تبیان، دستیار زندگی

چگونه بدون صرف زمان زیاد، پول درآوریم

8 راه آسان برای پول درآوردن

این روزها بسیاری به دنبال شغل دومی هستند که درآمد خوبی داشته باشد اما زمان زیادی از آن‌ها نگیرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شاید اصلی‌ترین نیاز یک انسان در طول روز، پول درآوردن برای رفع نیازها و خواسته‌های روزانه و ماهانه باشد. پول درآوردن نیازمند شم اقتصادی و به‌کارگیری ترفندهایی است که در مدت کوتاهی سود خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.
برای پولدار شدن لازم نیست حتماً پدری پولدار داشته باشید بلکه کافیست راه و روش‌های آن را بیاموزید.
شغل
در این مقاله شما را با برخی از  این ترفندها آشنا می‌کنیم:

به‌طور متوسط مشاوران فروش اینترنتی بیش از 7 میلیون تومان در ماه درآمد دارند

 

ساخت لوازم دست‌ساز

شاید تعجب کنید اما بافتن یک لباس ساده، ساخت یک عروسک و طراحی روی پارچه می‌تواند درآمد زیادی به شما هدیه دهد. امروزه عروسک‌ها و کیف‌های پارچه‌ای که با دست دوخته‌ شده باشد، به‌راحتی در شبکه‌های اجتماعی فروخته‌ شده و سود خوبی نصیب تولیدکننده می‌کند.
برای این کار لازم است ابتدا علایق خودتان را پیدا کرده و با تلفیق آن با استعدادهایتان و استفاده اندکی از علم بازاریابی به درآمد خوبی برسید.

خرید کالاهای دست‌دوم

خرید کالاهای دست‌دوم کار پردرآمدی است اگر چشم تیزبینی داشته باشید و بتوانید با یک نگاه ارزش کالاها را تشخیص دهید.
دسته دوم
یکی از بهترین بسترهای این کار هم‌اکنون در نرم‌افزارهای خدمات محور تعاملی همچون دیوار، شیپور و... وجود دارد. برای مثال برخی افراد تلفن همراه نو خود را به دلایل مختلف با قیمت پایین برای فروش می‌گذارند و شما می‌توانید آن را خریده و استفاده شخصی کرده یا آن را به قیمت بالاتری به دیگران بفروشید.
گاهی حتی لازم نیست هزینه کنید. خیلی از مردم برای خلاص شدن از کالاهای قدیمی خود حاضرند به شما پول هم بدهند!
به خاطر وضعیت اقتصادی فعلی و گران بودن کالاهای لوکس، خیلی از مردم توان خرید کالای نو را نداشته و ترجیح می‌دهند کالای دسته دوم اما باکیفیت تهیه کنند.
همچنین می‌توان کالاهایی که نیاز به تعمیر دارند را با قیمت پایین خریده و پس از رفع اشکالات و نواقص کالا، آن را با قیمت بالاتری به فروش رساند.

طراحی و نقاشی

اگر سری به میدان انقلاب و خیابان‌های اطراف بزنید می‌بینید این روزها خیلی‌ها از طریق نقاشی و طراحی چهره عابران کسب درآمد می‌کنند.
البته فقط طراحی چهره نیست، از طراحی بر روی ناخن گرفته تا طراحی و زیباسازی انواع خوراکی‌ها می‌تواند درآمد خوبی برای شما ایجاد کند.
اگر احساس می‌کنید هنرمند هستید از استعدادتان نهایت بهره را ببرید.

آموزش و تولید محتوا

شما خیلی کارها ممکن است بلد باشید که بتوانید آن را به دیگران بیاموزید. از آشپزی گرفته تا دوخت پارچه یا تعمیر ماشین و معلم دانش‌آموزان در دروس مختلف و... همه و همه می‌تواند درآمد خوبی برای شما ایجاد کند. آموزش و معلم خصوصی بودن یکی از منابع کسب درآمد این روزهاست که خیلی‌ها از طریق آن به نتیجه می‌رسند و به‌اصطلاح کارشان گرفته است.
اما در کنار آموزش، تولید محتوا و جمع‌آوری اطلاعات در زمینه‌های مختلف می‌تواند برای شما فرصت‌های مناسبی فراهم کند. برای مثال با ایجاد یک صفحه اختصاصی در شبکه‌های مجازی و تولید محتوا برای تربیت کودکان، می‌توان هزاران مخاطب جذب کرد و در کنار آن با تبلیغات یا فروش محتوا سود خوبی به‌دست آورد.

خدمات

شاید هیچ‌گاه تصور نمی‌کردیم که روزی برسد زوج‌های جوان هم برای کارهای منزل خود نیروی خدماتی بگیرند و برای تمیز کردن خانه یا طبخ غذا، هزینه کنند.
اما سرعت و عجله این روزها برای انجام کارها باعث شده افراد برای کارهای کوچک خود هم از دیگران کمک بگیرند. همچنین ورود زنان در اجتماع و بیرون بودن از خانه باعث شده وقت و انرژی کافی برای انجام کارهای منزل نداشته باشند و برای انجام کارهای خود هزینه کنند.
همه این موارد باعث شده خیلی از کارهای خدماتی ساده پول‌ساز باشند و بسیاری را به درآمد بالا برساند و کار را برای دیگران راحت کنند.
بنابراین یکی از بازارهای خوب چند سال آینده همین خدمات خانگی است که می‌تواند سود سرشاری را نصیب خانواده‌ها کند.

اینترنت و فضای مجازی

امروزه در کنار بازاریابی و فروش فیزیکی، یکی از منابع اصلی فروش تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی است که نیاز به حضور فیزیکی و تمام‌وقت ندارد.
امروزه بسیاری از شرکت‌ها برای فروش محصولات خود از این بستر استفاده می‌کنند و شما می‌توانید با تخصص پیدا کردن در بازاریابی اینترنتی و فراگیری ترفندهای این حوزه به استخدام شرکت‎‌های تجاری درآمده و درآمد مناسبی داشته باشید.
یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد بالا، فراگیری SEO یا ترفندهای دیده‌شدن در اینترنت است. به‌ طور متوسط مشاوران فروش اینترنتی که در زمینه فوق تخصص دارند بیش از 7 میلیون تومان در ماه درآمد دارند؛ این در حالی است که تنها 20 ساعت در ماه برای مشاوره وقت می‌گذارند.
بورس

سرمایه‌گذاری در بورس

طبق آمارهای اقتصادی بازار بورس نسبت به بازار مسکن و سکه و طلا بازدهی بهتر و بیشتری داشته است. سرعت رشد سرمایه نیز در این بازار سریع‌تر از بازارهای مالی دیگر است.
سرمایه‌گذاری در بورس نیاز به حضور فیزیکی ندارد و افراد می‌توانند در کنار شغل معمول خود، منبع درآمدی دیگر نیز داشته باشند. همچنین سرمایه کوچک آن‌ها می‌تواند به شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی برای افزایش سرمایه و بهبود وضعیت اقتصادی کشور کمک زیادی بکند.

مواد غذایی

از آنجایی‌ که خوراک از نیازهای اولیه هر انسانی است پس در هر شرایطی باید این نیاز برآورده شود. به همین خاطر بازار مواد غذایی همیشه پررونق و گرم است.
یکی از ترفندها ایجاد خدمات جانبی برای کارخانه‌های تولیدی است. شما می‌توانید با بسته‌بندی جذاب محصولات، مشتری بیشتری را برای خرید محصولات ترغیب کنید و سود خوبی هم برای کارخانه و هم برای شما ایجاد شود. بهتر است به‌ دنبال یک یا چند ایده کسب‌ و کار خوب باشید و در یک کارگاه کوچک به بسته‌بندی با طراحی‌های مخصوص خودتان بپردازید.