تبیان، دستیار زندگی

با حضور ستاری و طهرانچی؛

مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقیقات افتتاح شد

مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
محمدمهدی طهرانچی
مراسم افتتاح مرکز رشد و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات عصر امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات در کتابخانه دکتر حبیبی این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و برخی از رؤسای واحدها، مدیران کل و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی نیز حضور یافتند.

ستاری و طهرانچی ضمن افتتاح مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات، از بخش‌های مختلف این مرکز بازدید و در جریان فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان مستقر قرار گرفتند.

مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات از جمله مراکزی است که با هدف کاربردی کردن و تبدیل علم به ثروت ضمن حمایت و پشتیبانی، خدمات متنوع و گوناگونی را به محققان و پژوهشگران ارائه می‌دهد و به دنبال تحقق دانشگاه نسل سوم و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است.

این مرکز با هدف کاربردی کردن و تبدیل علم به ثروت ضمن حمایت و پشتیبانی، خدمات متنوع و گوناگونی را به محققان و پژوهشگران ارائه می‌دهد و به دنبال تحقق دانشگاه نسل سوم و تبدیل شدن به دانشگاه کارآفرین است


دانشجویان و صاحبان ایده‌های نو می‌توانند با حضور در مرکز رشد و نوآوری واحد علوم و تحقیقات، از امکانات مرکز استفاده کنند، ایده خود را پرورش داده و به سوی تجاری‌سازی و ثروت آفرینی سوق دهند.

اختصاص دفاتر کار اداری، فضای کار اشتراکی، اتاق جلسات، خدمات مشاوره کسب و کار، امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت افزاری، حضور شتاب‌دهنده‌ها جهت حمایت فکری و مالی از طرح‌ها در طبقات چهارم و پنجم این ساختمان، از جمله امکاناتی است که در این مرکز ارائه خواهد شد.

از دیگر خدمات ارائه شده در این مرکز می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌ها، رویدادهای کارآفرینی، انگیزشی و آموزشی به صورت منظم و با حضور صاحبان صنعت و کارآفرینان مطرح کشور اشاره کرد. این دست همایش‌ها کمک شایانی به دانشجویان و صاحبان ایده‌های نو برای پیدا کردن ارتباط نزدیک با دیگر کارآفرینان و صاحبان صنایع در راستای دریافت مشاوره و آشناسازی آنان با دشواری‌ها و راه‌کارهای راه‌اندازی کسب و کار خواهد بود.

در حال حاضر شرکت‌ها و واحدهای فناوری در حوزه‌هایی نظیر پزشکی، اتوماسیون رباتیک، جواهرسازی، اپلیکیشن ورزش و سلامت، ساخت موتورهای کوادکوپتر در این مرکز استقرار یافته‌اند که با توجه به درخواست‌های ارائه شده، به زودی شرکت‌ها و واحدهای فناور گوناگونی در این مرکز مستقر خواهند شد.

علاوه بر موارد ذکر شده دانشجویان می‌توانند به عنوان نیروی داوطلب  یا همکار دانشجو در فعالیت‌های مرکز رشد و همچنین فراخور رشته تحصیلی خود در شرکت‌های فناور مستقر در این مرکز فعالیت کنند.
منبع: ایسنا
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .