تبیان، دستیار زندگی

مالکان چند خودرو فقط یک سهمیه می‌گیرند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید نهایتاً از میان همه خودروهایی که به نام یک نفر است، فقط یک خودرو حائز دریافت سهمیه خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مالکان چند خودرو
در جریان اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین خودروها، همه وسایل نقلیه بنزینی براساس کارت سوختی که برایشان صادر شده یک سهمیه سوخت دریافت می‌کنند؛ اما آنگونه که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی می‌گوید قرار نیست این روال ادامه داشته باشد و نهایتاً از میان همه خودروهایی که به نام یک نفر است، فقط یک خودرو حائز دریافت سهمیه خواهد شد. 

همچنین تکلیف تخصیص سوخت یارانه‌ای به‌خودروهای بالای 30سال و فرسوده نیز در کارگروهی بررسی می‌شود و مناسب‌ترین سیاست برای آنها اتخاذ خواهد شد.

اگر رمز کارت سوخت قبلاً عوض شده باشد، حالا چهار رقم آخر شماره ملی صاحب کارت سوخت که نامش پشت آن قید شده ملاک عمل است اما اگر این رمز نیز پذیرفته نشد، فرد باید به مراکز حذف رمز در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کند.



به گزارش همشهری، در یک سال گذشته که احیای کارت سوخت و سهمیه‌بندی بنزین مطرح شده بود، بارها پیشنهاد شد بنزین یارانه‌ای براساس کد ملی و به ازای افراد تخصیص پیدا کند و سازوکاری نیز برای مبادله آن درنظر گرفته شود اما این پیشنهاد، حداقل تاکنون به تأیید نظر دولت نرسیده است. حالا اما، امیر وکیل‌زاده مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در گفت‌وگو با فارس اطلاعاتی از محدود کردن تخصیص سهمیه بنزین یارانه به افراد دارای چند خودرو داده که می‌تواند در نهایت به تخصیص عادلانه‌تر یارانه سوخت به خانوارها منتهی شود. به گفته او نهایتاً صاحبان چند خودرو فقط یک سهمیه دریافت می‌کنند اما اینکه به کدامیک از خودروهای آنها سهمیه داده شود در دست بررسی است.

وکیل‌زاده همچنین درباره اینکه وضعیت کارت سوخت خودروهای فرسوده چه می‌شود، می‌گوید: کارگروهی روی این موضوع کار می‌کند و نیت همه این است که برای این خودروها تمهید مؤثری اندیشیده شود و راهکار آن نیز کم‌وبیش پیدا شده اما وقتی مصوب شد اطلاع‌رسانی می‌کنیم. 

معاون وزیر نفت در اعتبار 6ماهه سهمیه سوخت خودروها نیز تصریح می‌کند: در 6‌ماه 360لیتر بنزین به یک خودروی شخصی سواری تعلق می‌گیرد و افراد تا این میزان سوخت را می‌توانند به‌اندازه 6‌ماه در کارت  سوخت ذخیره کنند و پس از آن می‌سوزد. او درباره رمز کارت سوخت نیز می‌گوید: حتی اگر رمز کارت سوخت قبلاً عوض شده باشد، حالا چهار رقم آخر شماره ملی صاحب کارت سوخت که نامش پشت آن قید شده ملاک عمل است اما اگر این رمز نیز پذیرفته نشد، فرد باید به مراکز حذف رمز در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کند.
منبع: همشهری
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .