تبیان، دستیار زندگی

گلریز: ما هم‌چنان به بازنمایی سلوک و سیره زندگی شهدا نیازمندیم

محمد گلریز خواننده سرودهای خاطره‌انگیز انقلاب و دفاع مقدس مراسم پاسداشت شهدای هنرمند را درفضای فرهنگی هنری کنونی جامعه ضروری خواند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمد گلریز
به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج هنرمندان کشور، محمدگلریز گفت: به طور کلی برگزاری بزرگداشت برای شهدا کار بسیار پسندیده و خوبی است و درباره شهدای هنرمند که به زیور هنر هم آراسته‌اند اهمیت و ضرورت این کار دوچندان می‌شود. در اصل زبان هنر و معیار هنری خیلی راحت تر از زبان‌های دیگر با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند و هر مطلبی که هنرمندانه و عالمانه ارائه شود موثر و اثربخش‌تر خواهد بود.

 

فرهنگ و هنر امروز ایران به شدت نیازمند الگوبرداری از شیوه و سبک زندگی و رفتار شهداست

خواننده سرود «خجسته باد این پیروزی» همچنین افزود: کار برای شهدا و نیز خانواده‌های آنان هنوز باید ادامه داشته باشد و ما هنوز هم به شیوه‌های رفتاری و سلوک اخلاقی شهدا در تمامی شئون زندگی‌مان در سطح جامعه نیازمندیم.

امیدوارم که متولیان فرهنگی هنری جامعه مثل سازمان صداوسیما، حوزه هنری، سپاه و بسیج و همه ارگان‌های فرهنگی و هنری کشور بیش از پیش در این خصوص سرمایه‌گذاری کنند چراکه فرهنگ و هنر امروز ایران به شدت نیازمند الگوبرداری از شیوه و سبک زندگی و رفتار شهداست.

گلریز افزود: مادر شرایطی به‌سر می‌بریم که جبهه استکبار و غرب باهمه توان مادی و معنوی خود سعی در اضمحلال و فروپاشی فرهنگ و هنر چندین هزارساله ما دارد و باهمه قوا در این میدان حضور دارند و هزینه می‌کنند. تمام هدفشان نیز اغوای جوانان وطن از طریق هنر پوچ و بی‌محتوای غربی است که هیچ تناسبی با موازین و معیارها و هنجارهای شرعی و عرفی ما ندارد. این وظیفه خطیر برعهده متولیان فرهنگ و هنر مملکت است که کشور را از این مهلکه هولناک رهایی بخشند و باسرمایه‌گذاری کلان و گسترده در بخش‌های گوناگون هنری و تقویت زیرساخت‌ها و رفع مشکلات و موانع، فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی خودمان را درمقابل این هجوم خصمانه بیمه کنند.

خواننده سرود «خجسته باد این پیروزی»: کار برای شهدا و نیز خانواده‌های آنان هنوز باید ادامه داشته باشد و ما هنوز هم به شیوه‌های رفتاری و سلوک اخلاقی شهدا در تمامی شئون زندگی‌مان در سطح جامعه نیازمندیم.



گلریز اضافه کرد: اکنون همه باور دارند و داریم که در جنگ نابرابر اقتصادی هستیم و می‌بایست همانند زمان جنگ و دفاع مقدس که همه ملت یکدل و یک صدا بخاطر وطن و اسلام متحد شده بودند، دوباره اقتدار ملی خود را به رخ دنیا بکشانیم و از این پیچ سخت تاریخی به سلامت عبور کنیم. با نشستن و نگاه کردن نمی‌شود مقابل هجمه دشمنان ایستاد و برای زنده نگه داشتن نام و یاد و خاطره اسطوره‌هایی مانند همت، باکری، زین‌الدین، باقری، چمران، صیاد شیرازی و هزاران شهید به خون تپیده گمنام وطن بنا به فرمایش دقیق مقام  معظم رهبری می‌بایست برنامه داشت و مقتدرانه عمل کرد.

گفتنی است قرار است در مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور «شاهدان شیدایی»، از محمد گلریز خواننده سرودها و نغمات ماندگار و خاطره‌انگیز انقلاب و دوران دفاع مقدس تقدیر و تجلیل به عمل آید.


در این مراسم همچنین قرار است در کنار تجلیل از خانواده معظم شهدای هنرمند، از آقایان مرتضی سرهنگی در حوزه ادبیات مقاومت و پایداری، مسعود نجابتی در عرصه هنرهای تجسمی و گرافیک و جمال شورجه در عرصه سینما، به خاطر حضور متعهدانه و اثربخش در جریان هنر انقلاب اسلامی تقدیر شود.

مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت سازمان بسیج هنرمندان کشور مراسم پاسداشت شهدای هنرمند کشور را برگزار می‌کنند.

در این برنامه از شهدای هنرمند رشته‌های مختلف هنری از جمله سینما، هنر‌های نمایشی، موسیقی و سرود، هنر‌های تجسمی، عکاسی، ادبیات، خوشنویسی و شعر تجلیل و تکریم به عمل آورده خواهد شد. این مراسم روز شنبه ۲۳ آذرماه ۹۸  ازساعت ۱۷.۳۰ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .