تبیان، دستیار زندگی

وزیر ارتباطات خبر داد

۵ شنبه برای مردم سورپرایز داریم

وزیر ارتباطات از اتصال شهرداری تهران به زیرساخت های دولت الکترونیک خبر داد و گفت: روز ۵شنبه یک سورپرایز برای مردم داریم که از طریق شبکه‌های اجتماعی اطلاع رسانی خواهیم کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمدجواد آذری جهرمی
محمدجواد آذری جهرمی امروز دوشنبه در سومین همایش تهران هوشمند که در برج میلاد تهران برگزار شد، با اشاره به تفاهمی که سال گذشته با شهرداری تهران برای هوشمندسازی این شهر منعقد شد، اظهار کرد: در این تفاهمنامه قرار بود تهران را به شهری سالم، پاک و امن تبدیل کنیم و طی یک سال گذشته شاهد اتفاقات خوبی برای رسیدن به این هدف بودیم.

وی با اشاره به اینکه مدیریت هوشمند و هوشمندسازی بازار برای فعالیت کسب و کارهای نوآفرین از جمله ضرورت‌های ایجاد شهر هوشمند است، گفت: هم اکنون شاهد هستیم طی تفاهم نامه ای که میان سازمان فناوری اطلاعات وزارت ارتباطات و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران صورت گرفت به نتایج بسیار خوبی دست یافته ایم برای مثال امروز دیگر کسی برای تماس با آتش نشانی دچار گنگی و مشکل در نحوه آدرس دهی نمی شود و به دلیل اتصال سازمان آتش نشانی به API دولت الکترونیک محدوده تقریبی مکان طرح برای اعزام آتش نشانی در دسترس خواهد بود و به این ترتیب زمان خدمت رسانی تغییر کرده است.

آزادسازی دیتا در زیر پوست مدیریت شهری در حال اتفاق است و طی یک سال گذشته توانستیم به لایه مشارکت بین دستگاهی دست یابیم


وی گفت: از سوی دیگر هم اکنون مدل حرکتی خودروها در شهر با استفاده از داده های مخابراتی در دانشگاه علم و صنعت استخراج می شود و ما امروز دیگر درگیر اپلیکیشنی مانند waze نیستیم و اپ های ایرانی در حال سرویس دهی قدرتمند با استفاده از داده های قوی هستند.

وزیر ارتباطات گفت: هم اکنون برای پایش کیفیت ارتباطات در سامانه رگولاتوری از داده های استارت آپی بخش خصوصی استفاده می کنیم و شواهد نشان می دهد فضای استارت آپی بسیار قوی تر از ما در حال تحلیل آمار و استفاده از داده های اطلاعاتی هستند.

جهرمی تاکید کرد: جایگاه ما به عنوان حاکمیت و سیاستگذار عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات ما را بی نیاز از توانمندی بخش خصوصی نمی کند و باید شیوه فعالیت خود را بر اساس پتانسیل های موجود تغییر  دهیم.

وی از اتصال شهرداری تهران به زیرساخت دولت الکترونیک خبر داد و گفت: امیدواریم با تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی شهرداری قبوض کاغذی خدمات شهری حذف شود. در همین حال هدف گذاری ما این است که با اتصال به زیرساخت های دولت الکترونیک تمام درخواست های شهروندان در عرض یک روز پاسخ داده شود.

وزیر ارتباطات گفت: آزادسازی دیتا در زیر پوست مدیریت شهری در حال اتفاق است و طی یک سال گذشته توانستیم به لایه مشارکت بین دستگاهی دست یابیم. از این پس نیز فرآیند مشارکت بین دستگاهی برای هوشمندسازی شهری را دنبال می کنیم و امیدواریم دستگاه های ذیربط نیز در این فرآیند مسئولیت های خود را اجرایی کند.

وزیر ارتباطات با اشاره به نوآوری در سیستم پستی کشور همگام با فرآیند هوشمندسازی شهری در سال جاری گفت: به زودی ۲۰۰ موتور برقی، ۵۰ دوچرخه برقی و خودروی برقی تولید داخل به ناوگان پست می پیوندند.

وی توضیح داد: برای این اقدام خواستار خرید ۱۰ خودروی برقی از شرکت  دانش بنیان داخلی شدیم که به دلیل مشکلات صدور مجوز پلاک این شرکت هنوز آمادگی ارائه این تعداد خودرو را به ما ندارد. بر این اساس خواستار همراهی و حمایت ناجا برای حل مشکلات این فرایند هستیم.

به زودی ۲۰۰ موتور برقی، ۵۰ دوچرخه برقی و خودروی برقی تولید داخل به ناوگان پست می پیوندند.



وی گفت: در مورد رونمایی از خدمات شهر هوشمند، روز 5شنبه در این همایش یک سورپرایز برای مردم داریم که از طریق شبکه های اجتماعی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی می تواند آلودگی را از هوای تهران پاک کند، گفت: چاره ای جز مدیریت هوشمند در این فضا نداریم و به دنبال تفاهم نامه همکاری با سایر دستگاه ها و آماده کمک به تولیدکننده داخلی هستیم.

وی گفت: بعد از آماده سازی زیرساخت های هوشمندسازی شهری که امسال به سرانجام رسیده باید بر تعاملات بین دستگاهی برای سیاستگذاری در حوزه هوشمندسازی تمرکز کنیم. از این رو شهرداری تهران و شورای شهر می توانند در راستای این تفاهمات بین دستگاهی در حوزه سیاست گذاری به ما کمک کنند.
منبع: خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .