تبیان، دستیار زندگی

چگونه از غیبت کردن فرزندانمان جلوگیری کنیم؟

غیبت کردن یکی از کارهای نامناسب و ناخوشایندی از دید هر کسی می باشد و نه تنها خودمان دوست نداریم ، بلکه دوست نداریم فرزندانمان این عادت را در خود پرورش دهند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
کودک

غیبت کردن در بین کودکان 8 تا 9 سال بسیار رایج است و اگر این مشکل را در فرزندانتان درمان نکنید می تواند در آینده باعث ایجاد برخی مسائل عاطفی احساسی در فرزندتان شود .
این مشکل در کودکان از سن 8 تا 9 سالگی ایجاد می شود که کودکان از این عادت برای اینکه بتوانند قدرت و غلبه بر دیگران را تجربه کنند ، استفاده می نمایند و این کار را اغلب در دید عموم انجام می دهند که بیشتر شناخته تر و محبوب تر شوند . ولی با این وجود این عادت می تواند به مرور زمان در آنها گسترش یابد و باعث تخریب شخصیت آنها و برخی مسائل ناخوشایند دیگر شود.

به همین دلیل تعدادی از محققان دانشگاه وان دوک ، از 60 دانش آموز دختر خواستند که به مدت 15 دقیقه آزاد باشند و تخمینی که آنها توانستند بیابند ، هر یک از آنها بطور متوسط حدود 24 نفر را مورد اذیت و آزار و گاها غیبت می کردند.


او فکر می کند که همه چیز را می داند


اکثر این غیبت ها در مورد تعریف از خودشان بود و بقیه غیبت ها در مورد تخریب دوستانشان بود که برای مثال"او فکر می کند که همه چیز را می داند"

 اگر فرزند شما دوستان بدی دارد که او را تشویق به غیبت ، گزافه گویی ، مسخره کردن و غیره می کنند را باید از فرزندتان دور نمایید تا آنها را به کارهای بد و نامطلوب تشویق ننمایند .

به فرزندانتان بیاموزید که اگر شایعه پراکنی و یا غیبت کنند می توانند به دوست خود و یا خودشان در آینده ایی نه چندان دور آسیب برسانند و با کمی گفتگو با فرزندتان می توان او را تغییر دهید و از همان کودکی این عادت نامناسب و ناخوشایند را از بین ببرید و با این کار بزرگترین لطف و محبت را به او می کنید و جان او را در همان کودکی نجات می دهید.
همچنین می توانید برخی مسائل و مشکلاتی را به فرزندتان معرفی نمایید که به هیچ وجه در مورد آنها با کسی صحبت نکند (چه برای خودش پیش آمده باشد و چه برای دیگران)؛ مسائلی مانند تقلب ، مسائل احساسی مانند طلاق و دیگر شرایط خانوادگی ، دروغ بافتن پشت دیگران و...

دوستان بد

اگر فرزند شما دوستان بدی دارد که او را تشویق به غیبت ، گزافه گویی ، مسخره کردن و غیره می کنند را باید از فرزندتان دور نمایید تا آنها را به کارهای بد و نامطلوب تشویق ننمایند .
دکتر مک دونالد در این زمینه گفت که تمام کودکان در سنین کم همیشه دوست دارند از خودشان در مقابل دوستانشان حرف بزنند و یا یکدیگر را مسخره نمایند .
بنابراین یکی از اساسی ترین و مهم ترین عوامل در این موضوع ، وجود برخی دوستانی می باشد که باعث ایجاد عادات و رفتارهای نامناسب در فرزندتان می شوند و پس از ایجاد این عادات نامناسب یقیناً دیگر باید زمان بسیار زیادی برای ترک آن عادت توسط فرزندتان بگذارید .
و به فرزندتان حتما بگویید که هر چیزی در مورد دوستشان می شنوند ، حتما حقیقت ندارد چرا که یک شایعه از یک نفر شروع می شود و پس از مدتی اندک به هزاران نفر ممکن است برسد البته با محتوای بیشتر و بدتر و از کجا معلوم است که آیا شایعه حقیقت دارد یا خیر؟!پس او را تشویق به یافتن حقیقت کنید و نگذارید که فرزندتان زود باور باشد .
 منبع: نمناک
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .