تبیان، دستیار زندگی

معرفی مشاغل خانگی

با تولید ست آشپزخانه پولدار شوید

امروزه بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند به‌جای رفتن به سرکار و دوری از خانه و فرزندان، بخشی از منزل خود را تبدیل به محل کار کنند و هزینه‌هایی چون حمل‌ و نقل و وعده غذایی را از هزینه‌های خود حذف کنند و بیشتر بتوانند به خانه و فرزندان خود رسیدگی کنند. راه‌حل آنها برای این کار راه‌اندازی یک شغل خانگی با درآمد مناسب است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
در ادامه آشنایی با مشاغل خانگی، این بار نوبت به معرفی «ست آشپزخانه» یا همان چهل تکه‌دوزی می‌رسد. ست آشپزخانه از ضروریات خرید جهیزیه بوده که تمام عروسان برای آن اهمیت ویژه‌ای قائل هستند و آن‌ را هویت آشپزخانه خود می‌دانند.
چهل تیکه دوزی

مشاهده تصویر در اندازه واقعی


سرمایه اولیه

برای شروع کار حدود 5 میلیون تومان برای خرید چرخ خیاطی، چرخ سردوزی، انواع پارچه، نخ و الگو و... نیاز است. البته این تنها هزینه شروع کار است. در طول کار هم برای خرید پارچه و موارد دیگر به سرمایه‌ای حدود 2 میلیون تومان نیاز است.

میزان سود

در ابتدا ممکن است سرعت کار پایین باشد و فرد هنوز به مهارت کافی نرسیده باشد. بنابراین ممکن است حدود 2 ماه طول بکشد تا سرمایه اولیه بازگردد.
اما هر چه سرعت و کیفیت کار بیشتر شود و شخص تولید خود را افزایش دهد، بین 3 الی 5 میلیون تومان در ماه سود خواهد کرد.

فضای مورد نیاز

یکی از ویژگی‌های این شغل، عدم نیاز به مکان بزرگ و خاص هست. برای تولید ست آشپزخانه در ابتدا به یک اتاق 9 متری نیاز است. هرچه کار گسترش پیدا کند و کارگران بیشتر شود، به فضای بیشتری همچون یک کارگاه احتیاج خواهیم داشت.

الزامات کار

برای شروع نیاز به آموزش برای کار با چرخ خیاطی و دوخت و دوز با آن هستیم. همچنین برای موفقیت در این کار باید تولیدات خلاقانه‌ای داشت تا محصول شما نسبت به رقبا مزیت نسبی داشته باشد.
از دیگر الزامات این شغل تحویل به موقع و منظم سفارشات به مشتری است. به همین دلیل متناسب با توان تولیدی باید کار گرفته شود.

بازاریابی

یک مرحله مهمی که خیلی از تولیدکنندگان به آن توجهی ندارند، موضوع بازاریابی محصول است که اهمیتی به اندازه تولید دارد. امروزه بازاریابی و استفاده از بستر شبکه‌های مجازی برای فروش محصولات به یک دانش مستقل و پرطرفدار در ادبیات کسب و کارها تبدیل شده است.
برای این منظور، تولیدکننده باید در شبکه‌های اجتماعی صفحه اختصاصی ایجاد کند و با تبلیغات مناسب، کار خود را به مردم معرفی کند و برای خود مشتری پیدا کند.
همچنین شخص تولیدکننده می‌تواند محصول خود را به مغازه‌های فروش لوازم خانگی معرفی کرده و از این طریق محصولات خود را در معرض دید مردم و فروش بگذارد.