تبیان، دستیار زندگی

اظهار آرامش رئیس سازمان تبلیغات از انتخاب رئیس جدید دارالقرآن

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد که قرآن باید محور تبلیغات اسلام باشد، بنابراین هرچه کار فرهنگی در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و یا نهادهای دیگر انجام می‌شود نیز باید قرآنی باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
مهدی قره‌شیخلو
مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان دارالقرآن الکریم صبح امروز در ساختمان سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام "مهدی اخوان صباغ" جایگزین "مهدی قره‌شیخلو" شد که از سال 1388 مسئولیت اداره این سازمان قرآنی را به‌عهده داشته است.

حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، سردار جباری فرمانده سپاه حضرت ولی‌ امر(عج) و جمعی از اساتید، قاریان و حافظان قرآنی و همچنین کارمندان سازمان دارالقرآن در این مراسم حضور داشتند.

"حسین اسدی" مشاور قرآنی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ضمن خیر مقدم به حاضران و طلب دوام توفیقات برای هر دو مدیر قرآنی کشور، به موضوع اهمیت مسأله قرآن‌محوری در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: از ابتدای تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، سازمان تبلیغات اسلامی و به‌ویژه سازمان دارالقرآن این توفیق را دارد که در بخش‌های مختلفی همچون تربیت نیروهای کادر و فعالیت‌های دیگری در حوزه‌های پژوهشی و تربیتی اقدامات شایسته‌ای را اجرا کند.

سازمان دارالقرآن توانسته به‌عنوان نهادی تصدی‌‌‌گر در حوزه آموزش و نظارت بر چاپ و نشر قرآن باشد.



پُست و مقام‌ در نظام جمهوری اسلامی ایران امانت است

عباس سلیمی قاری پیشکسوت و عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن نیز با تأکید بر اینکه پُست و مقام‌ در نظام جمهوری اسلامی ایران، امانت است، گفت: به‌لطف خداوند، آقای قره‌شیخلو در طول 10 سال مدیریت بر سازمان دارالقرآن توانست این امانت را به‌درستی تحویل حجت‌الاسلام اخوان صباغ بدهد. ایشان علاوه بر اخلاص و مجاهدتی که در زمینه‌های قرآنی داشتند در زمینه پاکدستی در مدیریت نیز زبانزدند.

حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی گفت: سازمان دارالقرآن به‌عنوان پیشگام در حوزه فعالیت‌های قرآنی در کشور به مقبولیت نسبی رسیده است. سازمان دارالقرآن  توانسته به‌عنوان نهادی تصدی‌‌‌گر در حوزه آموزش و نظارت بر چاپ و نشر قرآن باشد.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی ادامه داد: مهمترین مزیت سازمان دارالقرآن، پشتکار و انگیزه جدی برای پیگیری امور قرآنی بوده است که امیدوارم با حضور حجت‌الاسلام صباغ این امور تداوم پیدا کند.

حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با ابراز اینکه "امروز به این حد از بلوغ رسیده‌ایم که خط‌هایی که بین ما کشیده شده است برداشته شود و نگاه شبکه‌ای و جمعی برای پبشبرد اهداف جامعه داشته باشیم"، ادامه داد: بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی که در بیانات امام راحل(ره) نیز می‌توان بدان رسید، قرآن باید محور تبلیغات اسلام باشد، بنابراین هرچه در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و یا نهادهای دیگر کار فرهنگی می‌شود نیز باید قرآنی باشد.

باید به نقطه‌ای برسیم که 85 میلیون نفر یعنی تمام آحاد جامعه ما قرآنی باشند و این‌که امروز جامعه قرآنی ما قشری محدودند، مسئولیت این امر بر گردن ما است.


رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اظهار اینکه "امروز به‌فضل خداوند متعال در این مسیر عازمیم"، گفت: به‌توفیق الهی امروز شخصیتی سکان سازمان دارالقرآن را به‌عهده می‌گیرد که من نسبت به ایشان آرامش کامل دارم و عرض می‌کنم که به‌عنوان مسئول سازمان تبلیغات اسلامی خیلی محکم پشت شما ایستاده‌ام و جامعه قرآنی نیز پشت شما خواهد بود.

قمی با بیان اینکه "در این مسیر قصد داریم تا گام دوم انقلاب را قرآن‌محور و قدرتمندتر از گذشته برداریم"، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی مسیر ما دشوارتر البته همراه با دستاوردهای چشمگیرتر خواهد بود به‌شرط آنکه اهل گام برداشتن در این مسیر باشیم. البته پیش از این و در طول این 40 سال گام‌های مؤثری برداشته شده است و ما امروز موظفیم تا این حرکت را تقویت کنیم. حتماً در این دوره از ظرفیت بانوان قرآنی نیز بهره بیشتری خواهیم برد که نشانه آن نیز انتصاب یکی از بانوان فعال قرآنی کشور در ترکیب جدید اعضای هیئت‌امنای سازمان دارالقرآن‌الکریم است.

بهره‌مندی از ظرفیت حوزه‌های علمیه در عرصه قرآن‌‌کریم

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اعلام اینکه "در این مسیر حتماً از ظرفیت حوزه‌های علمیه و دیگر نهادهای حاکمیتی فعال در عرصه قرآن‌کریم بهره خواهیم برد"، گفت: من به‌نوبه خود قدردان زحمات آقای مهدی قره‌شیخلو در سازمان دارالقرآنم و ان‌شاءالله مسیر قرآنی که سازمان دارالقرآن در گذشته طی کرده است قدرتمندتر از قبل دنبال خواهد شد.

قمی با ابراز اینکه "مشتاقم نظرات جامعه قرآنی کشور را در رابطه با اصلاح موانع و احیاناً آسیب‌ها بشنوم"، گفت: مسلم است که باید تلاش کنیم تمام فعالیت‌های فرهنگی را بر محور قرآن ساماندهی کنیم. امروز اگر تلقی‌ها نسبت به قرآن در جامعه را افزون‌تر کنیم، موفق خواهیم بود.

وی با اشاره به فرمایشی از امام حسن عسکری(ع) که فرمودند «مؤمن تمجید دارد که دایره علاقه‌مندان به مکتب اهل‌بیت(ع) و قرآن را توسعه دهد»، بیان کرد: باید به نقطه‌ای برسیم که 85 میلیون نفر یعنی تمام آحاد جامعه ما قرآنی باشند و این‌که امروز جامعه قرآنی ما قشری محدودند، مسئولیت این امر بر گردن ما است. البته امروز اراده مستحکمی در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان دارالقرآن وجود دارد که در این مسیر حرکت و تمامی آحاد ملت را به‌سمت قرآنی شدن رهنمون کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر و تشکر مجدد از زحمات مهدی قره‌شیخلو، رئیس پیشین سازمان دارالقرآن الکریم، برای حجت‌الاسلام اخوان صباغ، رئیس جدید این سازمان آرزوی توفیق کرد.
منبع: خبرگزاری تسنیم
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .