تبیان، دستیار زندگی

خواستگار من خسیس است؟

اگر می‌خواهید بدانید که خواستگارتان خسیس است یا مقتصد باید موضوعات زیادی را بررسی کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
خسیس
من خواستگاری دارم که متولد 66 و دانشجوی دکترا است. شغل و میزان درامد نسبتاً خوبی دارد. خیلی کاری است و به نظر توانمند، باعرضه و عاقل است؛ اما ظاهر زندگی آن‌ها خیلی ساده (نسبت به زندگی ما) است و در اولین جلسه صحبت مستقیماً بیان کرد که فرد حسابگر و دقیقی است و اهل حساب‌وکتاب. همچنین مدام می‌گفت که توقع دارد همسر او از لحاظ مالی مراعات کند. همچنین تأکید داشت که اهل اسراف و تجملات نیست. به نظر شما می‌توان نتیجه گرفت که این آقا فرد خسیسی است؟ چگونه می‌توانم مطمئن شوم؟ در جلسات بعدی چه سؤالاتی بپرسم که متوجه شوم فرد خسیسی است یا نه؟

پاسخ مشاور: دوست عزیز برای شناخت افراد تنها نمی‌توان از طریق پرسش و پاسخ و اینکه چه‌حرف‌هایی زده‌اند به نتیجه قطعی رسید. باید در مراوداتی که با ایشان دارید این مسائل را بیشتر متوجه بشوید.

قبل از اینکه بخواهید درباره خسیس بودن خواستگارتان نتیجه‌گیری کنید باید تعریف‌تان از خساست و تفاوت آن باصرفه‌جو بودن را مشخص کنید. آدم‌های صرفه‌جو، از مخارج غیرضروری پرهیز می‌کنند و سعی می‌کنند از هر وسیله‌ای که دارند تا حد ممکن بهترین استفاده را ببرند اما در مواقع ضروری کاملاً دست‌ودل‌بازند. ولی آدم‌های خسیس فارغ از اینکه مسئله ضروری باشد یا نه به‌طورکلی در برابر هر هزینه‌ای مقاومت می‌کنند. به‌علاوه، افراد خسیس در اغلب موارد از لحاظ عاطفی هم خشک و جدی هستند، به جزئیات خیلی توجه می‌کنند و پول به جانشان بسته است. پس در وهله اول خساست را برای خودتان تعریف کنید و البته تعریف طرف مقابلتان را هم بشنوید تا مبادا به دلیل تفاوت‌های تربیتی و فرهنگی به‌اشتباه او را خسیس قلمداد کنید.

قبل از اینکه بخواهید درباره خسیس بودن خواستگارتان نتیجه‌گیری کنید باید تعریف‌تان از خساست و تفاوت آن باصرفه‌جو بودن را مشخص کنید.



برای اینکه متوجه شوید خواستگارتان خسیس است یا خیر باید رفتارهای او و خانواده اش را بررسی کنید. نوع دسته گلی که با خود به همراه آورده اند، نحوه لباس پوشیدن و چیزهایی از این نوع. 
یک روش دیگر هم این است که باهم قراری خارج از خانه داشته باشید. اینکه چه محلی باشما قرار می گذارد، چه چیزی سفارش می دهد و نحوه خرج کردن ان می تواند نشان دهنده این باشد که خسیس است یاخیر؟


زمانی هم که برای تحقیق می روید، می توانید این موضوع را بررسی کنید. ببینید در مورد نحوه خرج کردن خودش و خانواده اش دیگران راجع به او چه می‌گویند؟ درباره او تحقیق کنید و متوجه شوید آیا دوستان و آشنایان، او را خسیس می‌دانند یا نه.
بخش همسان گزینی تبیان
منبع: پرسش و پاسخ‌های عمومی تبیان