تبیان، دستیار زندگی

پرنده سال نیوزیلند یک پنگوئن چشم‌زرد است

یکی از نادرترین گونه‌های پنگوئن در دنیا موسوم به هویهو در یک رای‌گیری عمومی به عنوان پرنده سال نیوزیلند برگزیده شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
پنگوئن چشم زرد
به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، شهروندان نیوزیلندی دو هفته فرصت داشتند به پرنده محبوب خود رای بدهند و رای جمع‌آوری کنند و سرانجام پنگوئن چشم‌زرد در این رقابت توانست عنوان پرنده سال نیوزیلند را از آن خود کند. رای‌گیری برای انتخاب پرنده سال در نیوزیلند از ۱۴ سال پیش انجام می‌شود و این نخستین بار است که یک پنگوئن یا پرنده دریایی برگزیده شده است.

کاکاپو یا همان طوطی جغدی یا طوطی شب دومین پرنده محبوب نیوزیلندی‌ها در سال ۲۰۱۹ لقب گرفت و کاکارویا یا سینه‌سرخ سیاه هم در رده سوم ایستاد.


کارشناسان برآورد می‌کنند فقط ۲۲۵ جفت از این گونه پنگوئن در خطر انقراض در حیات وحش دنیا باقی مانده است و برگزیده شدن آن به عنوان پرنده سال نیوزیلند می‌تواند توجه فعالان محیط‌زیست و حیات وحش را به پنگوئن چشم‌زرد بیشتر جلب کند. رای هویهو در انتخاب پرنده سال تقریبا سه برابر پرنده دوم امسال بود که از علاقه مردم نیوزیلند به این پرنده خبر می‌دهد.

کاکاپو یا همان طوطی جغدی یا طوطی شب دومین پرنده محبوب نیوزیلندی‌ها در سال ۲۰۱۹ لقب گرفت و کاکارویا یا سینه‌سرخ سیاه هم در رده سوم ایستاد. کاکارویا پرنده محبوب نخست‌وزیر محبوب نیوزیلند است اما خانم جاسیندا آردرن تصمیم گرفت از نفوذ خود به نفع پرنده دوست‌داشتنی‌اش سوءاستفاده نکند و در این رای‌گیری بی‌طرف بماند.
منبع: همشهری آنلاین
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .