تبیان، دستیار زندگی

معرفی مشاغل خانگی

چگونه با چیپس میوه پولدار شویم؟

امروزه بسیاری از بانوان ترجیح می‌دهند بجای رفتن به سرکار و دوری از خانه و فرزندان، بخشی از منزل خود را تبدیل به محل کار کنند و هزینه‌هایی چون حمل‌ونقل و وعده غذایی را از هزینه‌های خود حذف کنند و بیشتر بتوانند به خانه و فرزندان خود رسیدگی کنند. راه‌حل آنها برای این کار راه‌اندازی یک شغل خانگی با درآمد مناسب است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مدتی است در آجیل فروشی‌ها و سوپرمارکت‌های بزرگ میوه‌های خشک شده خوشمزه و خوش‌رنگ در طعم‌های مختلف به صورت بسته‌بندی شده موجود است. این میوه‌های خشک شده را چیپس میوه‌ای می‌گویند که یکی از تنقلات مغذی و مقوی است که امروزه طرفداران زیادی دارد.
چیپس میوه

به طور متوسط میزان سود ماهیانه این شغل خانگی حدود 2 الی 3 میلیون تومان است. البته مناسبت‌های ملی و مذهبی در افزایش تقاضا برای چیپس میوه بسیار موثر است

مشاهده تصویر در اندازه واقعی

سرمایه اولیه

برای تهیه چیپس میوه به سرمایه 11 الی 15 میلیون تومانی نیاز است. البته این هزینه برای خرید دستگاه‌های کوچکی است که به کمک آن میوه‌ها را خشک و برش می‌دهند. خرید میوه تازه و پرداخت قبض آب و برق نیز از دیگر هزینه‌های جاری این شغل است. خرید کلی و به موقع میوه از مواردی است که می تواند هزینه شما را تاحد قابل قبولی کاهش دهد.
زمان بازگشت سرمایه اولیه بستگی به میزان فروش شما دارد. تبعا در ماه اول اجناس به راحتی فروش نمی‌رود اما با تبلیغات و معرفی محصولات به خواربار فروش‌ها و سوپرمارکت‌ها می‌توان بعد از گذشت تقریبا 6 ماه کل سرمایه اولیه بازگردد.

میزان فروش و کسب سود

به طور متوسط میزان سود ماهیانه این شغل خانگی حدود 2 الی 3 میلیون تومان است. البته مناسبت‌های ملی و مذهبی در افزایش تقاضا برای چیپس میوه بسیار موثر است. عیدنوروز، ماه مبارک رمضان و شب یلدا ازجمله ایامی است که تقاضای خرید این محصول زیاد می‌شود.

مهارت‌ها

آموزش استفاده از دستگاه‌ها از جمله مهارت‌‎های مورد نیاز این شغل است. همچنین شخص باید مراحل تولید را به درستی طی کند. از خرید و شستشوی میوه گرفته تا خشک کردن و بسته‌بندی محصولات و آماده کردن آن‌ها برای فروش و ارسال به مشتری از دیگر مهارت‌های این شغل است.

فضای مورد نیاز

فضای مورد نیاز برای راه‌اندازی این شغل بستگی به تعداد دستگاه‌ها و علاقه شخص برای گسترش آن دارد. ممکن است فردی بخواهد در یک اتاق کوچک کار را آغاز کند یا شخصی دیگر زیرزمین منزل را برای این شغل اختصاص دهد.
ابزارهای مورد نیاز برای تولید چیپس میوه، یک دستگاه میوه خشک‌کن و یک دستگاه برای ورق‌ورق کردن میوه‌ها است. انواع دستگاه‌های اتوماتیک گازی و برقی که ظرفیت 50 الی 300 کیلوگرمی دارد، برای این کار وجود دارد. البته هر چه فرد سرمایه بیشتری داشته باشد و بخواهد تولید بیشتری داشته باشد، به دستگاه‌های بیشتری احتیاج دارد.

بازاریابی

یک مرحله مهمی که خیلی از تولیدکنندگان به آن توجهی ندارند، موضوع بازاریابی محصول است که اهمیتی به اندازه تولید دارد. امروزه بازاریابی و استفاده از بستر شبکه‌های مجازی برای فروش محصولات به یک دانش مستقل و پرطرفدار در ادبیات کسب و کارها تبدیل شده است.
بازار متصور برای این محصولات منحصر به خواربارفروش‌ها و سوپرمارکت‌ها نیست بلکه می‌توان از طریق ایجاد صفحاتی با برند اختصاصی، اقدام به فروش محصولات در فضای مجازی نمود. باید توجه داشت که هر چه کیفیت محصولات و تنوع میوه‌های تولید شده و میزان بهداشتی بودن آن‌ها بیشتر باشد و از بسته‌بندی شیک­‌تری استفاده گردد، بازار بهتری برای فروش ایجاد شده و مردم از آن‌ها استقبال خواهند کرد.
تولید محصول و ارائه آن به عنوان بخشی از میوه عید و شب یلدا به سازمان‌­ها و نهادها هم می­تواند بازار خوبی برای فعالان این حوزه باشد.