تبیان، دستیار زندگی
: در ورزش زنان بیشتر شعار داده شده است تشكیل شورای سیاست‌گذاری نگرانی‌ها را از بین می‌برد معاون ورزش بانوان در جلسه‌ی معارفه‌ی مدیران این معاونت گفت: در طول مدت فعالیتی كه در ورزش بانوان خواهم داشت، سعی خواهم كرد انرژی نهفته ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زهرا احمدی‌پور در جلسه معارفه مدیران ورزش بانوان

:

در ورزش زنان بیشتر شعار داده شده است

تشكیل شورای سیاست‌گذاری نگرانی‌ها را از بین می‌برد

معاون ورزش بانوان در جلسه‌ی معارفه‌ی مدیران این معاونت گفت: در طول مدت فعالیتی كه در ورزش بانوان خواهم داشت، سعی خواهم كرد انرژی نهفته بالقوه را به بالفعل تبدیل كنم.

در این جلسه‌ كه با حضور مهرزاد حمیدی مدیركل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مهدی دادرس مدیر عامل باشگاه پیكان، دكتر اسدی رییس فدراسیون ژیمناستیك، مهندس فائقی و جمع كثیری از مسوولان ورزش بانوان در سالن آمفی تئاتر آكادمی ملی المپیك برگزار شد، زهرا احمدی پور افزود: طی مدت 2 ماه و نیمی كه از مسوولیت من در ورزش بانوان می‌گذرد، بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و ارزیابی مختصری كه داشتم، به این نكته دست یافتم كه در بخش ورزش زنان فعالیت‌های مثمرثمری صورت نگرفته و بیشتر شعار داده شده است.

احمدی پور گفت: اگر حضور زنان در ورزش را پررنگ‌تر كنیم، با توجه به نگاه اصولی كه دولت به این بخش دارد، قطعا خواهیم توانست در تمام ابعاد اجتماعی تاثیرگذار باشیم. این رسالتی است كه بر دوش من و تك تك شما مسوولین انجمن‌هاست و باید به نحو احسن آن را اجرا كنیم.

معاون ورزش بانوان با بیان اینكه بدون تدوین استراتژی در ورزش مسیر توسعه كامل نخواهد شد، ادامه داد: هر چند پیش از این برای رشد و توسعه ورزش بانوان فعالیت‌هایی انجام شده است و این احساس در تمامی خانواده‌ها ایجاد شده كه اجازه‌ی فعالیت در تمام زمینه‌های ورزشی را به دختران خود بدهند، اما این نوع نگرش كافی نیست و باید نگرش جدیدتر و قوی‌تری ایجاد شود تا یك استراتژی كلان برای 50 سال آینده ورزش بانوان طراحی شود.

وی اضافه كرد: برای رشد ورزش زنان، پایگاه‌های قهرمانی در استان‌ها ایجاد خواهیم كرد، تا ارزیابی درستی از وضعیت ورزش در استان‌ها داشته باشیم. بودجه به استان‌ها بر اساس نوع فعالیت هر رشته و شاخص‌های مورد توجه، تخصیص می‌یابد ضمن اینكه شورای هماهنگی در استان‌ها ایجاد خواهیم كرد تا بهتر در جریان فعالیت‌های ورزش بانوان قرار بگیریم.

احمدی‌پور با بیان اینكه در تعیین استراتژی‌ها و برنامه‌ریزی‌های ورزش زنان از نیروهای مرد نیز استفاده خواهد كرد، افزود: دلیلی ندارد كه در برنامه‌ریزی تنها به نیروهای زن بسنده كنیم.

وی از تشكیل شورای سیاست‌گذاری در معاونت ورزش بانوان خبر داد و خاطر نشان ساخت: تمام سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری‌های كلان ورزش بانوان از طریق این شورا تصویب و به مرحله‌ی اجرا درخواهد آمد، مطمئنا اگر این شورا اصولی پیش رود دیگر نگران وضعیت ورزش بانوان در چند سال آینده نخواهیم بود.

احمدی‌پور در پایان «پروانه نظرعلی» را به عنوان مدیر كل معاونت ورزش بانوان و «ربابه شهریان» را به عنوان رییس انجمن‌های ورزشی معرفی كرد.