تبیان، دستیار زندگی

آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

هر جایی افراطی‌ها و تکفیری‌ها فعالیت دارند، آتش جنگ و خونریزی روشن است

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کردند: بزرگترین خطری که امروز جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، خطر تکفیری‌هاست، لذا اگر یک نگاه به جهان اسلام داشته باشیم همه جا تکفیری‌ها آتش روشن کرده‌ و برخی از کشورهای اسلامی را تبدیل به ویرانه کرده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آیت الله العظمی مکارم شیرازی
حضرت آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کردند: بزرگترین خطری که امروز جامعه اسلامی را تهدید می‌کند، خطر تکفیری‌هاست، لذا اگر یک نگاه به جهان اسلام داشته باشیم همه جا تکفیری‌ها آتش روشن کرده‌ و برخی از کشورهای اسلامی را تبدیل به ویرانه کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی، صبح امروز در ارتباط ویدئوکنفرانسی با همایش «نقش استکبار در حمایت از جریان های افراطی و تکفیری و راهکارهای مقابله با آن» در سنندج، گفتند: برپایی این همایش با این عظمت با حضور علمای اهل سنت و اهل تشیع و صاحب نظران جهان اسلام را تبریک عرض می کنم.

این مرجع تقلید ادامه دادند: بی شک برپا کنندگان این همایش بزرگ و هرگونه فعالیت در راستای این برنامه برای ما می تواند ذخیره ای بزرگ برای آخرت باشد.

معظم له در ادامه عنوان کردند: بزرگترین خطری که امروز جوامع اسلامی را تهدید می‌کند، خطر تکفیری‌هاست، لذا اگر یک نگاه به جهان اسلام داشته باشیم همه جا تکفیری‌ها آتش روشن کرده‌ و برخی از کشورهای اسلامی را تبدیل به یک ویرانه کرده‌اند که بی شک ریشه و عامل این وضعیت کشوری های استکباری هستند.

در کشورهایی مثل ترکیه برخی مواقع تکفیری‌ها جنایت‌هایی را راه می‌اندازند و در بیرون کشورهای اسلامی هم خطر آنها محسوس است بنابراین این تفکرات و جریانات یک خطر برای کل بشریت محسوب می شوند و همه باید دست به دست هم بدهند که این خطر را برطرف نماییم.


ایشان تصریح کردند: برای جریان های منحرف فرقی نمی کند که چه کسی در مقابل شان قرار دارد، همان گونه که در جنایات زیادی در شمال عراق که اغلب اهل تسنن هستند، انجام دادند و تعداد زیادی از برادران اهل سنت را قتل عام کردند.

معظم له در ادامه سخنان خود گفتند: باید اذعان کرد که گروه‌ها و جریان های تکفیری برای جهان اسلام یک خطر بالقوه و مهم هستند و هرجایی که این گروه ها فعالیت دارند، آتش جنگ و خونریزی فعال و روشن است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزودند: در کشورهایی مثل ترکیه برخی مواقع تکفیری‌ها جنایت‌هایی را راه می‌اندازند و در بیرون کشورهای اسلامی هم خطر آنها محسوس است بنابراین این تفکرات و جریانات یک خطر برای کل بشریت محسوب می شوند و همه باید دست به دست هم بدهند که این خطر را  برطرف نماییم.

این مرجع تقلید بیان کردند: برای مبارزه و تقابل با جریان افراطی گری و تکفیر سه راه نظامی، سیاسی و فرهنگی وجود دارد که البته راه‌های نظامی و سیاسی بدون راه‌های فرهنگی نتیجه نمی‌دهد.

معظم له ادامه دادند: باید به دنیا بفهمانیم که این جریانات هیچ سنخیتی با اسلام ندارند و منحرف هستند تا شاهد جذب افراد به این گروه های جنایتکار و منحرف نباشیم.

ایشان در پایان سخنان خویش با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در بحث مقابله با جریان های تفکیری و افراطی در جهان اسلام، اظهار کردند: بعد از کنگره‌های جهانی که در قم طی دو سال داشتیم و علمای بزرگ از 80 کشور جهان اسلام شرکت داشتند خبر رسید که جذب و جلب داعش و امثال او کمتر شده و این یعنی کار فرهنگی اثر می‌گذارد.

منبع: خبرگزاری رسمی حوزه