تبیان، دستیار زندگی

خدمات‌رسانی با سرعت انجام می‌شود

گروه‌های جهادی بدون هماهنگی به مناطق زلزله‌زده اعزام نشوند

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به زلزله در آذربایجان شرقی گفت: فعلا نیازی به اعزام گروه‌های جهادی از سایر استانها به مناطق آسیب‌دیده نداریم و از گروه های جهادی می خواهیم بدون هماهنگی به مناطق اعزام نشوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
صادق مفرد
صادق مفرد مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی و مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به زلزله شب گذشته در آذربایجان شرقی و برخی مناطق کشور گفت: ساعاتی بعد از وقوع این زلزله گروه های جهادی مناطق آسیب دیده و همچنین نماینده جهاد سازندگی در منطقه حضور پیدا کرده و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

متاسفانه در این حادثه تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم ولی از لحاظ آسیب به منازل و تخریب ساختمان‌ها بحمدالله خسارت خیلی زیادی نداشتیم و خسارت به مقداری است که گروه‌های جهادی استان می‌توانند آن را مدیریت کنند


مفرد با اشاره درخواست گروه های جهادی شهرهای مختلف برای اعزام به مناطق زلزله زده، تاکید کرد: براساس ارزیابی‌هایی که تا کنون صورت گرفته فعلا نیازی به اعزام گروه های جهادی از سایر استانها و استان های همجوار نداریم.

وی با بیان اینکه خدمات‌رسانی به مردم منطقه هم اکنون با سرعت انجام می‌شود، ادامه داد: گروه های جهادی مانند گذشته فورا برای حضور در مناطق زلزله زده اعلام آمادگی کردند ولی در بررسی و ارزیابی میدانی که انجام دادیم مشخص شد کار از سوی گروه های جهادی استان آذربایجان غربی مدیریت می‌شود، فرمانده سپاه استان و مسئول بسیج سازندگی و گروه های جهادی منطقه نیز برای خدمت رسانی به مردم در صحنه حضور دارند.

مسئول جهاد سازندگی سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: متاسفانه در این حادثه تعدادی از هموطنان خود را از دست دادیم ولی از لحاظ آسیب به منازل و تخریب ساختمان ها بحمدالله خسارت خیلی زیادی نداشتیم و خسارت به مقداری است که گروه های جهادی استان می توانند آن را مدیریت کنند.

مفرد با بیان اینکه بحث اسکان اضطراری در مناطق مورد نیاز انجام شده، تصریح کرد: اگر نیازی به حضور گروه‌های جهادی از استان های دیگر باشد اعلام خواهیم کرد و از گروه های جهادی می خواهیم بدون هماهنگی به مناطق اعزام نشوند که انشالله کار توسط گروه های جهادی و نیروهای امدادی منطقه با سرعت بالاتری انجام شود.
منبع: خبرگزاری فارس
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .