تبیان، دستیار زندگی

عشق‌هایی که عقل را تعطیل می‌کند

کنترل هیجان تا پای سفره عقد

توانایی برقراری یک رابطه عاطفی مهم است اما مهم‌تر از آن کنترل عواطف در جایی است که منطق باید حرف اول را بزند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : ندا داودی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواجانتخاب همسر یکی از مهم‌ترین انتخاب‌های زندگی است که مهارت کنترل هیجان می‌تواند برای رسیدن به یک نتیجه رضایت‌بخش کمک بزرگی کند.

علاقه‌مند شدن به جنس مخالف و گرایش به آن چیزی است که همه به‌ صورت غریزی با آن روبه‌رو می‌شوید. سن بلوغ دوره شروع این هیجانات است. نمی‌شود با این گرایش مبارزه کرد اما باید آن را کنترل کرده و کاری کرد که این گرایش باعث صرف انرژی زیاد در روزهای سرنوشت‌ساز جوانی و نوجوانی نشود.

بهترین راه این است که اول باورتان را درست کنید، برای ازدواج بررسی معیارها، تصمیم‌گیری منطقی و مقداری علاقه و جذابیت داشتن طرف مقابل کافی است تا وارد شناخت بیشتر شوید


کشش به سمت جنس مخالف قرار است در زمان مناسب باعث تشکیل خانواده، فرزندآوری و بقای زندگی شود و در صورتی‌ که مراقب این امر فطری نباشید، می‌تواند در زمان انتخاب به جای یک موتور محرکه که قرار است انگیزه برای شروع کار باشد، تبدیل شود به یک ابزار کامل که همه‌ چیز را در دست بگیرد.

اگر چنین اتفاقی بیافتد و گرایش و علاقه‌مندی به کسی باعث شود انتخاب تنها بر اساس دوست داشتن انجام شود، نتیجه خوبی نخواهد داد.
قرار نیست باکسی به زیر سقف مشترک بروید که او را دوست ندارید اما قرار هم نیست به خاطر دوست داشتن، آینده‌تان را تباه کنید در حالی‌ که وقتی زندگی خوب کنار هم نداشته باشید این دوست داشتن تبدیل به نفرت خواهد شد. یکی از موضوعاتی که باعث می‌شود افراد مخصوصاً در سنین جوانی برای ازدواج برپایه عشق عمل کنند، باور مرکزی‌های اشتباه است مانند:
- فقط یک‌بار در زندگی ایجاد می‌شود. وقتی به کسی علاقه داری، اگر نتوانی با او ازدواج کنی دیگر کسی را دوست نخواهی داشت.
- ازدواج با عشق تضمین می‌کند تا آخر عمر شور و حرارت در رابطه وجود داشته باشد.
- نمی‌شود در طول زمان بازندگی در کنار یک فرد مناسب، علاقه اولیه را تبدیل به یک دوست داشتن زیاد کرد.
- زندگی با عشق‌های سینمایی زیباتر است.
- وقتی کسی را می‌بینی و دلت می‌لرزد یعنی او نیمه گمشده توست.
...
ده‌ها باور اشتباه باعث می‌شود فکر کنید حتماً باید عاشق شوید تا ازدواج کنید و زمان طلایی انتخاب همسر را از دست بدهید، در انتظار کسی که در اولین نگاه قلبتان باید تندتر بتپد. از طرفی هم می‌تواند باعث شود با دیدن کسی که خوشتان می‌آید و یا اصطلاحاً عاشقش شده‌اید روی معیارهای دیگر خط بکشید.

پس بهترین راه این است که اول باورتان را درست کنید، برای ازدواج بررسی معیارها، تصمیم‌گیری منطقی و مقداری علاقه و جذابیت داشتن طرف مقابل کافی است تا وارد شناخت بیشتر شوید.
قرار نیست یک فیلم پربازدید ساخته شود اما اگر به جای رویاپردازی‌های نوجوانی بر انتخاب اصولی تأکید کنید، می‌توانید امیدوار باشید که یک رمان با پایان خوش و عاشقانه در طول زمان بنویسید و ازدواج موفقی بسازید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است.
 بخش همسان گزینی تبیان