تبیان، دستیار زندگی

فواید پیاده‌روی در طبیعت

افراد زیادی وجود دارند که روزهای کاری را در فضاهای بسته می‌گذرانند، پس لازم است برای کسب سلامتی ساعاتی را به پیاده‌روی در طبیعت اختصاص دهیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پیاده روی
پیاده ‌روی در طبیعت در مقایسه با ورزش‌های دیگر مزایای بیش‌تری برای سلامتی دارد. پیاده روی در طبیعت نه تنها به شما کمک می‌کند که احساس خوبی داشته باشید، بلکه باعث می‌شود که خوب هم به نظر بیایید.

همانطور که اشاره کردیم لازم است که ساعاتی را در طبیعت بگذرانیم زیرا این کار برای سلامت فیزیکی و روانی انسان ضروری و سودمند است.

فواید پیاده‌روی در طبیعت چیست؟

پیاده‌روی در طبیعت می‌تواند حافظه‌ی کوتاه‌مدت را ارتقا دهد، پیاده‌روی در طبیعت اثراتی بر ارتقاء حافظه دارد که در بقیه‌ی اشکال پیاده‌روی وجود ندارد. کسانی که در فضایی طبیعی پیاده‌روی کرده بودند، عملکردشان در حافظه‌ی شان به ۲۰ درصد بهتر می‌شود.
ولی افرادی که در خیابان پیاده‌روی می‌کنند پیشرفتی نخواهند داشت. پس نتیجه می‌گیریم که پیاده‌روی در طبیعت بیشتر از پیاده‌روی در فضاهای شهری سبب ارتقاء حافظه‌ی فعال می‌شود.

حضور در طبیعت از ویژگی‌ای برخوردار است که حالت فیزیکی اضطراب را تغییر می‌دهد. میزان تولید هورمون کورتیزول و ضربان قلب در افرادی که در طبیعت پیاده‌روی می‌کنند کاهش می‌یابد. طبیعت‌درمانی می‌تواند حالت‌های اضطراب‌آور را تسکین دهد.


پیاده‌روی در طبیعت برای کاهش التهابات بدن

زنان مبتلا به یائسگی می‌توانند با پیاده‌روی و ورزش منظم علائم یائسگی را کاهش دهند. زیرا علائم یائسگی در زنانی که به‌طور منظم پیاده‌روی می‌کنند به‌مراتب کم‌تر است.

اگر هرروز ۳۰ تا ۶۰ دقیقه پیاده‌روی کنید، به‌طور طبیعی درد آرتریت کاهش خواهد یافت. پیاده‌روی باعث کاهش التهاب و سفتی در مفاصل می‌شود. وقتی شروع به پیاده‌روی می‌کنید، ابتدا آرام قدم بردارید و بعد به‌تدریج گام‌هایی سریع‌تر و بلندتر بردارید. مطمئناً احساس فوق‌العاده‌ای خواهید داشت!

پیاده‌روی در طبیعت برای رفع خستگی

زمانی که احساس می‌کنید ذهنتان ازکارافتاده؛ به این حالت "خستگی ذهنی" می‌گویند. برای آنکه ذهنمان را دوباره به کار بیندازیم باید آن را در معرض محیط‌های احیاکننده‌ای قرار دهیم . افراد تنها با نگاه کردن به تصویری از طبیعت می‌توانند انرژی ذهنی خود را دوباره کسب کنند، درحالی‌که تصاویر شهری چنین تأثیری ندارد. زیبایی‌های طبیعت می‌تواند احساسات منفی را از بین برده و سبب ارتقاء ذهنی شده و خستگی را رفع می‌کند.

فواید پیاده‌روی در طبیعت؛ مقابله با افسردگی و اضطراب

امروزه استرس مشکل بسیاری از آدم‌های مشغول و گرفتار است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید به آن‌ها فکر کنیم و با آن‌ها مقابله کنیم، گاهی اوقات احساس می‌کنید تمام طول روز را مدام از موضوعی به موضوع دیگر می‌پردازید. پیاده‌روی می‌تواند استرس ذهنی را کاهش دهد.

حضور در طبیعت می‌تواند به تسکین اضطراب، افسردگی و دیگر مشکلات روحی کمک کند، به‌ویژه زمانی که با انجام ورزش همراه باشد. پیاده‌روی در طبیعت با کاهش میزان اضطراب و حالات بد روحی مرتبط است. پیاده‌روی در فضاهای طبیعی می‌تواند در رابطه با اختلال افسردگی اساسی، از منظر بالینی و به‌عنوان مکملی برای درمان‌های موجود سودمند باشد. فضاهای طبیعی باعث بهبود عزت‌نفس و حالت روحی می‌شوند.

فواید پیاده‌روی در طبیعت؛ تقویت بینایی

در مورد کودکان این واقعیت وجود دارد که فعالیت در فضاهای طبیعی تأثیری حفاظتی بر چشم‌ها دارد و خطر بروز نزدیک‌بینی را کاهش می‌دهد. افزایش زمان حضور در طبیعت می‌تواند شیوه‌ای آسان برای کاهش خطر بروز نزدیک‌بینی و پیشرفت آن در کودکان باشد.

پیاده‌روی در طبیعت بهرتین راه کاهش فشارخون

حضور در طبیعت اگر معمولاً با پیاده‌روی همراه باشد، فشارخون را هم کاهش خواهد داد. پیاده‌روی در جنگل علاوه بر کاهش تولید هورمون استرس و متوسط ضربان قلب، باعث پایین آمدن فشارخون می‌شود. البته پیاده‌روی روزانه می‌تواند به‌طور طبیعی فشارخون را کاهش دهد.

پیاده‌روی در طبیعت برای بهبود توانایی در تمرکز

محیط‌های طبیعی تأثیری احیاکننده دارند؛ نکته‌ای که می‌توان از آن در بهبود تمرکز ازدست‌رفته بهره برد. تأثیر حضور در طبیعت و پیاده‌روی در آن‌چنان قوی است که شاید حتی بتواند کمکی به کودکان مبتلابه اختلال کم‌توجهی- بیش فعالی باشد؛ به‌طوری این کودکان بعد از ۲۰ دقیقه فعالیت در پارک، تمرکز بهتری خواهند داشت.

پیاده‌روی منظم روزانه یک نوع ورزش است که می‌تواند سایز مغز شمارا افزایش دهد. این ورزش سبک سایز هیپوکمپوس را افزایش می‌دهد، ناحیه‌ای در مغز که برای حافظه مورداستفاده قرار می‌گیرد. پیاده‌روی سریع می‌تواند مغز شمارا از خواب عمیق خود بیدار کند. شما قادر خواهید بود به‌سرعت رویدادها را به خاطر بیاورید و اطلاعات را بسیار راحت‌تر به ذهن بسپارید.

پیاده‌روی در طبیعت بهترین روش در پیشگیری از ابتلا به سرطان

حضور در طبیعت، بخصوص در جنگل، تولید پروتئین‌های ضد سرطان در بدن را افزایش می‌دهد. افزایش میزان این پروتئین‌ها احتمالاً تا ۷ روز بعد از سفر ادامه دارد. پیاده‌روی در طبیعت یکی از شیوه‌های طبیعت‌درمانی است، در مناطقی که پوشش جنگلی بیشتری وجود دارد، نرخ مرگ‌ومیر براثر انواع سرطان‌ها کمتر است.

پیاده‌روی در طبیعت سبب تقویت سیستم ایمنی بدن

پیاده‌روی  کردن در طبیعت می‌تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند. ورزش و طبیعت‌گردی می‌تواند با تقویت نمودن سلول‌هایی که با باکتری‌های بد در بدن مبارزه می‌کنند، سیستم ایمنی بدن را تقویت نمایند.  فعالیت سلولی مرتبط با تأثیرات ضد سرطانی طبیعت حاکی از ارتقاء کلی سیستم ایمنی بدن است. طبیعت‌گردی تأثیرات مثبتی روی عملکرد سیستم ایمنی بدن انسان دارد.

پیاده‌روی در طبیعت سبب کاهش خطر مرگ زودهنگام

وجود فضاهای سبز اهمیت ویژه‌ای برای ساکنان شهرها دارد، شیوع طیف گسترده‌ای از بیماری‌ها در میان کسانی که در نزدیکی فضاهای سبز زندگی می‌کنند کمتر است. وجود رابطه‌ی مستقیم میان گذران وقت در جنگل‌ها و سلامت عمومی حاکی بوده است. حضور بیشتر در طبیعت، تا میزان ۱۲ درصد نرخ مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد و مهم‌ترین تأثیرات آن در رابطه با کاهش خطر مرگ براثر سرطان و بیماری‌های ریوی و کلیوی است.

فواید پیاده‌روی را به‌طورکلی شرح دهید:

پیاده‌روی و کم کردن سایز کمر

اگر متوجه شده‌اید که سایز دور کمرتان بزرگ‌تر شده‌، با یک پیاده‌روی تند و سریع روزانه می‌توانید از شر چربی‌های این ناحیه خلاص شوید. با یک برنامه‌ی پیاده‌روی منظم خیلی زود سایز دور کمرتان کم خواهد شد. مهم‌ترین چیزی که باید در یادتان بماند این است که روش پیاده‌روی باید صحیح باشد.

فواید پیاده‌روی در دور کردن افکار منفی

ثابت‌شده است که پیاده‌روی روزانه تأثیر مثبتی روی نگرش ذهنی آدم‌ها دارد. پیاده‌روی از طریق تنفس در هوای تازه و نزدیک شدن به محیط‌زیست چنددقیقه‌ای به شما وقت می‌دهد افکار منفی را که در سردارید از بین ببرید.

فواید پیاده‌روی در بهبود سلامت قلب

پیاده ‌روی روزانه شانس ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می‌دهد، اگر هر فرد روزانه به طور منظم پیاده‌روی مکند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی ۸۲ درصد پایین می آید. در صورت امکان، به‌جای آسانسور، از پله‌ها استفاده کنید. پیاده‌روی یک فعالیت خوب برای داشتن قلبی سالم است.

با پیاده‌روی جوان‌تر شوید!

راه رفتن سریع به‌طور روزانه با سفت کردن پوست شل شده و قوی‌تر کردن عضلات، قطعاً سبب خواهد شد که جوان‌تر به نظر برسید. پیاده‌روی همچنین جریان خون را در پوست افزایش می‌دهد، به‌این‌ترتیب چهره رنگ و لعاب و طراوت بیش‌تری خواهد داشت و باقی قسمت‌های بدنتان نیز سالم‌تر و جوان‌تر به نظر خواهند رسید.

فواید پیاده‌روی؛ کنترل دیابت نوع ۲

ورزش تقریباً به‌اندازه‌ی رژیم غذایی در کنترل دیابت نوع ۲ مهم است، پیاده‌روی یکی از بهترین شکل‌های ورزش بوده زیرا این ورزش آسان، بدون دردسر و مؤثر است.

فواید پیاده‌روی؛ بهبود تعادل و هماهنگی عضلات

فعال بودن به تعادل و هماهنگی شما کمک می‌کند. شما باید از عضلات خود کار بکشید تا آن‌ها خوب عمل کنند. پیاده‌روی یک‌راه عالی برای فعال نگه‌داشتن عضلات، به‌ویژه عضلات پا و دست‌ است.

تقویت استخوان‌ها با پیاده‌روی

استئوبلاست‌ها سلول‌هایی در استخوان‌ها هستند که استخوان‌های جدید می‌سازند. آن‌ها در برابر فشار اضافی واکنش مثبت نشان می‌دهند. این بدان معنا است که پیاده‌روی استخوان‌ها را قوی‌تر می‌نماید.

فواید پیاده‌روی؛ کاهش سایز باسن

یکی از مزایای پیاده‌روی روزانه این است که شما می‌توانید به‌تدریج وزن اضافه‌ی بدنتان را کاهش دهید. انجام هر نوع فعالیت ورزشی که عضلات پشت شمارا درگیر کند، باعث می‌شود که آن‌ها کمی سفت شده و به باعث شود تا باسن‌ فرم بهتری بگیرد. پیاده‌روی باعث کاهش میزان چربی بدنتان می‌شود. پیاده‌روی روزانه قطعاً میزان چربی بدن را کاهش می‌دهد و عضلاتتان را حجم می‌دهد.

فواید پیاده‌روی در افزایش طول عمر

پیاده‌روی روزانه عمر را زیاد می‌کند و باعث می‌شود احساس خوبی داشته باشید. پیاده‌روی مزایای فراوانی دارد به‌طوری‌که قطعاً زندگی شمارا بهبود می‌بخشد. شما قادر خواهید بود برای مدت بیش‌تری بدون کمک کسی حرکت کنید.

فواید پیاده‌روی؛ تقویت مغز

ورزش باعث بهبود در قدرت حافظه و توانایی فکر کردن می‌شود. تمرینات هوازی منظم باعث افزایش سایز هیپوکمپوس می‌شود. هیپوکمپوس بخشی از مغز است که روی حافظه‌ی کلامی و یادگیری مؤثر است. پیاده‌روی صبحگاهی به مدت ۴۵ دقیقه یک ورزش هوازی محسوب می‌شود. این ورزش سبک راهی برای پیشگیری از بروز زوال عقل است.

فواید پیاده‌روی؛ تقویت قدرت حرکتی در افراد مسن

پیاده‌روی روزانه باعث افزایش قدرت حرکتی می‌شود و این توانایی حرکتی می‌تواند از زمین خوردن افراد مسن که ممکن است منجر به مشکلات بیش‌تری شود، جلوگیری کند. توانایی حرکت کردن آسان و راحت در هنگام بالا رفتن سن به‌مرور کمتر می‌شود و پیاده‌روی برای حفظ ثبات، حرکت و فعالیت افراد مسن ضروری است.

پیاده‌روی، فرصتی برای فکر کردن

پیاده‌روی باعث می‌شود تا از خانه بیرون بیایید و زمانی را برای فکر کردن در اختیار داشته باشید. شما وقت دارید که به فعالیت‌های روزانه‌تان فکر کنید، به دنبال راه‌حلی برای برخی از مشکلات باشید و ریلکس کنید. وقتی در حال راه رفتن هستید، ذهن می‌تواند آرام شود، بنابراین پاسخ‌ها به مشکلات فرصتی برای پدیدار شدن پیدا می‌کنند.

فواید پیاده‌روی؛ ایجاد خلاقیت

هنگامی‌که به‌طور روزانه پیاده‌روی می‌کنید، خلاقیتتان افزایش می‌یابد. پیاده‌روی نه‌تنها بدن را به حرکت وامی‌دارد، بلکه مغز را نیز بیدار می‌کند. پیاده‌روی قبل از اتخاذ تصمیمات مهم کمک می‌کند که به نتایج بهتری دست‌یابید پیاده‌روی ایده‌ها را در مغزتان به جریان می‌اندازد، بنابراین تفکر خلاقانه را افزایش می‌دهد.

فواید پیاده‌روی در بهبود خلق‌وخو

وقتی حدود ۳۰الی ۴۰ دقیقه پیاده‌روی می‌کنید، بدن شما اندورفین (نوعی ماده‌ی شیمیایی) آزاد می‌کند که به بهبود خلق‌وخوی کمک می‌کند. اندورفین به همراه دیگر انتقال‌دهنده‌های عصبی به مغز سیگنال ارسال کرده و سبب می‌شوند که احساس خوبی پیدا کنید. پیاده‌روی روزانه سطح کورتیزول را نیز در بدن کاهش می‌دهد. کورتیزول یک هورمون مرتبط با بروز استرس و خلق‌وخوی بد است. این امر سبب می‌شود که شما در مورد زندگی و در مورد خودتان احساس بهتری داشته باشید.

پیاده‌روی سبب منظم شدن حرکات روده

منظم شدن حرکات روده یکی از مزایای پیاده‌روی است. پیاده‌روی هضم را تسریع  و باعث می‌شود که مواد زائد مرتباً از بدن حذف شوند. کسانی که سبک زندگی‌شان بدون تحرکی است، معمولاً سیستم گوارشی بسیار کندی دارند. هنگامی‌که روده‌ی شما کند می‌شود، مواد زائد سفت می‌شوند و عبور آن‌ها در روده دشوارتر می‌شود و به‌این‌ترتیب دچار یبوست می‌شوید.

فواید پیاده‌روی؛ سفت شدن ماهیچه‌ی سرینی

داشتن باسن و رانی نرم و شل هیچ زیبایی و جذابیتی ندارد. سفت شدن ماهیچه‌های سرینی باعث می‌شود که کل این قسمت بدن عالی شود! هنگامی‌که در حال انجام پیاده‌روی روزانه‌ی خود هستید، مدتی را صرف راه رفتن در یک مسیر سربالایی کنید. این کار سبب می‌شود که ماهیچه‌های سرینی و پاهای‌تان سفت شوند

فواید پیاده‌روی در افزایش کارکرد ریه‌ها

پیاده‌روی سریع فشار روی ریه‌ها را افزایش می‌دهد. اعصاب سمپاتیک عضلات تنفسی را تحریک می‌کنند تا سرعت تنفس شما افزایش یابد. کل این فرآیند، اکسیژن بیش‌تری را در خون تولید می‌کند. هنگامی‌که ریه‌ها اکسیژن بیش‌تری دریافت می‌کنند، تمام بدن شما اکسیژن بیش‌تری دریافت خواهد کرد.

فواید پیاده‌روی؛ افزایش گردش خون

پیاده‌روی بهترین روش برای افزایش گردش خون است. پیاده‌روی سبب می‌شود جریان خون و گردش خون در تمام قسمت‌های بدن بهتر عمل کند. همچنین پیاده‌روی می‌تواند به بهبود گردش خون کمک کند و برای بیماری سرخرگ محیطی مفید است. آترواسکلروز (تصلب شرایین)، ایجاد پلاک در شریان‌ها است. این مشکل موجب تنگی عروق خونی می‌شود. قدم زدن می‌تواند به جلوگیری از بروز این اختلال کمک کند و با پیاده‌روی‌های منظم می‌توانید این فرآیند را وارونه کنید.

فواید پیاده‌روی برای افزایش مهارت

همان‌طور که اشاره کردیم پیاده‌روی می‌تواند در بهبود تعادل و مهارت‌های فیزیکی کمک کند. مهم است که بتوانید مهارت‌های فیزیکی خود را در هنگام بالا رفتن سنتان حفظ کنید. از دست دادن مهارت فیزیکی می‌تواند منجر به زمین خوردن و سستی بیش‌تری شود

پیاده‌روی باعث بهبود یادگیری

افراد زیادی وجود دارند که روزهای کاری را در فضاهای بسته می‌گذرانند، پس لازم است برای کسب سلامتی ساعاتی را به پیاده‌روی در طبیعت اختصاص دهیم.

پیاده‌روی باعث افزایش نورون‌زایی مشتق‌شده از مغز می‌شود و ژن‌هایی را که به شناخت کمک می‌کنند، فعال می‌کند. هورمون ناشی از زوال نورون‌ها کورتیزول است که هیپوکمپوس را کوچک می‌کند. پیاده‌روی روزانه با سرعت‌بالا، به بهبود هوش سیال و یادگیری کمک خواهد کرد.

فواید پیاده‌روی در افزایش انرژی

۲۰ تا ۳۰ دقیقه پیاده‌روی به‌صورت چندین بار در هفته ، انرژی‌ فرد را  افزایش  می‌دهد و فرد احساس خستگی کمتری خواهد کرد. پیاده‌روی  جریان خون را به عضلات و مغز آن‌ها افزایش می‌دهد، سطح انرژی ‌را افزایش داده و کمک می‌کند تا احساس خوبی داشته باشید. ورزش باعث افزایش تولید آدنوزین تری‌فسفات می‌شود، ترکیبی شیمایی که توسط بدن تولید می‌شود و جریان خون را افزایش می‌دهد. پیاده‌روی سریع مغز و بدن شمارا بیدار می‌کند. خیلی زود احساس خستگی رفع شده و پر جنب و جوش‌تر خواهید شد.

فواید پیاده‌روی؛ قوی شدن عضلات پا

پا به‌تنهایی دارای 50 عضله است، رباط‌ها، عضلات و استخوان‌های پا نیز نیاز به ورزش منظم دارند. عضلات پا برای حفظ سلامتی و حفظ عملکرد مناسب نیاز به پیاده‌روی دارند تا ضعیف نشوند. پیاده‌روی روزانه ۲۶ استخوان را در پا ورزش می‌دهد، بدون این‌که به آن‌ها آسیب برساند.

فواید پیاده‌روی؛ پاهایی شل و نرم

پیاده‌روی و قدم زدن روزانه در طی یک دوره‌ی زمانی سبب می‌شود که از شر چربی اضافی و شل‌وول خلاص شوید. پاهای شما قوی‌تر می‌شوند و عالی عمل می‌کنند.

فواید پیاده‌روی در دریافت ویتامین D از آفتاب

پیاده‌روی روزانه به شما کمک می‌کند تا نوع طبیعی ویتامین D را که ناشی است از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، ‌به‌دست بیاورید. پیاده‌روی روزانه باعث افزایش دسترسی بدن به ویتامین D می‌شود، و افزایش این ویتامین کمک‌تان می‌کند که احساس خوبی داشته باشید. ویتامین D ناشی از خورشید تأثیر مثبتی روی خلق‌وخوی دارد.

فواید پیاده‌روی؛ کاهش خطر ابتلا به سرطان

فعالیت بدنی با کاهش خطر ابتلا به سرطان ارتباط دارد، احتمال ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ در افراد فعال ۲۴ درصد کم‌تر است. زنان فعال کم‌تر در معرض خطر سرطان پستان هستند، خطر ابتلا به سرطان‌های دیگر نیز با فعالیت بدنی متوسط کاهش می‌یابد. سرطان مری، سرطان کبد و دیگر سرطان‌ها توسط پیاده‌روی و ورزش کاهش می‌یابد.

زیرا پیاده‌روی سطح برخی از هورمون‌ها مثل استروژن، انسولین و برخی فاکتورهای رشد را که باعث افزایش ریسک ابتلا به سرطان می‌شوند را کاهش می‌دهد. پیاده‌روی هضم غذا را تسریع می‌کند، و ریسک ابتلا به سرطان معده و سرطان‌های دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد. "هر جا اکسیژن وجود است، سرطان نمی‌تواند رشد کند"

فواید پیاده‌روی؛ بهبود آسم و اختلالات تنفسی

ورزش برای افراد مبتلا به آسم مفید است. هرچند، سطح تمرین باید مناسب باشد و پیاده‌روی به‌طور روزانه معمولاً برای بیماران مبتلا به آسم و اختلالات تنفسی  مفید است. زیرا پیاده‌روی کمک خواهد کرد که مجاری تنفسی‌تان باز شوند و کمی راحت‌تر تنفس کنید. این کار ریه‌ها را تقویت می‌کند و به بهبود تنفس و کاهش علائم آسم کمک می‌کند

فواید پیاده‌روی؛ کاهش اختلالات خواب

افرادی که پیاده‌روی می‌کنند، کم‌تر از سایرین دچار بی‌خوابی می‌شوند. پیاده‌روی روزانه، باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود، به‌طوری‌که امکان انتقال آسان بین مراحل مختلف خواب وجود دارد.


فواید پیاده‌روی در کاهش علائم سندروم پیش از قاعدگی

پیاده‌روی علائم سندروم پیش از قاعدگی را کاهش می‌دهد. وقتی‌که گرفتگی عضلات شروع می‌شود، یک پیاده‌روی سریع انجام دهید و احتمالاً برخی از این نشانه‌های آزاردهنده را با این کار کاهش خواهید داد. با افزایش میزان اندورفینی که در مغز شما آزاد می‌شود، به‌احتمال‌زیاد خلق و خوی تان نیز بسیار بهتر خواهد شد .دقت کنید که زمانی که در دوره‌ی قاعدگی به سر می‌برید از انجام ورزش‌های سنگین پرهیز کنید و به‌جای آن‌یک پیاده‌روی سریع داشته باشید.

فواید پیاده‌روی؛  کاهش ابتلا به آلزایمر و آلرژی

پیاده‌روی می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به زوال عقل و بیماری آلزایمر کمک کند. این ورزش سبک باعث می‌شود که مغز بهتر عمل کند، و اکسیژنی که به تمام ارگان‌های بدن‌(مغز) می‌رسد، افزایش بیابد. در حال سکون بودن به مدت طولانی می‌تواند سبب مه‌آلود شدن مغز شود و این به نوبه‌ی خود می‌تواند عملکرد مغز را کاهش دهد. مغز آدم‌های بدون تحرک درواقع کوچک خواهد شد، با جوان‌سازی فعالیت مغزتان، می‌توانید ریسک بروز بیماری‌ زوال عقل یا آلزایمر را کاهش دهید.

فواید پیاده‌روی در لاغری و تناسب‌اندام

انجام پیاده‌روی ساده به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه می‌تواند به کاهش یا جلوگیری از چاقی کمک کند. چاقی اختلالی است که می‌تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی شود و همچنین طول عمر شما را کاهش دهد. پیاده‌روی روزانه به شما کمک می‌کند کالری بیش‌تری بسوزانید و سالم بمانید.

فواید پیاده‌روی در افزایش میل جنسی

پیاده‌روی باعث تقویت قدرت عضلات، هماهنگی ذهن و بدن و سایر فعالیت‌های بدنی می‌شود. پیاده‌روی باعث افزایش انگیختگی جنسی شده به‌این‌ترتیب می‌تواند باعث افزایش میل جنسی به میزان قابل‌توجهی در مردان و زنان شود. همچنین

فواید پیاده‌روی؛ عملکرد مناسب متابولیسم

پیاده‌روی روزانه متابولیسم را افزایش می‌دهد و به آن سرعت می‌بخشد. پیاده‌روی باعث می‌شود تا بده  کالری‌ها را سریع‌تر و در مدت‌زمان طولانی‌تری بسوزانید. پیاده‌روی سریع به‌طور روزانه متابولیسم کلی شمارا تسریع می‌بخشد، به این معنی که حتی در هنگام خواب نیز سریع‌تر کار می‌کند. پیاده‌روی به شما کمک می‌کند تا سریع‌تر غذا را هضم کنید، وزنتان کم کنید و سالم‌تر بمانید. اگر هضم سریع‌تر انجام شود، از بروز مشکل در معده و دیگر بخش‌های شکم جلوگیری می‌شود.

فواید پیاده‌روی در افزایش کلسترول HDL

پیاده‌روی می‌تواند کلسترول بد را در بدن شما کاهش داده و بیماری‌هایی را که در اثر آن ایجاد می‌شود را کاهش می‌دهد و همچنین باعث افزایش کلسترول HDL (کلسترول خوب) شود. کلسترول خوب، HDL، کلسترول کم چگالی مضر را به کبد انتقال می‌دهد و کلسترول بد در آن‌جا تجزیه می‌شود و از بدن خارج می‌شود. پیاده ‌روی درصورتی‌که در یک دوره‌ی زمانی انجام شود، سطح کلسترول خوب را افزایش می‌دهد.

فواید پیاده‌روی؛ کاهش رفلاکس اسید

اگر از رفلاکس اسید رنج می‌برید، پیاده‌روی می‌تواند به کاهش علائم رفلاکس اسید و کاهش حملات آن کمک کند. افرادی که پس از شام پیاده‌روی می‌کنند و ۳ ساعت قبل از خواب چیزی نمی‌خورند، بازگشت اسید به مری در آنها به شدت کاهش پیدا می‌کند.

فواید پیاده‌روی در رفع علائم یائسگی

زنان مبتلا به یائسگی می‌توانند با پیاده‌روی و ورزش منظم علائم یائسگی را کاهش دهند. زیرا علائم یائسگی در زنانی که به‌طور منظم پیاده‌روی می‌کنند به‌مراتب کم‌تر است.

فواید پیاده‌روی در کاهش سندرم پای بی‌قرار

سندرم پای بی‌قرار یک اختلال عصبی است که موجب احساس مورمور، گز‌گز و یا سوزش در پاها می‌شود. این اختلال معمولاً در شب اتفاق می‌افتد، هم مردان و هم زنان ممکن است دچار این اختلال شوند، بااین‌حال، ‌احتمال بروز اختلال در زنان دو برابر مردان است.

پیاده‌روی یک ورزش عالی برای تسکین سندرم پای بی‌قرار است. راه رفتن سریع یا پیاده‌روی در یک سرعت‌بالا بهترین تمرین برای کاهش این اختلال است.

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .