تبیان، دستیار زندگی
مردی 28 ساله ساكن منطقه‌ی 13 معتقد است كه علیرغم آن كه پایان «میوه ممنوعه» مشخص است ولی چندان تكراری به نظر نمی‌آید البته این سریار تعلیق لازم را ندارد. به اعتقاد وی علی نصیریان، گوهر خیراندیش و امیر جعفری ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عواقب مغرور شدن به عبادت را می‌بینیم...

گزارشی از دیدگاه‌های تعدادی از مخاطبان «میوه ممنوعه»

میوه ممنوعه

«میوه ممنوعه» عنوان سریالی است كه این شب‌ها به كارگردانی حسن فتحی روی آنتن شبكه دو سیما می‌رود و به اعتقاد تعدادی از بینندگان، این اثر تاكنون به خوبی توانسته است تاثیر مغرور شدن بر عبادت را به تصویر بكشد.

مردی 28 ساله ساكن منطقه‌ی 13 معتقد است كه علیرغم آن كه پایان «میوه ممنوعه» مشخص است ولی چندان تكراری به نظر نمی‌آید البته این سریار تعلیق لازم را ندارد. به اعتقاد وی علی نصیریان، گوهر خیراندیش و امیر جعفری در بین سریال‌های سال جاری، بهترین بازی‌ها را ارائه داده‌اند.این بیننده‌ می‌گوید: این سریال واضح‌تر از آن چه باید، پیام خود (عواقب مغرور شدن به عبادت) را به تصویر كشیده است و هربار كه حاج آقا فتوحی، نزد پیش‌نماز مسجد می‌رود دعاهایی كه روحانی مسجد در حق فتوحی می‌كند، نشان دهنده آن است كه حاج آقا به عبادت خود مغرور شده است. وی زمان پخش «میوه ممنوعه» را خوب توصیف می‌كند؛ چرا كه نسبت به سریال‌های دیگر، با زمان افطار فاصله بیشتری دارد و همین امر باعث می‌شود كه مخاطبان پس از رسیدگی به كارهای خود به تماشای این مجموعه بنشینند.

به اعتقاد دختری 21 ساله كه در منطقه‌ی 2 تهران سكونت دارد، داستان «میوه ممنوعه» بد نیست. اگر در جریان به تصویر كشیدن قصه از محیط‌هایی چون سردخانه تصویربرداری نشود، بهتر است. وی درباره بازی بازیگران این مجموعه می‌گوید: نیما رئیسی بسیار خوب بازی می‌كند. علاوه بر آن علی نصیریان و هانیه توسلی به خوبی از عهده‌ی ایفای نقش‌های خود برآمده‌اند.

از دیدگاه این بیننده، «میوه ممنوعه» دیر وقت پخش می‌شود.

پسری 26 ساله كه در منطقه‌ی 4 زندگی می‌كند؛ معتقد است كه موضوع این سریال نسبت به دیگر مجموعه‌ها مناسبتی متفاوت‌تر است. علاوه بر آن در نگارش آن از نمایشنامه‌ی «شاه لیر» شكسپیر اقتباس شده است.وی می‌افزاید: قصه به همراه كارگردانی خوب، توانسته فضای پركششی برای بیننده ایجاد كند. از سوی دیگر به مشكلات روزمره‌ی جامعه به صورت غیرسطحی و به دور از شعار اشاره و از هم گسیختگی خانواده‌ها را هم به خوبی تصویر شده است. این بیننده درباره‌ی بازی هنرپیشگان این سریال می‌گوید: علی نصیریان بازی خیلی خوبی ارایه داده است. امیر جعفری نیز از عهده‌ی نقش متفاوت خود (جلال فتوحی) به خوبی برآمده است. اما عمار تفتی (در نقش فرزاد) شاید در ظاهر نقش متفاوتی را بازی كرده باشد اما، در واقع نقش‌های قبلی خود را تكرار كرده است.

به اعتقاد دختری 26 ساله كه در منطقه‌ی 12 تهران سكونت دارد، «میوه ممنوعه» موضوع خوبی دارد، چون توانسته افرادی كه در ظاهر ادعای دیانت و مومن بودن را دارند اما در باطن بسیار مغرور هستند را به خوبی به تصویر بكشد، علاوه بر آن نشان دهد كه اگر یونس فتوحی (با بازی علی نصیریان) موضوعی مانند ازدواج دخترش با پسری جوان را نپسندد و با آن مخالفت می‌كند، اما علاقه خود به دختری جوان را توجیه و در این مرحله به حرف مردم بی‌توجهی می‌كند.به اعتقاد وی بازی بازیگران این مجموعه نسبت به هنرپیشگان سریا‌ل‌های شبكه‌های دیگر بهتر است. این بیننده زمان پخش «میوه ممنوعه» را خوب توصیف می‌كند چرا كه معتقد است در آن زمان (21 و 45 دقیقه) مردم فراغت لازم را برای تماشای یك مجموعه مناسبتی پیدا كرده‌اند.

از دیدگاه وی این سریال تاحدودی توانسته است عواقب مغرور شدن به عبادت را به تصویر بكشد.

مردی 32 ساله ساكن منطقه یك تهران معتقد است كه موضوع «میوه ممنوعه» تازه نیست. اما، بازیگران به خوبی از عهده‌ی ایفای نقش‌های خود برآمدند.وی ضمن خوب توصیف كردن زمان پخش «میوه ممنوعه»، درباره‌ی نحوه‌ی پرداخت به عواقب مغرور شدن به اعمال نیك می‌گوید: به این موضوع خوب پرداخته شده است. چون اكنون برخی خانم‌ها نگران هستند كه همسرانشان تحت تاثیر این سریال، آنان را تنها بگذارند، از سوی دیگر به تصویر كشیدن رابطه‌ی عاطفی یك پیرمرد با یك دختر جوان درست نیست.

دختری 16 ساله كه در كرج زندگی می‌كند، داستان «میوه ممنوعه» را جالب و قشنگ توصیف و اظهار می‌كند: فعلا معلوم نیست كه چه اتفاقی برای شایگان (با بازی منوچهر هدایت) افتاده است. از سوی دیگر رابطه‌ی احساسی بین فتوحی پسر و هستی جوان (با بازی هانیه توسلی) جالب است. از دیدگاه وی همه‌ی هنرپیشگان این سریال، به ویژه علی نصیریان نقش‌های خود را خوب ایفا كرده‌اند. این بینند معتقد است كه در قسمت‌های پخش شده‌ی «میوه ممنوعه» تاحدودی توانسته،‌ پیامدهای مغرور شدن به عبادات را به تصویر بكشد.

مردی 33 ساله كه در كرج زندگی می‌كند معتقد است «میوه ممنوعه» داستان خوبی دارد كه اتفاقات آن امكان دارد در زندگی خیلی از افراد رخ دهد. از دیدگاه این بیننده هنرپیشگان به خوبی از ایفای نقش‌های خود برآمده‌اند.

وی ضمن مناسب توصیف كردن زمان پخش «میوه ممنوعه»، معتقد است كه این سریال به خوبی توانسته است تاثیر مغرور شدن به اعمال نیك را به تصویر درآورد.

زنی 38 ساله كه در منطقه‌ی 22 تهران سكونت دارد، معتقد است «میوه ممنوعه»، داستان جالبی دارد. چرا كه به خوبی توانسته است تناقض عملكرد فردی به ظاهر مومن را نشان دهد. از سوی دیگر اخلاق و عملكرد متفاوت فرزندان یك خانواده را به تصویر كشیده است.به نظر وی همه‌ی بازیگران این مجموعه به ویژه علی نصریان و امیر جعفری عملكرد خوبی داشته‌اند البته گوهر خیراندیش مصنوعی بازی كرده است.این بیننده ضمن خوب توصیف كردن زمان پخش این مجموعه، معتقد است سازندگان «میوه ممنوعه» در نشان دادن عواقب مغرور شدن به عبادت موفق عمل كرده‌اند.

به اعتقاد پسری 19 ساله ساكن منطقه 14 تهران،‌ داستان این سریال خوب و بازی هنرپیشگان و كارگردانی مطلوب است. اما، زمان پخش بدی دارد و اگر ساعت 21 روی آنتن می‌رفت، بهتر بود. وی در ادامه می‌گوید: در فیلمنامه‌ی «میوه ممنوعه»، ضعف‌هایی دیده می‌شود. به عنوان نمونه «هستی» به جای گشتن دنبال پدرش، همه مسوولیت‌ها در این زمینه را به پلیس واگذار كرده است.

زنی 52 ساله كه در منطقه 7 زندگی می‌كند، معتقد است كه موضوع «میوه ممنوعه»، خوب ولی تكراری است. وی بازی هنرپیشگان این مجموعه را خوب توصیف و از ساعت پخش آن ابراز رضایت می‌كند چرا كه زمان روی آنتن رفتن «میوه ممنوعه»، موقعی است كه مردم پس از انجام امور روزانه زمان كافی برای دیدن یك سریال را دارند. این بیننده معتقد است كه تاكنون «میوه ممنوعه» به خوبی توانسته است تبعات مغرور شدن به عبادت را به تصویر بكشد.

از دیدگاه مردی 28 ساله ساكن منطقه 2 تهران، داستان این سریال به خوبی توانسته است چهره‌ی افراد به ظاهر مذهبی را ترسیم كند.وی درباره‌ی بازی‌های هنرپیشگان «میوه ممنوعه» می‌گوید: با توجه به آن كه ساختار این سریال چندان قوی نیست، عملكرد بازیگران «میوه ممنوعه» متوسط روبه بالا بوده است.

این بیننده زمان پخش این سریال را مناسب می‌داند و درباره‌ی چگونگی تاثیر مغرور شدن به انجام اعمال نیك اظهار می‌كند: سازندگان «میوه ممنوعه» با به تصویر كشیدن تناقضات رفتاری و حالات حاج یونس فتوحی تاكنون توانسته‌اند این موضوع را به مخاطب خوب منتقل كنند.

منبع : ایسنا

مطالب مرتبط :

دانلود موسیقی تیتراژ میوه ممنوعه

میوه ممنوعه» و انتقاد به عملكرد مخابرات

میوه ممنوعه قصه‌ای از شاه لیرو شیخ صنعان