تبیان، دستیار زندگی

روز گذشته از سوی دستگاه قضایی اعلام شد؛

تایید حکم قتل عمد عضو ارشد کارگزاران

رای نهایی شهردار پیشین تهران که به اتهام قتل عمد همسر دومش در زندان است، بالاخره صادر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
دادگاه نجفی، محمدعلی نجفی،
روز گذشته آقای حمیدرضا گودرزی، وکیل مدافع محمد‌علی نجفی در گفت‌و‌گو با رسانه‌های مختلف با بیان اینکه قتل عمد محرز  شده، گفت: رأی موکلم امروز (دیروز) از سوی ریاست شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران ابلاغ شد. این رأی با نظر اکثریت نبوده و ریاست دادگاه و یکی از مستشاران این رأی را صادر کردند و مستشار دیگر تعدد را وارد ندانسته و در باب نگهداری سلاح حکم برائت دادند و نجفی را به سه سال حبس محکوم کردند.

گودرزی اظهارداشت: رأی قابل اجرا ۶‌سال و نیم حبس است البته رأی غیرقطعی است و اعتراض می‌کنیم تا به دیوان عالی کشور ارجاع شود زیرا به نظر ما رأی در تضاد با قوانین و مقررات حقوقی صادر شده است.

وی اضافه کرد: آقای نجفی طبق گزارش آگاهی، شخصا اسلحه را به آگاهی تسلیم کرده است و تبصره ماده‌۱۶ قانون اسلحه و مهمات مصوب سال‌۹۰ حاکی از آن است که هرکس داوطلبانه سلاح خود را تسلیم کند موجب دو درجه تخفیف خواهد بود.

چهارشنبه هفته گذشته نیز گودرزی به خبرگزاری ایرنا گفته بود: این رأی طبق مهلت قانونی ۲۰‌روز قابل فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور است و به‌طور قطع اعتراض خواهیم کرد؛ زیرا نوع قتل را شبه عمد می‌دانیم.

آقای محمدعلی نجفی، سیاستمدار اصلاح‌طلب که فعالیت‌های سیاسی او در حزب کارگزاران سازندگی نمود بیشتری داشته، در تمام سال‌های گذشته در سمت‌های بالای مدیریتی حضور داشته است. وی که سابقه وزارت آموزش و پرورش، ریاست سازمان برنامه و بودجه، ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و نیز عضویت در شورای شهر تهران را در کارنامه خود دارد، خرداد امسال در جنایتی تلخ مرگ همسر دوم خود را رقم زد. البته آقای نجفی که از شهریور سال 96 از سوی پنجمین شورای شهر تهران به‌عنوان شهردار تهران، اداره پایتخت را در دست گرفته بود بیش از 6 ماه نتوانست در این سمت بماند و به بهانه بیماری از سمت خود استعفا داد.

نجفی 68 ساله باید مدت محکومیت خود را پشت میله‌های زندان سپری کند.



اگرچه در اواخر سال 96 بود که انتشار تصاویر وی به همراه خانم میترا استاد که گفته شد همسر دوم وی است موجب بهت و حیرت افکارعمومی شد. وی پس از استعفای خود در اوایل سال 97 دیگر کمتر در اخبار کشور حضور داشت تا اینکه خردادماه امسال با قتل همسر دومش در آپارتمانی در منطقه سعادت‌آباد تهران یک‌بار دیگر به صدر اخبار بازگشت. پرونده قضایی وی نیز از آن تاریخ در جریان بود و در دور نخست برگزاری دادگاه‌های وی که به صورت علنی برگزار شد در نهایت حکم قصاص برای نجفی صادر شد. البته بعد از صدور این حکم، وکلای وی تلاش کردند تا بتوانند از خانواده مرحومه استاد رضایت بگیرند که در نهایت با اعلام آقای مسعود استاد، برادر مقتوله، نجفی موفق به کسب رضایت از خانواده اولیای دم شد.

اگرچه نجفی چند ساعتی هم بعد از کسب رضایت توانست بیرون از زندان باشد اما با اعلام جرم دادستان از بابت جنبه عمومی جرم یک‌بار دیگر به پشت میله‌های زندان منتقل شد تا اینکه پرونده قضایی وی دوباره مورد بررسی قرار گرفت.

نتیجه بررسی‌های اخیر نیز منجر به صدور دوباره حکم قتل عمد برای این چهره سیاسی اصلاح‌طلب شد. حالا نجفی 68 ساله باید مدت محکومیت خود را پشت میله‌های زندان سپری کند.
منبع: روزنامه صبح نو
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .