تبیان، دستیار زندگی

دوباره با لبخند مناجات کنید!

چاپ هفتم کتاب «چوپان معاصر» توسط انتشارات سروش منتشر شد. احسان‌پور در کتاب «چوپان معاصر» با زبانی ساده و صمیمی ۲۰۰ مناجات کوتاه را کنار هم گذاشته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کتاب «چوپان معاصر»
 چاپ هفتم کتاب «چوپان معاصر» توسط انتشارات سروش منتشر شد.

احسان‌پور در کتاب «چوپان معاصر» با زبانی ساده و صمیمی به مناجات با خدا پرداخته است. این کتاب شامل ۲۰۰ مناجات کوتاه است که نویسنده سعی کرده عمیق‌ترین مفاهیم دینی و عرفانی را به شیواترین صورت ممکن بیان کند؛ این نکته و بدیع و تازه بودن قالب این کتاب باعث استقبال چشمگیر مخاطبان شده است. 

نام این کتاب، همان‌طور که نویسنده در مقدمه کتابش آورده است، برداشتی از داستان «موسی و شبان» مولوی است. احسان‌پور خود را همان چوپان ساده‌دل و بی‌ریا دانسته که در عصر حاضر با زبانی خودمانی با خدا صحبت می‌کند. نکته جالب در مورد این کتاب این است که طیف مخاطب گسترده‌ای را از هر قشر و سن و تفکری را در برمی‌گیرد.

چاپ اول «چوپان معاصر» با استقبال چشمگیر مخاطبان روبرو شد؛ به‌نحوی که به‌ عنوان پرفروش‌ترین کتاب انتشارات سروش در نمایشگاه بین المللی کتاب انتخاب و چاپ اول آن به سرعت تمام شد.

کتاب‌سازی زیبا و چشم‌نواز «چوپان معاصر» که با تصویرگری‌های جذاب و بکر «مجید کاظمی» همراه شده است، آن را به یک اثر خواندنی و ماندگار تبدیل کرده است.

احسان‌پور در گفته‌های پیشین خود از این کتاب به عنوان فتح بابی در عرصه طنز دینی و توحیدی یاد کرده است و بارها دیگر طنزپردازان را به فعالیت در این عرصه دعوت کرده است. این نویسنده و طنزپرداز پیش از این نیز در عرصۀ داستان طنز دینی در دو «جشنوارۀ طنز سوره» حوزۀ هنری و «جشنوارۀ داستان کوتاه خاتم» با داستان‌های طنزی با موضوع عاشورا و پیامبر (ص) توانسته است افتخار کسب کند.

«چوپان معاصر» مجموعه مناجات‌های طنز «رضا احسان‌پور»، نویسنده، شاعر و طنزپرداز جوان و مطرح است که تاکنون از او ۱۱ عنوان کتاب روانه بازار نشر شده است. از آثار مطرح او می‌توان به مجموعه شعر طنز «خنده‌های امپراتور» که نقیضه‌ای بر اشعار فاضل نظری است و مجموعه غزل «چه حرف‌ها» اشاره کرد.

چاپ هفتم «چوپان معاصر» در تیراز ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۱۶۰۰۰ تومان بعد از حدود یک سال از اتمام چاپ ششم آن، توسط انتشارات سروش به تازگی روانه بازار شده است.

منبع: فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .