تبیان، دستیار زندگی

شیری اعلام کرد؛

رشد ٤٠ درصدی سپرده‌ها در پست بانک ایران

مدیرعامل پست بانک ایران اعلام کرد که این بانک نه تنها در ٩ ماهه امسال اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشته، بلکه سپرده‌های کل آن ٤٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شیری
بهزاد شیری در نشستی خبری که به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد تاسیس این بانک برگزار شد، اظهار داشت: ٢١ درصد سهم پست بانک در اختیار افراد حقیقی و حقوقی در بورس، ٢٥ درصد در اختیار سهامداران عدالت و ٥٤ درصد نیز متعلق به دولت است.

وی به زیان انباشته این بانک طی سالیان گذشته اشاره کرد و افزود: برنامه ای عملیاتی، هدفمند و منظم را برای کاهش این زیان دنبال کردیم و با توجه به شرایط رکود و تحریم، سپرده های کل در ٩ ماهه امسال حدود ٤٠ درصد رشد داشته و این در حالی است که این رشد برای هیچ بانک دیگری بیش از ٢٢ درصد نبوده است.

مدیرعامل پست بانک ادامه داد: متناسب با این رقم، نسبت مصارف و تسهیلات پست بانک رشدی ٢٣ درصدی داشته است. شیری خاطرنشان کرد که عمده تسهیلات پست بانک برای تامین سرمایه در گردش به ویژه در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته تخصیص داده ایم و این در حالی است که هیچ گونه اضافه برداشتی از بانک مرکزی نداشتیم.

وی با اشاره به تک رقمی شدن نسبت مطالبات به تسهیلات در این بانک نیز گفت: این نسبت در پایان سال ٩٧ معادل ١٥ درصد بود که در ٩ ماهه امسال به ٩.٨ درصد کاهش یافته و برنامه داریم که تا اسفندماه به رقم ٧.٧ درصد برسیم.

مدیرعامل پست بانک درباره افزایش سرمایه این بانک اظهار داشت: کمیته ویژه ای برای افزایش سرمایه بانک های دولتی شکل گرفته، ولی اطلاعی از خروجی آن ندارم. وی با بیان اینکه نیازمند افزایش سرمایه هستیم، افزود: زیان انباشته پست بانک ١١٠٠ میلیارد تومان و میزان سرمایه ما ٣٢٥ میلیارد تومان است که اصلا متناسب با هم نیست و ما به کرات این موضوع را به دستگاه های تصمیم گیر و سهامداران گزارش داده ایم.

مدیرعامل پست بانک توضیح داد افزایش سرمایه این بانک از محل تجدید ارزیابی ها این بانک را از شمولیت ماده ١٤١ قانون تجارت خارج نمی کند و افزایش سرمایه از این محل ممکن نیست، لذا به دنبال آن هستیم تا از طریق مجوز دولت و مجلس از این محل برای افزایش سرمایه استفاده کنیم.

منبع: ایبنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .