تبیان، دستیار زندگی

حبیب رضا ارزانی:

آغاز هنر انقلاب از بچه‌های مسجد

دبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: هنر انقلاب اسلامی از بچه‌های مسجد آغاز شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
حجت الاسلام والمسلمین ارزانی
حجت الاسلام والمسلمین حبیب رضا ارزانی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره چهاردهمین جشنواره تئاتر سراسری بچه‌های مسجد افزود: این جشنواره امسال با حضور نمایش‌های فاخر استان‌های مختلف کشور و به میزبانی قزوین به اجرا درآمد.

وی با اشاره به اینکه تمدن نوین اسلامی نیازمند هنر است گفت: در سطح ۲۵ هزار کانون فرهنگی هنری کشور ۸۲۰ گروه نمایشی فعالیت می‌کنند که از این تعداد ۱۱۶ اثر نمایشی به دبیرخانه جشنواره رسید و ۱۵ اثر به مرحله نهایی راه یافت که پس از داوری ۸ گروه نمایشی برادران و ۷ گروه نمایشی خواهران، ​۳ اثر برتر معرفی و از آنان قدردانی شد.

هنرمندی که در مسجد تربیت شود هنرمندی متعهد است و آثار ارزشی از خود به جا می‌گذارد و از این روی به دنبال رشد و ارتقای این هنر در دل مساجد هستیم.

دبیرستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد:​ هنر نمایش در مسجد خودسازی ایجاد می‌کند و بهترین راه خودسازی، هنر است که روح انسان را ارتقا می‌بخشد.

حجت الاسلام ارزانی گفت:​ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به هنرنمایش به عنوان هنر مادر نگاه ویژه‌ای دارد و از سوی دیگر بر این باور است هنرمندی که در مسجد تربیت شود هنرمندی متعهد است و آثار ارزشی از خود به جا می‌گذارد و از این روی به دنبال رشد و ارتقای این هنر در دل مساجد هستیم.

گفتنی است، ۱۳ دوره گذشته این جشنواره به همت حوزه هنری برگزار شد و امسال این جشنواره با مشارکت حوزه هنری و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اجرا شد.
منبع: خبرگزاری صداوسیما
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .