تبیان، دستیار زندگی

5 باید و نباید در سفر به تهران

در بسیاری از موقعیت‌ها، بایدها و نبایدهایی وجود دارند که رعایت‌شان قطعا حضور در آن شرایط را برایمان راحت تر و قابل درک تر می‌کند. سفر کردن هم از این قاعده مستثنا نیست و باید و نبایدهایی دارد که شاید یادآوری‌شان به کارتان بیاید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
5 باید و نباید در سفر به تهران

1.در زمان بندی‌تان ساعت‌های ترافیک و مسافت‌های تهران را در نظر بگیرید:

 برای هر کسی که حتی یک بار به پایتخت سفر کرده باشد، کاملا بدیهی است که باید حواسش به ترافیک‌های سنگین تهران در ساعت‌های خاصی از شبانه روز و مسافت‌های طولانی باشد. ساعت اوج ترافیک در پایتخت اکثرا از زمان تعطیلی اداره‌ها شروع می‌شود و تا ساعت 20 ادامه پیدا می‎کند. در این ساعات بهتر است از وسایل نقلیه عمومی برای رفت و آمدتان استفاده کنید که هم به صرفه تر است و هم سرعت بیشتری نسبت به اتوموبیل شخصی و تاکسی‌‎های دربست دارد.

2. اگر در فصل پاییز و زمستان به تهران سفر می‌کنید، بهتر است از ماسک‌های فیلتردار برای جلوگیری از آلودگی هوا استفاده کنید:

با شروع سرما در تهران، موجی از آلودگی هوا، شهر را در بر می‌گیرد. این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در مرکز شهر و مناطق شلوغ رفت و آمد دارید، حتما برای جلوگیری از مسمومیت تنفسی، سردرد و گلو درد ناشی از آلودگی؛ از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنید.


3.برای رزرو هتل یا مسافرخانه تهران قیمت‌ها را مقایسه کنید:

 یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید هزینه‌های اقامت‌تان در تهران را تخمین بزنید، بررسی قیمت رزرو هتل در سایت‌های متفاوت است. برای یافتن هتل ارزان در تهران لازم است همزمان قیمت چند سایت را بررسی کنید تا بهترین گزینه را پیدا کنید. پیدا کردن هتل در تهران به صورت حضوری کار ساده‌ای نیست، چرا که ممکن است بدون داشتن ایده‌ای از قیمت‌ها، هزینه‌ی گزافی بابت چند شب اقامت بپردازید. از طرفی زیاد بودن فاصله‌ی هتل ها با یکدیگر، یا انتخاب کردن نقطه‌ی نامناسبی از شهر، شما را در تهران درگیر رفت و آمدهای طولانی یا دسترسی نامناسب به وسایل نقلیه عمومی می‌کند. در این زمینه اسنپ روم می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای شروع مقایسه قیمت‌ها باشد. همچنین این سرویس ارزان ترین اقامتگاه در تهران که شروع قیمت آن از 13 هزار تومان است؛ یعنی خوابگاه پسرانه و خوابگاه دخترانه را هم به صورت روزانه و ماهانه اجاره می‌دهد.

4.تهران کافه و رستوران‌های زیادی دارد. برای انتخاب هوشمندانه، از اپلیکیشن‌های راهنما استفاده کنید:

این روزها به لطف فضای مجازی، قبل از انتخاب هر چیزی می‌توانید میزان زیادی اطلاعات جمع آوری کنید. از آنجایی که انتخاب از میان تعداد زیاد رستوران‌های تهران کار سختی است، کافیست به یکی از روش‌های زیر عمل کنید:

·نام رستوران را در گوگل جستجو کنید و امتیاز و نظرات دیگران را بر روی پروفایل رستوران در نقشه‌ی گوگل بخوانید.
·از اپلیکیشن Foursquare برای دیدن تصاویر رستوران، آدرس، حدود قیمت و نظرات دیگران استفاده کنید.
·اسم رستوران یا کافه مورد نظرتان را با هشتگ در اینستاگرام جستجو کنید تا نتایج و تجارب دیگران را ببینید.


5.در سفر به تهران، تا حد ممکن از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید:

در تهران استفاده از وسایل نقلیه عمومی بسیار راحت، کاربردی و کم هزینه است. بهتر است برای رسیدن به هر مقصدی با کمی زمانبندی، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید. در غیر این صورت توصیه می‌شود که از تاکسی‌های آنلاین استفاده کنید، چرا که قیمت‌های بسیار به صرفه‌تری نسبت به تاکسی دربست دارند.