تبیان، دستیار زندگی

جشنواره بین‌المللی سرخ نگاران

معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: نخستین دوره جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» (تاریخ شفاهی و مستندنگاری)، در بخش‌های ادبیات داستانی بزرگسالان و کودک و نوجوان برگزار می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
جشنواره
به گفته حجت‌الاسلام کاویانی‌راد رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره بین‌المللی « سرخ نگاران»، ارزیابی علمی و پژوهشی محتوای کتاب‌های ژانر ایثار و شهادت، حمایت از آثار فاخر کیفی ناشران و نویسندگان حوزه ایثار و شهادت انگیزه دهی به نویسندگان نوقلم برای تولید محتوا در این حوزه و تدوین نقشه راه و سند راهبردی برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اهداف این جشنواره هستند.

در پایان این نشست خبری از پوستر جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» رونمایی شد.



وی اظهار کرد: تمامی ناشران و نویسندگان می‌توانند دو نسخه از آثار خود را تا سی ام دی ماه ۱۳۹۸ به دبیرخانه جشنواره به نشانی تهران، خیابان آیت الله طالقانی، خیابان ملک الشعرای بهار شمالی، پلاک ۵ طبقه سوم اداره کل اسناد و انتشارات ارسال کنند و ثبت نام الکترونیکی به آدرس www.navideshahed.com الزامی است.

کاویانی‌راد گفت: شعار این دوره جشنواره، «ادبیات ایثار و شهادت؛ محور توسعه فرهنگی» انتخاب شده است.

وی در ادامه این نشست خبری اعلام کرد:بنیادشهید و امور ایثاگران تاکنون ۱۷۶۰ عنوان کتاب در زمینه‌های خاطره، مستندنگاری،وصایای شهدا  را از جمله اقدمات بنیاد شهید در زمینه نشر ادبیات ایثار و شهادت برشمرد و گفت:امیدواریم باقی مانده فرهنگ اعلام شهدا نیز به چاپ برسد.

کاویانی‌راد اظهار کرد:یک حرکت جهادی در زمینه جمع‌آوری خاطرات والدین شهدا شروع کرده‌ایم تا بتوانیم سیره شهدا را از لابه لای این خاطرات استخراج و به نظریات علمی مورد نیاز جامعه تبدیل کنیم تا در آینده خدشه‌ای به فرهنگ ایثار و شهادت وارد نشود.البته باید این فرهنگ را به اشتراک جهانی بگذاریم که جشنواره سرخ‌نگاران هم این هدف را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی نشر ادبیات مربوط به فرهنگ ایثار و شهادت از جمله مشکلات مالی گفت: امیدوام با تغییر رویه در تصدیگری تولید این نوع محصولات،بخشی از موانع حل شود.

در پایان این نشست خبری از پوستر جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت با عنوان «سرخ نگاران» رونمایی شد.

منبع :خبرگزاری ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .