تبیان، دستیار زندگی

در پژوهش ۲ دانشگاه صورت گرفت؛

بررسی امکان رفع آلودگی هوا با تولید رنگ‌های جاذب آلودگی

امکان سنجی رفع آلودگی هوا به‌وسیله نانو کامپوزیت‌های پلیمری در صورت تولید رنگ‌های جاذب آلودگی هوا، در پژوهش مشترک عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری با اساتید دانشگاه تهران بررسی شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
رفع آلودگی هوا، رنگ‌های جاذب، آلودگی،
به نقل از وزارت علوم، غلامعلی فرزی با اشاره به اینکه این پژوهش در قالب پروژه دکترای دانشجوی مشترک وی با دانشگاه تهران صورت گرفته است اظهار داشت: در این پژوهش که بخشی از آن در دانشگاه حکیم سبزواری و بخشی در دانشگاه تهران انجام شد پس از ساخت نانو کامپوزیت پلیمری به‌صورت هیبرید سه‌گانه آزمایشات میدانی برای رفع آلودگی های الی از فاز هوا انجام شد.

وی افزود: در این پژوهش نشان داده شد که ترکیب نانو کامپوزیت پلیمری به‌صورت هیبرید سه‌گانه می‌تواند آلودگی‌های موجود در فاز سیال را به روش فتوکالیستی تجزیه و به مواد غیرمضر تبدیل کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: از آنجا که این نانو کامپوزیت‌ها را می توان به‌صورت رنگ‌های سازگار با محیط زیست تولید کرد لذا امکان استفاده از نتایج این پروژه در کلانشهرها برای رفع آلودگی هوا وجود دارد.

وی یادآور شد: تیم پژوهشی دانشگاه حکیم سبزواری آمادگی دارد برای تولید رنگ‌های جاذب آلودگی هوا با سایر دانشگاه‌ها یا سازمان های محیط زیست همکاری کند.

منبع: خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .