تبیان، دستیار زندگی

انتخاب همسر بدون وسواس

برای هر انتخابی باید، معیارهایی داشت مهترین انتخاب زندگی بیشترین بررسی را می خواهد اما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ازدواج
سوال کاربر : در زمینهٔ انتخاب همسر حس می‌کنم دچار وسواس شده‌ام لطفاً بفرمایید یک همسر خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد.

پاسخ مشاور: شما باید مطالعه جدی در زمینهٔ معیارهای انتخاب همسر داشته باشید. معیارهای دقیق آن را خوب بشناسید و سپس به اولویت‌بندی برسید. ولی در کل ویژگی‌هایی که یک همسر باید داشته باشد این‌ها هستند خوب این موارد را بررسی کنید و ببینید تا چه حد در طرف مقابل وجود دارد.

دین‌داری:

توجه داشته باشید که به واجبات که در دین اسلام توصیه‌ شده است، توجه کافی را داشته باشد. یعنی آنچه را که برای شما مهم است و البته در دین ما بدان‌ها توصیه‌ شده است حتماً توجه ویژه‌ای داشته باشد. (البته اگر این مسئله برای شما مهم است).

در کنار سؤالاتی که در جلسه خواستگاری مطرح می‌شود باید سعی شود در محل کار، محل تحصیل، محل زندگی و در میان دوستان و اقوام و آشنایان طرف مقابل هم تحقیقاتی وسیع انجام داد تا بیشتر به شناخت کافی رسید و با اطمینان بیشتری دست به انتخاب زد



اخلاق:

منظور از اخلاق این است که ایشان نرم‌خو بوده و دارای آرامش لازم باشند و در کنترل خشم و عصبانیت خود توانایی لازم را داشته باشند

اصالت خانوادگی:

یعنی در تحقیقات محلی بررسی کنید که آیا این خانواده دارای خوش‌نامی لازم هستند یا خیر؟

سلامت جسم و روان:

مثلاً عنوان کنید که من مشکل جسمی خاصی ندارم شما چطور؟

 درون‌گرایی و برون‌گرایی:

یعنی ببینید میزان اجتماعی بودن ایشان و توانایی‌شان برای برقراری رابطه با اطرافیان دارای تناسب لازم با شما است یا نه؟ یعنی اگر تیپ شخصیتی شما دو نفر باهم یکسان باشد بهترین حالت است. این‌ها معیارهای بسیار مهم هستند که باید وجود داشته باشند. در کنار سؤالاتی که در جلسه خواستگاری مطرح می‌شود باید سعی شود در محل کار، محل تحصیل، محل زندگی و در میان دوستان و اقوام و آشنایان طرف مقابل هم تحقیقاتی وسیع انجام داد تا بیشتر به شناخت کافی رسید و با اطمینان بیشتری دست به انتخاب زد.

به کلوب ازدواج تبیان هم مراجعه کنید تا اطلاعات لازم درزمینهٔ معیارهای انتخاب را کسب کنید.

همراهان عزیز، با توجه به گسترش سامانه همسان گزینی تبیان، لازم است جهت استفاده از خدمات همسان‌گزینی یا مشاوره اپلیکیشن همدم را از طریق لینک زیر دریافت و نصب نمایید، این سامانه در سراسر کشور فعال است. 
 بخش همسان گزینی تبیان

منبع: پرسش و پاسخ‌های عمومی تبیان