تبیان، دستیار زندگی
: مایلی كهن با كسی تعارف ندارم جایگزین مناسب احمدزاده را انتخاب خواهم كرد پیش از آ‌غاز تمرینات تیم ملی فوتبال امید، جلسه توجیهی با حضور كادر فنی و بازیكنان تیم امید در محل كمپ تیمهای ملی فوتبال برگزار شد. پیش از آ‌غاز تمرینا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جلسه توجیهی تیم ملی فوتبال امید؛

: مایلی كهن

با كسی تعارف ندارم

جایگزین مناسب احمدزاده را انتخاب خواهم كرد

پیش از آ‌غاز تمرینات تیم ملی فوتبال امید، جلسه توجیهی با حضور كادر فنی و بازیكنان تیم امید در محل كمپ تیمهای ملی فوتبال برگزار شد.

پیش از آ‌غاز تمرینات، سردار محمدی سرپرست تیم ملی امید ضمن ابراز خرسندی از صعود تیم المپیك از دور مقدماتی مسابقات به ملی‌پوشان گفت: این موضوع كه از بین خیل جوانان فوتبالیست كشور برگزیده شده و به اردوی تیم امید دعوت شده‌اید بیانگر شایستگی و توانایی شماست كه در این بین بایستی خداوند را شاكر باشید.

وی ادامه داد: همواره بایستی دو چیز را مدنظر خود قرار دهید و این‌كه در مسایل مالی و سلامتی جسم، افراد پایین‌تر از خود را ببینید اما در كسب كمالات و روحیه‌ی پهلوانی سعی كنید تا همواره به بالاتر از خود نگاه كرده و از نظر فنی و اخلاقی الگو باشید. آن‌چه كه مربیان به شما می‌آموزند به خوبی پیاده كنید تا با در اختیار قرار دادن امكانات لازم، پس از 28 سال تیم امید ایران به مسابقات المپیك 2004 آتن راه یابد.

در ادامه‌ی این جلسه‌ی توجیهی، محمد مایلی‌كهن سرمربی تیم ملی المپیك كشورمان گفت: مسایلی كه همواره برای من حائز اهمیت بوده است را در هر حال به عنوان منشور كاری خود نگاه می‌كنم و چكیده‌ی آن را طی مقاله‌ای در اختیار ایسنا قرار داده‌ام كه می‌توانید آن را مطالعه كنید.

وی تصریح كرد: با گام‌های محكم همگی شما، شروع خوبی را در راه رسیدن به مسابقات المپیك آغاز كردیم و در آن مقطع زمانی نیز همواره تاكید داشتم كه باید به پیروزی فكر كرد و در عین حال بازی زیبا را نیز مدنظر قرار داد كه در عمل هم زیبا بازی كردید و هم پیروز شدید. به شخصه هیچ‌گاه اهل بده بستان نبوده‌ام و هیچ‌گاه نیز از این موضوع هراس نداشته‌ام كه آیا در سمت خود باقی بمانم یا خیر؟ بلكه در مدت زمان مسوولیت خویش همیشه محكم و با اقتدار عمل كرده‌ام. شما نیز باید به این موضوع توجه داشته باشید كه هیچ‌یك از نفرات حاضر در اردو تحمیلی نیستند و شایسته‌ترین و لایق‌ترین‌ها به اردو دعوت شده‌اند. با كسی تعارف ندارم و بایستی این نكته را یادآوری كنم كه بهترین‌ها متناسب با نیاز تیم ملی در اردو باقی خواهند ماند و در حال حاضر همگی شما از شانس برابر برای حضور در تیم ملی برخوردار هستید. اما در شرایط مساوی بازیكنانی كه از كسوت و تجربه‌ی بیشتری برخوردارند از شانس بیشتری برای باقی ماندن برخوردار می‌باشند.

وی یادآور شد: تمرینات ما به شكلی برنامه‌ریزی شده است كه فشار زیادی به بازیكنان وارد نشود؛ زیرا اعتقاد دارم كه همگی ما امانتدار باشگاهها هستیم و فوتبالیست متعلق به باشگاه خود است.

سرمربی تیم فوتبال المپیك، ضمن تاكید بر رعایت نظم و انضباط از سوی تمامی بازیكنان و كادر فنی تیم ملی تصریح كرد: هرگز از شما كاری را نخواهم خواست كه خود به آن عمل نكنم. در ادامه نیز توجه داشته باشید عدم رعایت اصول و ضوابط حاكم بر اردو باعث خواهد شد كه آثار منفی آن در شرایط مساوی خود را نشان دهد و باید به مربی حق دهید كه یك سری فاكتورها را جهت گزینش نهایی بازیكنان مدنظر قرار دهد.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی شده جهت آماده‌سازی ملی‌پوشان پیرامون عدم حضور احمدزاده در جمع كادر فنی تیم ملی گفت: تا روز گذشته و مطابق با صحبت‌های انجام شده هیچ مشكلی از بابت حضور وی وجود نداشت و حتی مدیرعامل باشگاه برق شیراز نیز تاكید داشت كه اولویت با تیم ملی است اما شب گذشته احمدزاده با من تماس گرفت و عنوان كرد كه قادر به حضور در جمع مربیان تیم ملی امید نیست. لذا سعی خواهیم كرد تا از همكارانی كه حضور آنها به سود فوتبال مملكت و تیم ملی باشد استفاده كنیم. بحث ما چیزی فراتر از المپیك است و اطمینان دارم گروهی كه بخواهند و توانایی و استعداد آن را داشته باشند به راحتی قادر خواهند بود كه در المپیك حضور یابند و این قابلیت در همگی شما وجود دارد.

نادر فریادشیران مربی تیم ملی فوتبال امید نیز در پایان جلسه توجیهی، راهیابی به مسابقات المپیك را امری دشوار دانست و خاطرنشان كرد: علی‌رغم سخت بودن كار، فوق‌العاده امیدوار هستم و اطمینان دارم همگی شما شایستگی حضور در مسابقات المپیك را دارید و همان‌طور كه اشاره شد، هدف اصلی ما فراتر از المپیك و قرار گرفتن در جمع چهار تیم نهایی مسابقات است. لذا برای دستیابی به این هدف، دوستی‌های خود را تحكیم كنید، به یكدیگر احترام بگذارید و مطمئنا خداوند نیز به همگی ما كمك خواهد كرد.