تبیان، دستیار زندگی

مسابقه معماری (آرچیشو) چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی

مسابقات معماری (آرچیشو) چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان در روز های 28 و 29 فروردین ماه 99 در چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان برگزار خواهد شد...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : یگانه داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مسابقه معماری (آرچیشو) چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی
این مسابقه برای دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه طراحی شده است.

تا به حال فکر کرده اید که دنیای پیرامون ما در 30 سال آینده چه شکلی خواهد داشت؟ احتمالا 30 سال بعد را ما خواهیم دید، البته اگر از آلودگی و تصادف و .... جان سالم به در ببریم!

اما در این مدت چقدر همه چیز عوض می شود؟ عادت های روزمره، تفریحات ما، وسایلی که به ما کمک می کند تا زندگی راحت تر شود....

برای این که ببینید چقدر 30 سال آبنده متفاوت است، بیایید 30 سال پیش را با امروز در ذهنتان مقایسه کنید! اگر در دهه 60 می گفتید که " ما روزی چند ساعت سرمان در موبالیمان است و در اینترنت می پرخیم و عکس هایمان را به اشتراک می گذاریم و ویدئو لایو می بینیم" حتما فکر می کند ما دیوانه شده ایم و داریم هذیان می گوییم. چون هیچ کدام از کلمات جمله ما را متوجه نمی شود!

حالا بیایید فکر کنیم که در آینده ساختمان ها و فضای سبز و مبلمان و ویلاها و بیمارستان و ... چه شکلی شده اند؟ اگر یک معمار جوان و جویای نام هستید در این مسابقه شرکت کنید و ایده هایتان را ه بهترین شکل مطرح کنید!

مسابقه ما از این قرار است:
1- طرح های معماری خود را آماده کنید! اسکچ دستی، طراحی با نرم افزار، پلان، رندر، شیت و هر چه چیزی که بلد هستید!

2- حال به این فکر کنید که پروژه ای که طراحی کردید در 30 سال آینده قرار گرفته. فکر کنید که چه تغییراتی باید بکند تا مناسب آینده باشد. ایده هایتان را مکتوب کنبد و در طراحی هایتان تاثیر بدهید.

3- در بهمن ماه شیت خود را آماده کنید و در سایت تبیان بارگذاری کنید. برای طراحی شیت خود خیلی سخت نگیرید! ما فقط میخواهیم کلیت پروژه و ایده شما را بررسی کنیم. البته که این کار لازم است. چون ممکن است که داوران شما را برای حضور در مسابقه نهایی آرچیشو دعوت نکنند!

4- آماده یک ارائه طوفانی در مقابل چشم داوران و بقیه شرکت کنندگان شوید!

روز مسابقه چه خبر است؟
3 نفر از اساتید معماری و1 نفر از بزرگان هنری داور هستند. آنها به ارائه شما هر کدام مجزا امتیازی از 0 تا 100 می دهند. شرکت کنندگان در سالن مسابقه در حین ورود می توانند با ثبت شماره موبایل خود در داوری کمک کنند! داور چهارم شرکت کنندگان دیگر هستند که در سالن حضور دارند. میانگین امتیازی که بقیه به تیم شما می دهند امتیاز چهارم را تشکیل می دهد . به این شکل شما چهار امتیاز 0 تا 100 دارید که مجموع این 4 رای از 0 تا 400 عدد امتیاز شما را تعیین می کند.
پس از این جای کار به بعد به عهده شماست که چطور داوران و حضار را تحت تاثیر قرار می دهید تا امتیاز بیشتری بگیرید.
قاعدتا طراحی های زیبا، ایده های ناب و مخصوصا توجیه بهتر کاربرد طرحتان برای آینده، می تواند امتیاز بالاتری نصیبتان کند.
داشتن ماکت، رندر، انیمیشن اجباری ندارد اما می تواند روی داوران تاثیرگذار باشد! البته به شرطی که کار خودتان باشد!
راستی روز مسابقه همه باید از ابتدا در سالن حضور داشته باشند. چون به طور تصادفی (رندوم!) ایم ها به روی سن خوانده می شوند! اگر تیم حاضر نباشد طبیعتا تیم داوری می تواند آن تیم را حذف کند.

مطالب مرتبط:
قوانین عمومی مسابقات چالشی چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی تبیان

 تماس با ما
آدرس دبیرخانه: تهران - بلوار کشاورز - خیابان نادری - جنب حجت دوست - پلاک 12 - طبقه اول
مرکز یادگیری موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان
تلفن: 81202311، 81202428، 81202167

پست الکترونیکی: project@tebyan.com

تلگرام جشنوارهکانال تلگرام جشنواره پروژه های دانش آموزی

سایت چهاردهمین جشنواره پروژه های دانش آموزی