدان همراه بود. جلوه‌های ویژه، موسیقی متن و کار صداپیشگان تحسین شد، اما به خاطر نداشتن اصالت مورد انتقاد قرار گرفت. این فیلم توانست در مجموع 1,656,713,458 دلار بفروشد.

ملکه برفی در سرزمین یخ‌زده

«Frozen» که با نام‌های ملکه برفی، یخ‌زده و ملکه یخی نیز شناخته می‌شود یک فیلم موزیکال و پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی ساخته والت دیزنی پیکچرز است. که اولین سری آن در سال 2013 بر پایه رمان ملکه برفی اثر نویسنده مشهور هانس کریستیان آندرسن ساخته شد. سری دوم همین انیمیشن به کارگردانی جنیفر لی و کریس باک در نوامبر سال ۲۰۱۹ از سوی استودیو سینمایی والت دیزنی منتشر شد که یم‌توان آن را دنباله همان قسمت نخست دانست. زمان انتشار این فیلم در دو حالت دوبعدی و سه‌بعدی برای تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۱۹ برنامه‌ریزی شده بود. در این قسمت از داستان زندگی السا و خواهر کوچک‌ترش آنا، شاهد وجود شخصیت اولاف و کریستوف و اسون و چند شخصیت جدید هستیم. هم‌چنین ایوان ریچل وود، نقش ملکه آدونا و استرلینگ کی براون، نقش ستوان ماتیاس را بازی می‌کنند.
«منجمد 2» با بودجه‌ای ۱۵۰ میلیون دلاری ساخته شد و با فروش جهانی 1,167,989,889 دلاری به سومین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۹ و بیستمین فیلم پرفروش تاریخ سینما تبدیل شد.

عنکبوت قرمز در جایگاه چهارم

یک فیلم ابرقهرمانی دیگر در جایگاه چهارم پرفروش‌ترین‌های 2019 دیده می‌شود. «مرد عنکبوتی: دور از خانه» به کارگردانی جان واتس و نویسندگی کریس مک‌کنا و اریک سامرز بر پایه شخصیت خیالی «مرد عنکبوتی» از شرکت مارول کامیکس ساخته شده‌ است. این فیلم هم دنباله «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» است که سال 2017 اکران شد. از بازیگران فیلم می‌توان به تام هالند، ساموئل ال. جکسون، کوبی اسمالدرز، زندیا، جان فاورو، مریسا تومی، و جیک جیلنهال اشاره کرد.

در این قسمت پارکر و دوستانش برای تعطیلات تابستانی به اروپا سفر می‌کنند. پس از ماجراهای پایان بازی و مرگ تونی استارک، پیتر پارکر به همراه دوستانش به یک اردوی مدرسه‌ای به اروپا می‌رود. در این سفر با نیک فیوری مواجه می‌شود که از او می‌خواهد به میستریو بپیوندد تا با هم علیه المنتال‌ها بجنگند.

«دور از خانه» از سری «مرد عنکبوتی» با فروش جهانی 1,131,927,996 دلاری جایگاه چهارم پرفروش‌ترین فیلم 2019، پرفروش‌ترین فیلم سری فیلم‌های مرد عنکبوتی و بیست و سومین فیلم پرفروش در تاریخ سینما را به دست آورد.

کاپیتان مارول همچنین دهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و بیست و سومین فیلم پرفروش تمام ادوار تاریخ سینما است.



یک ابرقهرمانی دیگر

فیلم‌های ابرقهرمانی یکی از پرطرفدارترین ژانرها در میان علاقه‌مندان به سینما هستند. به همین دلیل جایگاه پنجمین فیلم پرفروش 2019 هم از آن یک فیلم ابرقهرمانی دیگر است. «کاپیتان مارول» بر پایه شخصیت کاپیتان مارول از مارول کامیکس ساخته شده است. این فیلم به تهیه‌کنندگی مارول استودیوز ساخته و توسط استودیو سینمایی والت دیزنی توزیع شد. «کاپیتان مارول» بیست و یکمین فیلم در دنیای سینمایی مارول است. آنا بودن و رایان فلک کارگردانی این اثر را بر عهده دارند و فیلم‌نامه آن توسط جنوا رابرتسون-دوورت نوشته شده است. بری لارسون، ساموئل ال. جکسون، جود لا و جما چان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

این فیلم در تاریخ ۸ مارس ۲۰۱۹ در ایالات متحده به صورت آی‌مکس و سه‌بعدی اکران شد. کاپیتان مارول با واکنش‌های عمدتاً مثبتی همراه بود و در زمینه اجرای لارسون و جلوه‌های ویژه تحسین شد. منتقدان، فیلم را «سرگرم‌کننده و لذت‌بخش» توصیف کردند. این فیلم 1,128,274,794 دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که بودجه ساخت آن ۱۵۲ میلیون دلار بوده‌ است. کاپیتان مارول همچنین دهمین فیلم پرفروش ابرقهرمانی تاریخ و بیست و سومین فیلم پرفروش تمام ادوار تاریخ سینما است.

جایگاه ششم تا دهم لیست پرفروش‌ترین فیلم‌های 2019 عبارتند از «داستان اسباب‌بازی 4» با فروش 1,073,394,593 دلار، «جوکر» با فروش 1,062,994,002 دلار، «علاءالدین» با فروش 1,050,693,953 دلار، «سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو» با 758,910,100 دلار و «Ne Zha» با 700,547,754 دلار.
منبع: روزنامه ابتکار
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .