تبیان، دستیار زندگی

«بازیگری»، «شخصیت‌های خطرناک» و «مدیریت نفس»

ترجمه کتاب‌های «کتاب مرجع بازیگری»، «شخصیت‌های خطرناک» و «مدیریت نفس» منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«بازیگری»، «شخصیت‌های خطرناک» و «مدیریت نفس»

«کتاب مرجع بازیگری» نوشته مایکل پاول با ترجمه اردشیر مهرآبادی در ۲۴۸ صفحه با شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۴۸ هزار تومان در نشر نخستین عرضه شده است.

 در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: اثر حاضر مرجعی است فوق‌العاده الهام‌بخش و کاربردی حاوی اطلاعاتی بسیار ارزنده برای عموم بازیگران، به‌ویژه تازه‌کارها. مایکل شین

«کتاب مرجع بازیگری» یک راهنمای ضروری برای تجدید خاطره با تکنیک‌های بازیگری است و طیف وسیعی از مهارت‌ها، اعم از فن بیان، صدا، تجزیه و تحلیل و درک درست متن را شامل می‌شود.

 کتاب حاضر برای بازیکران تمام رسانه‌ها (تئاتر، تلویزیون، سینما و ...) طراحی شده و فراتر از همه این‌ها، یک راهنمای عملی برای هنر بازیگری است. ساختار کتاب همراه با تصاویر دقیق و گویا حاوی اطلاعات مفید از ایستادن روی علامت X یا T‌ گرفته تا آگاهی عاطفی از روش‌های تمرین نمایشی و حتی مشاوره گام‌به‌گام نویسندگی است. در ادامه نقش بازیگر، کارگردان و موسسات کاریابی بازیگری توضیح داده شده است طوری که حتی بازیگران تازه‌کار هم می‌توانند مسئولیت‌های خود را به خوبی درک کرده و از حضور در صحنه و مکان فیلمبرداری لذت ببرند. نویسنده کتاب، آثار کلاسیک و معاصر را هم مورد توجه قرار داده است؛ از جمله قطعه‌هایی از تئاتر تجربی که الهام‌بخش بازیگرن تازه‌کار بوده تا انواع گوناگون از روش‌ها و تکنیک‌ها را در کنار پیشه خود یاد بگیرند.



 همچنین کتاب «شناسایی و محافظت در برابر شخصیت‌های خطرناک» (روانشناس جنایی اداره تحقیقات پلیس فدرال آمریکا نحوه تشخیص و محافظت از خود در برابر شخصیت‌های خطرناک را یاد می‌دهد) نوشته جو ناوارا با همراهی تونی اشیارا پوینتر با ترجمه مهدی نداف و ارغوان به‌جو در ۳۰۸ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۵۵ هزار تومان در نشر یادشده منتشر شده است.

در پشت جلد کتاب آمده است: اگر می‌خواهید از افکار و اعمال شخصیت‌های خطرناک آگاه شوید و از خود، عزیزان و شغل‌تان در برابر آن‌ها محافظت کنید کتاب مناسبی را انتخاب کرده‌اید. چهار فهرست مطرح‌شده در کتاب به شما یاری می‌کند تا دقیقا برخورد با شخصیت‌های خطرناک را یاد بگیرید.

به هیچ‌وجه قصد ترساندنتان را نداریم بلکه قصدمان قدرتمند کردن شماست. از شما می‌خواهم نسبت به شخصیت‌های خطرناک هوشیار و حساس باشید تا پیش از آسیب زدن و آزار شما و عزیزانتان، شناسایی و از آن‌ها دوری کنید. از شما می‌خواهم منطقه امن خود را گسترش دهید تا رفتار و اعمالی که به اقدام احتیاطی نیاز دارند، شناسایی شوند. باید حواستان باشد، به آن‌ها اعتماد نکنید و زیاد خودمانی نشوید.

هر قدر تک‌تک افراد این کار را بهتر انجام دهند، جامعه امن و سالم‌تری خواهیم داشت. در این صورت شاید ویرانی و صدماتی که توسط شخصیت‌های فوق‌العاده خوفناک جهان انجام می‌گیرند پیش از این‌که سرتیتر جراید شوند، ادامه نیابند.

اگر این کتاب به شما در جهت محافظت از خود و شناسایی کسانی که می‌توانند به شما آسیب روحی، جسمی، مالی یا عاطفی برسانند، کمک کند، در آن صورت به هدف نیک خود رسیده‌ایم.



دیگر کتاب نشر نخستین، چاپ دوم «مدیریت نفس: عزت نفس و تحول شخصی» نوشته ناتانیل براندن با ترجمه مهدی قراچه‌داغی است که در ۲۰۸ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان عرضه شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب آمده است: اثر حاضر نیمی از مطالعه من در سیزده‌ سال گذشته است که به بررسی نقش عزت‌ نفس در رشد و بهسازی انسان اختصاص دارد. در بخش دو کتاب، من به دو مضمون دوقلو، احترام به نفس و عزت‌ نفس، اشاره کرده و توضیح داده‌ام که چگونه انسان‌ها به خودمختاری و فردگرایی بیشتر می‌رسند. همچنین به فرآیند خودشکوفایی از زوایه دیگر نگاهی انداخته و به این‌جا و اکنون نیز توجه داشته و در ادامه به موضوع خودبیزاری نیز پرداخته‌ام.

در بخش سه، ضمن توجه به موضوع چشم‌انداز اخلاقیات و نقش ارزش‌ها در زندگی انسان، توضیح داده‌ام که چگونه اخلاقیات می‌توانند در کم شدن عزت‌ نفس موثر واقع شوند.

در بخش‌های دیگر به مضمون و روش‌های مختلف تغییر پرداخته و درباره توانایی رسیدن به سطوح بالاتر عزت‌ نفس و تجربه‌ کردن استقلال و خودمختاری شرح داده‌ام.

به عبارت دیگر، نوشته‌ام که احترام گذاشتن و گرامی داشتن نفس چه معنا دارد و در سعادت و حال خوش افراد چه نقشی ایفا می‌کند. همین‌طور به نقش و تأثیر عزتِ نفس مثبت و چگونگی تحقق بخشیدن به‌ آن اشاره‌هایی کرده‌ام.

در پایان، توضیح داده‌ام که نفس و خود، چگونه می‌توانند بازدارنده باشند، چراکه، به تنهایی عاملی برای موفقیت نیستند بلکه وسیله‌ای هستند که بدون آن‌، موفقیت امکان‌پذیر نیست.

 منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .