تبیان، دستیار زندگی

اعلام نامزدهای جایزه داستان کوتاه «روایت»

دبیر نخستین دوره جایزه داستان کوتاه «روایت» گفت: ۱۲ مجموعه داستان کوتاه برای حضور در مرحله دوم داوری نخستین دوره جایزه ملی «روایت» انتخاب شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 جایزه ملی روایت
 حسین عباس‌زاده، دبیر نخستین دوره جایزه ملی روایت با اعلام این خبر اظهار کرد: فراخوان جایزه ملی روایت برای حضور مجموعه داستان‌های کوتاهی که در سال‌های ۹۶ و ۹۷ منتشر شده‌اند، بهمن‌ماه سال ۹۷ منتشر و از میان کتاب‌های منتشرشده در این بازه زمانی بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از میان آن‌ها ۱۲ مجموعه داستان‌کوتاه برای حضور در دور دوم داوری این جایزه ملی انتخاب شدند.

او درباره کیفیت آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره گفت: اکثر آثار ارسال‌شده ویژگی‌های یک مجموعه داستان کوتاه خوب را داشتند و به همین دلیل انتخاب چند اثر برگزیده در میان آن‌ها کار سخت و پرزحمتی بود.

دبیر انجمن ادبیات داستانی «روایت» افزود: هم‌اکنون کار داوری برای انتخاب مجموعه برتر در حال انجام است و به‌زودی اخبار مربوط به برگزاری اختتامیه اولین دوره جایزه ملی «روایت» منتشر خواهد شد.

او گفت: ما در انجمن ادبیات داستانی «روایت» جمعی از علاقه‌مندان و نویسندگان جوان را گرد هم آورده‌ایم و به دغدغه مشترک‌مان که همان دنیای ادبیات داستانی است می‌پردازیم. 

بر اساس این خبر، نوید حمزوی، ندا کاووسی‌فر، حسین عباس‌زاده، حمید بابایی و هادی تقی‌زاده داوری مرحله دوم این جایزه را برعهده دارند.

مجموعه داستان‌های برگزیده در دور اول داوری به شرح زیر معرفی شده‌اند:

- «پشت فرودگاه» نوشته محمود رضایی

- «خرس در آغوش درخت» نوشته مجتبی مقدم

- «خط مرزی» نوشته سیدحسین موسوی نیا

- «جهنم به انتخاب خودم» نوشته اسماعیل زرعی

- «دو پله گودتر» نوشته مهیار رشیدیان

- «فرورفتن در چاه» نوشته حسین مقدس 

- «نه تو دانی و نه من» نوشته سهیلا نوروزی

- «نعلین‌های آلبالویی» نوشته مهدی نورمحمدزاده

- «کولی با شکلات تلخ» نوشته سندی مومنی

- «سالیان بد و باد» نوشته محمد اکبری

- « نغمه‌هایی از پشت دیوار » نوشته آرش رمضانی

- «غبار صورتی» نوشته نسترن مکارمی

منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .