تبیان، دستیار زندگی

حتی اگر میلیونری، پس‌انداز کن

گراهام استفان (Graham Stephan) میلیونر ۲۹ساله‌ای است که تقریباً هر چیزی را که می‌خواهد، می‌تواند بخرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
گراهام استفان
استفان یکی از رازهای میلیونر شدن خود را پس‌انداز پولش می‌داند. گراهام استفان توانست تنها در عرض یک ماه ۲۲۰ هزار دلار درآمد داشته باشد. پیش بینی می‌شود درآمد سالیانه استفان در سال ۲۰۱۹ به مبلغ ۱۶ میلیون دلار برسد.

گراهام استفان، ستاره یوتیوب و سرمایه‌گذار حوزه املاک است. او نیازی به نگرانی برای پولش ندارد ولی هنوز با احتیاط پول خرج می‌کند.

او به خبرنگار سی ان بی سی (CNBC) گفت: من همیشه از پول جمع کردن، حتی به عنوان یک کودک، لذت بردم. برای همین حدود ۹۹ درصد از درآمدم را پس انداز می‌کنم. دلیل اینکه می توانم ۹۹ درصد از درآمدم را پس انداز کنم، پایین نگه داشتن هزینه‌هایم است. از طرفی درآمد من بسیار بالاست.»

استفان که برای اولین بار در ۲۶ سالگی، در آمد خالصش فراتر از یک میلیون دلار رفته، هزینه‌های خود را با امتناع از ولخرجی پایین نگه می دارد توصیه گراهام استفان به دیگران این است که با ثابت نگه داشتن هزینه‌ها در دو چیز می‌توان شاد و پولدار بود.

شماره یک در لیست خرج‌های اضافی گراهام استفان، قهوه است، استقان می‌گوید: «من فکر می‌کنم که خرید قهوه از کافه‌های مشهوری نظیر استارباکس، قهوه‌بین و بسیاری از این مکان‌ها واقعاً مضحک است، برای همین هم قهوه‌ام را در خانه به قیمت ۲۰ سنت درست می‌کنم. » دومین مورد در کاهش هزینه‌ها از نظر گراهام استفان، پوشاک است.

حدود ۹۹ درصد از درآمدم را پس انداز می‌کنم. دلیل اینکه می توانم ۹۹ درصد از درآمدم را پس انداز کنم، پایین نگه داشتن هزینه‌هایم است. از طرفی درآمد من بسیار بالاست



استفان می‌گوید: «لباس های طراحی شده یکی از چیزهایی است که من هرگز در آن پول خرج نمی‌کنم، دلیلی نمی بینم که ۷۰۰دلار برای خرید کفش های گوچی خرج کنم. در حالی که می توانم کفش های مشابهی را با یک صدم قیمت از آلدو یا اچ.اند.ام بخرم.»

او معتقد است می‌توان با ساده زیستی، هم پول پس‌انداز کند و هم خوب زندگی کند. گراهام استفان بیشتر از آنکه بیرون از خانه غذا بخورد، خودش غذا می‌پزد تا به صرفه‌تر باشد. استفان فقط روی وسایل کوچک تمرکز نمی‌کند.

استفان برای حفظ بیشتر درآمد خود راه‌های ابتکاری همچون کاهش هزینه‌های اصلی، مانند مسکن و حمل‌ونقل را پیشنهاد می‌کند.

استفان در آوریل ۲۰۱۹ یک تسلا مدل 3 را خرید. قیمت این مدل از ۳۵ هزار دلار شروع می شد. البته این ماشین برایش رایگان تمام شده بود، چون گراهام استفان یک ویدئو در یوتیوب درباره خرید و پروسی تسلا مدل ۳ ساخت، قیمت پرداختی برای این ویدئو معادل قیمتی بود که استفان برای خرید خودرو پرداخته بود.

میلیونر ۲۹ساله آمریکایی تایید می‌کند که پس انداز کار سختی است. گراهام استفان بابت اینکه می‌تواند پس انداز کند، به خود افتخار می‌کند.

از نظر او برای تبدیل شدن به یک میلیونر، نیازی نیست که چشمتان را روی همه چیز ببندید. می‌توانید چیزهایی که دوست دارید را بخرید. نیازی به کار ۱۲ساعته  در روز نیست. تنها کافی است که افق دیدتان را وسیع تر کنید. دنیای بیرون از جعبه را ببینید. آنچه برای من کار می‌کند، لزوما برای همه کار نخواهد کرد.

روش‌های پس‌انداز درآمدتان را به شیوه مخصوص به خود امتحان کنید. شاید روش مناسبی برای همه جا وجود نداشته باشد، اما شما باید خلاقانه فکر کنید و کاری متفاوت از آنچه که اکثر مردم می کنند، انجام دهید.
منبع: هفته‌نامه شنبه
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .