بازی هانا با تمرکز روی کودکان رونمایی شد
در جریان مراسمی از بازی روان شناختی هانا با تمرکز روی تقویت مهارتهای شناختی کودکان و افزایش آگاهی والدین رونمایی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
تاریخ : چهارشنبه 1398/10/11 ساعت 10:49
حوزه کودک و نوجوان باتوجهبه اهمیت فرهنگی که دارد همواره مورد توجه خانوادهها بوده است به همین دلیل توجه به مهارتهای یادگیری، تحصیلی و مفاهیم پایه در آموزش کودک اهمیت زیادی دارد. ازاینرو ورود افراد متخصص به حوزه کودک و نوجوان باعث میشود تا شاهد نگاهی تخصصی به موضوع روانشناختی کودکان باشیم تا پدر و مادر بتوانند با خیالی آسودهتر و نظارتی دقیقتر روی کودکان به رشد و یادگیری آنها کمک کنند. دهم دی ماه در فرهنگسرای ارسباران شرکت سروهانا در جریان مراسمی از بازی ایرانی هانا رونمایی کرد.
هانا در حقیقت یک بازی تخصصی روانشناختی است که ویژگی اصلی آن تقویت مهارتهای شناختی و اجتماعی کودکان است. طبق گفتهی سازندگان بازی کودک بیآنکه متوجه شود مدتها زمان خود را صرف بازی میکند، اما در پشت ماجرا بهلطف بازی، کودک مشغول مهارتهای شناختی است. بازی هانا اخیرا در سومین جشنواره بازیهای جدی توانست دیپلم افتخار کسب کند.
در ابتدای این مراسم زینب سادات جهرمی از شرکت سروهانا با اشاره به زمان صرف شده برای توسعه اپلکیشن گفت:لازم است اعلام کنیم که برای ساخت این بازی بیش از ۴۹ هزار نفر ساعت زمان صرف شده است. ما در سرو هانا بر پایه رابطه بین روانشناسی و تکنولوژی تلاش کردیم تا آموزههای روان شناسی را به شکلی متفاوت در اختیار مردم قرار دهیم. به اعتقاد ما پروژه هانا میتواند تاثیر بهسزایی در اکوسیستم بازیهای رایانهای ایجاد کند و خدمات نوین برای روانشناسی کودک باشد. خدماتی که از لحاظ زمانی و هزینهای به صرفه و مقرون باشد.
مهدی زاهدی اول از شرکت سروهانا نیز در این مراسم با اشاره به آمار ویژگیهای هانا گفت:هانا در حال حاضر ۳۰۰۰ سؤال از کودکان میپرسد و در پروژه بعدی حدودا ۲۱ روز کاری ما ۱۲۱ سؤال را به این سوالات اضافه میکنیم، سوالی که توسط روانشناسهای متخصص مطرح میشوند. تمام این ۳۰۰۰ سؤال بهطور کامل روانشناختی هستند و مبانی علمی پشت آن است. زمانی که کودک بازی میکند متوجه این نیست که بازی در پسزمینه بهدنبال چیزی میگردد؛ اما این اتفاق در آن رخ میدهد و ما در پشت صحنه تمامی عملکرد بچه را مورد بحث قرار میدهیم. ۱۷ نوع تایپ یا راههای مواجهی کودک با بازی در هانا قرار دارد که باعث خسته نشدن کودک در زمان تعامل با بازی میشود که اهمیت بسیاری دارد. هانا ۱۲ هزار ۹۰۰ فایل در خودش دارد که تمام این فایلها اورجینال مجموعه است، به این معنی که تمام این فایلها در مجموعه طراحی و توسعه داده شده است.
مهدی زاهدی اول با اشاره به بحث آموزش صرف به کودک گفت:برای ما در هانا یک نکته خیلی مهم بود و آن اینکه ما در هانا «قرار نیست به کودک آموزش دهیم». آموزش مبحثی است که بسیاری در حال انجام آن هستند و ما در هانا بهدنبال آن نیستیم. ما بهدنبال غنای محیط کودک هستیم. یعنی زمانیکه کودک با هانا بازی میکند دایره لغاتش، رفتارهایش و مهارتهای شناختیش در حال غنا پیدا کردن است.
زاهدی اصل تکنولوژیهای استفاده در هانا را نقطهی عطفی مهم بیان کرد و از جمله این فناوریها را بحث هوش مصنوعی دانست:به واسطه هوش مصنوعی فرآیندهایی را که کودک با ۳۰۰۰ سؤال انجام میدهد دادهکاوی میکنیم؛ سرعت عمل کودک و اینکه چطور میتواند صحیح یا غلط بودن را تشخیص دهد درکنار نرمافزار خروجی میگیریم و در اختیار روانشناسها قرار میدهیم. ما همچنین این گزارشها را به واسطه ایمیلها میتوانیم به دست خانوادهها برسانیم. با هانا و دیتاهای در دسترس میتوانیم محاسبه نرم جامعه را بهدست بیاوریم. ما اطلاعات اولیه کودک را از فرایند حذف میکنیم و در قالب بلاکچین غیرقابل دسترس میکنیم.
در انتها مهدی زاهدی اصل از شرکت سروهانا با اشاره به برنامههای آینده از اضافه شدن زبانهای بیشتر و همچنین بازارهای قابل دسترس بازی هانا در آینده سخن گفت که بازار بزرگی را پیش روی بازی هانا قرار میدهد.
بازی هانا هماکنون ازطریق کافه بازار برای دانلود در دسترس است، طبق اعلام سروهانا، بازی هانا در آینده از طریق وبسایت هانا برای iOS نیز منتشر خواهد شد. طبق گفته زاهدی اول این اپلیکیشن در روزهای ابتدای بهصورت رایگان در دسترس کودکان با نظارت خانواده قرار میگیرد و خانواده میتوانند در ادامه با پرداخت ۱۵ هزارتومان به تمام ویژگیهای اپلکیشن دسترسی داشته باشند. همانطور که اشاره شد یکی از خصوصیات هانا ارائه گزارش به خانواده کودکان است. در نتیجه ۳۰۰۰ سؤال مطرح شده در بازی و پاسخ کودکان، خانواده آنها میتوانند دید بهتری را نسبت به موضوعات روانشناختی و دانستههای کودک خودشان به دست بیاورند. در انتهای این رویداد نیز از تمبر بازی هانا رونمایی شد.
منبع: زومجی
هانا در حقیقت یک بازی تخصصی روانشناختی است که ویژگی اصلی آن تقویت مهارتهای شناختی و اجتماعی کودکان است. طبق گفتهی سازندگان بازی کودک بیآنکه متوجه شود مدتها زمان خود را صرف بازی میکند، اما در پشت ماجرا بهلطف بازی، کودک مشغول مهارتهای شناختی است. بازی هانا اخیرا در سومین جشنواره بازیهای جدی توانست دیپلم افتخار کسب کند.
در ابتدای این مراسم زینب سادات جهرمی از شرکت سروهانا با اشاره به زمان صرف شده برای توسعه اپلکیشن گفت:لازم است اعلام کنیم که برای ساخت این بازی بیش از ۴۹ هزار نفر ساعت زمان صرف شده است. ما در سرو هانا بر پایه رابطه بین روانشناسی و تکنولوژی تلاش کردیم تا آموزههای روان شناسی را به شکلی متفاوت در اختیار مردم قرار دهیم. به اعتقاد ما پروژه هانا میتواند تاثیر بهسزایی در اکوسیستم بازیهای رایانهای ایجاد کند و خدمات نوین برای روانشناسی کودک باشد. خدماتی که از لحاظ زمانی و هزینهای به صرفه و مقرون باشد.
مهدی زاهدی اول از شرکت سروهانا نیز در این مراسم با اشاره به آمار ویژگیهای هانا گفت:هانا در حال حاضر ۳۰۰۰ سؤال از کودکان میپرسد و در پروژه بعدی حدودا ۲۱ روز کاری ما ۱۲۱ سؤال را به این سوالات اضافه میکنیم، سوالی که توسط روانشناسهای متخصص مطرح میشوند. تمام این ۳۰۰۰ سؤال بهطور کامل روانشناختی هستند و مبانی علمی پشت آن است. زمانی که کودک بازی میکند متوجه این نیست که بازی در پسزمینه بهدنبال چیزی میگردد؛ اما این اتفاق در آن رخ میدهد و ما در پشت صحنه تمامی عملکرد بچه را مورد بحث قرار میدهیم. ۱۷ نوع تایپ یا راههای مواجهی کودک با بازی در هانا قرار دارد که باعث خسته نشدن کودک در زمان تعامل با بازی میشود که اهمیت بسیاری دارد. هانا ۱۲ هزار ۹۰۰ فایل در خودش دارد که تمام این فایلها اورجینال مجموعه است، به این معنی که تمام این فایلها در مجموعه طراحی و توسعه داده شده است.
مهدی زاهدی اول با اشاره به بحث آموزش صرف به کودک گفت:برای ما در هانا یک نکته خیلی مهم بود و آن اینکه ما در هانا «قرار نیست به کودک آموزش دهیم». آموزش مبحثی است که بسیاری در حال انجام آن هستند و ما در هانا بهدنبال آن نیستیم. ما بهدنبال غنای محیط کودک هستیم. یعنی زمانیکه کودک با هانا بازی میکند دایره لغاتش، رفتارهایش و مهارتهای شناختیش در حال غنا پیدا کردن است.
زاهدی اصل تکنولوژیهای استفاده در هانا را نقطهی عطفی مهم بیان کرد و از جمله این فناوریها را بحث هوش مصنوعی دانست:به واسطه هوش مصنوعی فرآیندهایی را که کودک با ۳۰۰۰ سؤال انجام میدهد دادهکاوی میکنیم؛ سرعت عمل کودک و اینکه چطور میتواند صحیح یا غلط بودن را تشخیص دهد درکنار نرمافزار خروجی میگیریم و در اختیار روانشناسها قرار میدهیم. ما همچنین این گزارشها را به واسطه ایمیلها میتوانیم به دست خانوادهها برسانیم. با هانا و دیتاهای در دسترس میتوانیم محاسبه نرم جامعه را بهدست بیاوریم. ما اطلاعات اولیه کودک را از فرایند حذف میکنیم و در قالب بلاکچین غیرقابل دسترس میکنیم.
در انتها مهدی زاهدی اصل از شرکت سروهانا با اشاره به برنامههای آینده از اضافه شدن زبانهای بیشتر و همچنین بازارهای قابل دسترس بازی هانا در آینده سخن گفت که بازار بزرگی را پیش روی بازی هانا قرار میدهد.
بازی هانا هماکنون ازطریق کافه بازار برای دانلود در دسترس است، طبق اعلام سروهانا، بازی هانا در آینده از طریق وبسایت هانا برای iOS نیز منتشر خواهد شد. طبق گفته زاهدی اول این اپلیکیشن در روزهای ابتدای بهصورت رایگان در دسترس کودکان با نظارت خانواده قرار میگیرد و خانواده میتوانند در ادامه با پرداخت ۱۵ هزارتومان به تمام ویژگیهای اپلکیشن دسترسی داشته باشند. همانطور که اشاره شد یکی از خصوصیات هانا ارائه گزارش به خانواده کودکان است. در نتیجه ۳۰۰۰ سؤال مطرح شده در بازی و پاسخ کودکان، خانواده آنها میتوانند دید بهتری را نسبت به موضوعات روانشناختی و دانستههای کودک خودشان به دست بیاورند. در انتهای این رویداد نیز از تمبر بازی هانا رونمایی شد.
منبع: زومجی
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .