تبیان، دستیار زندگی

برنامه‌های یلدایی شهرداری تهران

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مردم پایتخت در کلان از مدیریت شهری رضایت ندارند گفت: 50 درصد مردم در نظرسنجی انجام شده رضایت کم و خیلی کم از شهرداری تهران داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
شب یلدا
محمدرضا جوادی یگانه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در نشست خبری درباره نظرسنجی که از 15 مهر تا 15 آبان امسال در پایتخت توسط شهرداری انجام گرفته است اظهار داشت: براساس این نظرسنجی که از 8  هزار نفر در پایتخت صورت گرفته 8.8 درصد از مردم تهران رضایت کلی از شهرداری دارند و نمره رضایت زیاد و خیلی زیاد داده‌اند ولی 50 درصد آنها رضایت کم و خیلی کم داشته‌اند. 

وی افزود: کمترین رضایت از شهرداری در منطقه 15 و بیشترین رضایت‌ها در منطقه 6 بوده است.  همچنین 33 درصد از شهروندان در پاسخ به اینکه مهمترین اقدام شهرداری چه بوده است پاسخ داده‌اند که شهرداری هیچ کاری نکرده که البته این آمار نسبت به مشابه سال قبل آن بهبود داشته است. 

معاون شهردار تهران درمورد نحوه پاسخگویی به مطالبات مردم از طریق سامانه 137 و 1888 گفت: 36 درصد مردم اعلام کرده‌اند که با این شماره‌ها تماس گرفته‌اند همچنین به طور کلی سالانه 2.5 میلیون تماس با شماره 137 و 500 هزار تماس با شماره 1888 حاصل می‌شود. 

 جوادی یگانه اعلام کرد: به طور کلی مردم در سطح کلان براساس این نظرسنجی از مدیریت شهری رضایت نداشتند ولی در سطح خرد آمارها بهتر است و نسبت به گذشته وضعیت بهبود یافته است. 

وی بیان داشت: 58 درصد مردم از جمع‌آوری زباله، 47 درصد از روشنایی معابر، 54 درصد از نگهداری فضای سبز، 46 درصد از زمین‌های بازی و 37 درصد درمورد رسیدگی به آبگرفتگی‌ها رضایت داشته‌اند و تنها 47درصد از مردم نسبت به موضوع  آبگرفتگی‌ها و رفع آن ناراضی بوده‌اند.

جوادی یگانه اعلام کرد: 65 درصد از شهروندان از میادین تره‌بار و 40 درصد نیز از وضعیت آسفالت خیابان‌ها همچنین 25 درصد از وضعیت کفپوش‌ها در معابر   براساس این نظرسنجی راضی هستند و 54 درصد مردم معتقدند کارگاه‌های ساختمانی به حریم خیابان‌ها تجاوز کرده و 48 درصد راحتی و امنیت در پیاده‌راه را خوب نمی‌دانند. 

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران ادامه داد: همچنین 72 درصد مرد م براساس این نظرسنجی دسترسی به اتوبوس‌های شهری را خوب می‌دانند و 64 درصد معتقدند اتوبوس به موقع می‌آید؛ همچنین 60 درصد دسترسی به تاکسی‌های خطی را خوب می‌دانند البته 20 درصد معتقدند دستشویی پارک‌ها و شهرداری‌ها دسترسی برای آنها وجود دارد  ولی 20 درصد اعلام کرده که دسترسی ندارند ، 50 درصد  هم از نظافت سرویس‌های بهداشتی ناراضی‌اند. 

 وی  در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه رضایتمندی مردم در مورد طرح ترافیک چگونه بوده است گفت‌: آماری در این زمینه احصا نشده ولی براساس بررسی‌های سال‌های قبل مردم در زمینه آلودگی هوا،‌ ترافیک و توزیع نامتعادل امکانات دغدغه دارند.

جوادی یگانه درمورد اینکه فساد در شهرداری چه آماری داشته است و نظر مردم در این زمینه چیست گفت: در این راستا هم نظرسنجی از شهروندان صورت گرفته ولی اکنون آمارش را ندارم. 

به گفته وی 50 درصد مردم از حضور دست‌فروشان راضی بوده و 50 درصد از برخورد با آنها راضی‌اند و آماری برابر در این راستا وجود دارد.

وی درمورد برنامه‌های شهرداری برای شب یلدا گفت: هرچند که ما متوجه‌ایم که مردم درگیر مسائل معیشتی و آلودگی هوا هستند ولی شهروندان مطالبات متعددی در حوزه اجتماعی و فرهنگی دارند و ما تلاش می‌کنیم به این موضوعات نیز توجه کنیم. 

وی افزود: یلدا یک رسم قدیمی ایرانی است که طی چند دهه اخیر بیشتر به آن توجه شده و بازافرینی شده است ما هم  تلاش می‌کنیم نشاط اجتماعی بر مبنای خانواده ایجاد کنیم. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران سیاست اجرایی شهرداری را درمورد شب یلدا نشاط خانه محوری اعلام کرد  و گفت: از ظرفیت محلات استفاده می‌کنیم و نماد و  المان‌های یلدا را نیز در سطح شهر از جمله بیلبوردها به کار می‌گیریم.همچنین در فرهنگسرایی از شعر با حضور مهاجران و اتباع افغانستانی برنامه‌هایی را خواهیم داشت. 

وی از راه‌اندازی کارناوال شب یلدا در سطح میادین پایتخت خبر داد و گفت: از 20 تا 30 آذر نیز جشنواره سمفونی آذر را داریم و برای آ‌سایشگاه‌ها، سربازخانه‌ها،‌ خوابگاه‌ها، گرمخانه‌ها و همراه‌سراهای بیمارستان ها نیز برنامه‌های شادی خواهیم داشت. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به رونمایی از سردیس هخامنشی در روز آینده خبر داد و گفت: این موضوع در برج میلاد انجام می‌گیرد و بسیاری از مدیران و مسئولین نیز حضور دارند. 

وی گفت: قطار مهربانی توسط مترو نیز از کهریزک به سمت امام خمینی در روز 30 آذر حرکت می‌کند و برنامه‌های مفرحی به مناسبت شب یلدا داریم.  

جوادی یگانه اعلام کرد: به مناسبت این شب نیز در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تخفیف 50 درصدی برای خرید انار و 40 درصدی برای سایر اقلام خواهیم داشت. همچنین فروشگاه شهروند نیز تخفیف‌ها و برنامه‌هایی در این زمینه اجرایی می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .