تبیان، دستیار زندگی

فواید بدنسازی

یکی از رشته های ورزشی ، بدنسازی می باشد.از فواید بدنسازی این که فرد با استفاده از تمرین های استقامتی، سیستم عضلانی خود را کنترل می کند و آن را گسترش می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
بدنسازی

بدنسازی چیست؟

بدنسازی به معنای آن نیست که مردانی چاق و هیکلی بازوهای خودشان را خم کنند و اندامشان را به رخ دیگران بکشند.این کار هنری است که با تلاش بی وقفه و درست عمل کردن به دست می آید و رمز و رازی برای رسیدن به موفقیت در آن وجود ندارد.

 در ورزش بدنسازی فرد تلاش می کند تا با انجام تمرین های قدرتی و استقامتی بر روی عضلات خود و همچنین با تغذیه مناسب و استراحت کافی ، بدنی حجیم برای خود بسازد.

 بسیاری از مردان و زنان دوست دارند با انجام ورزش بدنسازی ، صاحب اندامی خوش فرم و بدنی ورزیده و زیبا باشند.آنها برای رسیدن به این هدف باید به طور مستمر و حساب شده ودرست ، تمرینات بدنسازی را انجام دهند.

 آنها باید زیر نظر مربیان حرفه ای تمرینات بدنسازی را انجام دهند ،چون با انجام تمرینات اشتباه ممکن است با عوارضی همراه باشند و در رسیدن به تناسب اندام با تاخیر روبرو شوند و یا حتی نتیجه معکوس ببینند.

 در بدنسازی هیچ راه میانبری برای زود رسیدن به هدف وجود ندارد مگر اینکه بعضی از روشهای تمرین ، هوشمندانه تر و بهتر از تمرین های دیگر باشد.

 انواع مختلفی در ورزش بدنسازی وجود دارد ودر واقع این ورزش لزوما منجر به افزایش حجم و سایز عضله نمی شود.بسیاری از ورزشکاران در رشته های فوتبال و دومیدانی ، ژیمناستیک، بکس هستند که عضلات حجیم ندارند ولی تمرینات  ورزش بدنسازی را انجام می دهند.تمرینات این ورزش به افزایش استقامت و قدرت و کارایی بهتر در بدن کمک می کند.
بدنسازی

فواید بدنسازی


رشد ماهیچه

البته انجام تمرینات بدنسازی برای عموم مردم هم نقش بسزایی دارد . افرادی که تمرینات بدنسازی را انجام میدهند می توانند با این کار به رشد ماهیچه های خود  واستقامت و استحکام آن  کمک کنند.

در بدنسازی اصولا فرد با هل دادن و کشیدن وزنه های سنگین درگیر می باشد. با وزنه زدن ،ماهیچه ها سریع تر رشد می کنند و فرد به قدرت بدنی بیشتری می رسد.

در واقع تمرینات بدنسازی کمک می کند که  ماهیچه ها دوام بیشتری داشته باشند.

حفظ سلامت استخوان

  بسیاری از مردان و زنان دوست دارند با انجام ورزش بدنسازی ، صاحب اندامی خوش فرم و بدنی ورزیده و زیبا باشند.آنها برای رسیدن به این هدف باید به طور مستمر و حساب شده ودرست ، تمرینات بدنسازی را انجام دهند.

همچنین بدنسازی اگر به شکل صحیح و درست انجام شود ، باعث حفظ سلامت استخوان ها می شود.

انجام تمرین های مقاومتی در بدنسازی باعث می شود که به استخوان های بدن فشار بیاورد و آنها را مجبور کند که با این شرایط سازگار شوند و در نتیجه قدرتمندتر و متراکم تر شوند.

 این ورزش احتمال پوکی استخوان و  شکستگی و ترک خوردگی استخوان را کم می کند.

تناسب اندام 

یکی از مهم ترین مزایای بدنسازی ، تناسب اندام  وکاهش چربی بدن می باشد  که در واقع می توان گفت رسیدن به تناسب اندام بیش از هر جنبه دیگری از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.فرد با تحرکات اضافی و انجام حرکات صحیح باعث می شود که چربی سوزی در بدن زیاد شود و چربی های بدن کاهش یابند.

 افرادی که تمرینات بدنسازی را انجام می دهند باید در کنار این  ورزش رژیم غذایی را هم رعایت کنند.در نتیجه برای رسیدن به تناسب اندام باید غذای کمتری بخورند.

افراد برای افزایش حجم عضله و چربی سوزی نیاز دارند که تمرینات بدنسازی را انجام دهند.

 همچنین بدنسازی کمک می کند تا قدرت عضلات بدن زیاد شود.

سلامتی و زیبایی

این ورزش به بدن سلامتی و زیبایی می بخشد.از دیگر فواید بدنسازی ، سلامتی برای بدن می باشد. بدنسازی،  از فعالیت‌های فیزیکی جامع است که برای سالم و فعال ماندن عضلات،می توان آن را انجام داد.تمرینات بدنسازی ، بیماری هایی مانند چاقی ، فشار خون بالا را کنترل می کند.
بدنسازی

نظم و انضباط

یکی دیگر از فواید بدنسازی ، نظم و انضباط است.این ورزش نظم خاصی برای هر فرد ایجاد می کند که باید بر اساس آن عمل کند.مثلا فرد باید هر روز به باشگاه برود به همین خاطر باید به زندگی شخصی خود نظم و انضباط دهد تا بتواند هم به ورزش و باشگاه خود برسد و هم به زندگی خود.

ایجاد انگیزه در زندگی

 همچنین ورزش بدنسازی باعث ایجاد انگیزه در زندگی فرد می شود.تمرینات بدنسازی به فرد انگیزه می دهد تا کارهای متعدد خانه و یا بیرون را به نحو صحیح انجام دهد بدون اینکه خسته شود.

افزایش اعتماد به نفس


 افزایش اعتماد به نفس در فرد ، از دیگر فواید بدنسازی می باشد.وقتی فرد بدن سالمی داشته باشد و از عضلات زیبا و قوی برخوردار باشد ، اعتماد به نفسش هم زیاد می شود .

 همچنین فشارهای عصبی که بر اثر کارهای روزانه در فرد ایجاد می شود را کاهش می دهد.

درمان مشکلات بی خوابی

 

 ورزش بدنسازی باعث ایجاد انگیزه در زندگی فرد می شود.تمرینات بدنسازی به فرد انگیزه می دهد تا کارهای متعدد خانه و یا بیرون را به نحو صحیح انجام دهد بدون اینکه خسته شود.


بدنسازی کمک می کند تا بی خوابی و اختلالات خواب فرد درمان شود.عضلات فرد ورزشکار بعد از انجام تمرینات، خسته و فرسوده می شود و نیاز جدی به استراحت و خواب دارد. در نتیجه با انجام  این تمرینات ، فرد میتواند به موقع بخوابد.

سلامت قلب و عروق

بدنسازی به سلامت قلب و عروق و ایجاد هماهنگی  و نرمی میان اعضای بدن و افزایش و درک و احساس مغزی کمک می کند و در واقع سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

دیگر فواید بدنسازی


بدنسازی، انعطاف پذیری بدن را زیاد می کند.

این ورزش برای عضلات و مفاصل افراد معلول یا ضعیف  بسیار عالی و مفید است.

 با انجام تمرین های بدنسازی ، کلسترول خون ثابت می ماند و هموگلوبین و سلولهای قرمز زیاد می شود.

 بدنسازی باعث افزایش طول عمر افراد می شود و زندگی آنها را بهبود می بخشد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .