تبیان، دستیار زندگی

گسترش فرهنگ پژوهشگری، افزایش مهارت علمی و عملی و ایجاد ظهور خلاقیت دانش‌آموزان

در تبیان بچه‌ها یاد می‌گیرند علاوه بر ارائه مهارت، کشف مسئله کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
برگزاری جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان با حضور دانش‌آموزان به‌عنوان یک رویداد جذاب و مفید مربوط به دانش‌آموزان است که می‌توان مهم‌ترین اهداف این رخداد را گسترش فرهنگ پژوهشگری، افزایش مهارت علمی و عملی و ایجاد ظهور خلاقیت دانش‌آموزان عنوان کرد.

 
رویداد مقدماتی چهاردهمین جشنواره پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان با شعار "مسئله‌ات را حل کن" برای ساخت سازه‌های مختلف، همزمان با هفته پژوهش امروز ۵شنبه ۲۸ آذر در باغ کتاب درحال برگزاری است مرحله نهایی این رویداد نیز ۲۸ و ۲۹ فروردین ۹۹ برگزار می‌شود. این جشنواره با هدایت و مشارکت مجازی در دوبخش مسئله محوری (رویش) و مسابقات چالشی برگزار می‌شود.

کمیل خجسته مدیر عامل موسسه فرهنگی تبیان، حسین حق پناه دبیر جشنواره و مدیر بخش ترنج تبیان و محمد آذین مدیر عامل موسسه برهان و فعال حوزه تعلیم و تربیت در این رویداد شرکت دارند.

از آنجایی که دانش‌آموزان به عنوان نیروهای بالقوه علمی و فنی، آینده‌سازان کشور و عناصر تعیین‌کننده در رشد و بالندگی جامعه شناخته می‌شوند و در آینده با ورود به رشته‌های تحصیلی دانشگاهی نقش عمده‌ای در پیشرفت‌های علمی پژوهشی کشور خواهند داشت، شناسایی استعدادهای برتر دانش‌آموزی، سازماندهی، پرورش و هدایت آن‌ها در این مسیر می‌تواند سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای برای ساخت کشور باشد.

آشنایی با علوم مختلف دانشگاهی و انتخاب هدفمند رشته در دانشگاه، ایجاد انگیزه برای بالا بردن سطح علمی، تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی گروه‌های برتر دانش‌آموزی برای همکاری و مبادلات علمی و فنی با مراکز پژوهشی، دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی و صنعتی، آشنایی دانش‌آموزان با فضای دانشگاهی و تجربه ارائه و دفاع از تحقیق و پژوهش خود و همچنین تبیین نقش و اهمیت بالای تفکر و پژوهش، از اهداف برگزاری این جشنواره است.

کمیل خجسته مدیرعامل موسسه تبیان درباره جزئیات برگزاری این جشنواره به خبرنگار پانا گفت: تبیان یک سابقه و نوستالوژی خوبی برای دهه شصتی‌ها دارد و در روزگار ورود اینترنت به ایران همراه و همیار بچه‌ها در دهه ۸۰ بود.

او ادامه داد: هرچقدر به سمت جلو می‌رویم و فضا پیشرفته‌تر می‌شود و تکنولوژی‌های مبتنی بر اینترنت ظهور و بروز می‌یابند نقش تبیان جدی‌تر می‌شود و نسل جوان هم بیشتر با این پدیده عجین خواهد شد.

خجسته با بیان اینکه تربیت اینگونه دانش‌آموز مبتنی بر عصر اینترنت خواهد بود گفت: تبیان یک بستر و پلاتفرم برای نوجوانان است تا مهارت‌های خود را در این پلاتفرم توسعه و رشد دهند. تبیان مکلف است بتواند به دانش‌آموزان کمک کند مهارت را به سمت درستی ببرند.
رویداد مقدماتی چهاردهمین جشنواره ملی پروژه های دانش آموزی تبیان پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در باغ کتاب تهران برگزار شد.


مدیرعامل موسسه تبیان گفت: در تبیان بچه‌ها یاد می‌گیرند علاوه بر ارائه مهارت کشف مسئله کنند در این صورت نوجوانان قدرت حل مساله را خواهند داشت. درحقیقت دانش‌آموز در این جشنواره مهارت تولید برای کسب و کار را یاد می‌گیرد.

برگزاری جشنواره بین‌المللی پروژه‌های دانش‌آموزی تبیان با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر دوره‌های ابتدایی، متوسطه اول و دوم به‌عنوان یک رویداد جذاب و مفید مربوط به دانش‌آموزان است که می‌توان مهم‌ترین اهداف این رخداد را گسترش فرهنگ پژوهشگری، افزایش مهارت علمی و عملی و ایجاد ظهور خلاقیت دانش‌آموزان عنوان کرد.

جشنواره تبیان انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان است. حضور دانش‌آموزان در این جشنواره بر روند فعالیت‌های آنان در انتخاب رشته و نیز انگیزه ادامه تحصیل دانش‌آموزان مؤثر خواهد بود. برگزاری جشنواره بین‌المللی تبیان با همکاری جامعه دانش‌آموزی اتفاق بسیار خوبی است و تجربه‌های ارزنده‌ای را نیز به‌دنبال خواهد داشت.

منبع : خبرگزاری پانا