تبیان، دستیار زندگی

کتابی که کارآفرینان استارتاپی باید نگاهی به آن بیندازند

اگرچه افراد زیادی به عنوان کارفرین موفق می‌شناسیم که سواد و مطالعه زیادی ندارند، اما به عنوان یک گزاره درست همیشه پذیرفته‌ایم کسی که مطالعه بیشتری در حوزه کارآفرینی و مدیریت دارد احتمال رخداد موفقیت و همچنین اندازه این موفقیت به مراتب بیشتر خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
کتابی که کارآفرینان استارتاپی باید نگاهی به آن بیندازند
در حوزه مدیریت و کارآفرینی در دنیا کتاب‌های مناسب زیادی سالانه تولید و عرضه می‌شود. برخی از این کتاب‌ها آکادمیک و دانشگاهی هستند و برخی عمومی و بازاری. به طور قطع نمی‌توان گفت که کتاب‌های بازاری مفیدتر هستند یا کتاب‌های آکادمیک. بلکه هر دو در کنار هم می‌تواند نگرش و تکنیک‌های منحصربه‌فرد خود را به انسان بیاموزد. علاوه بر حوزه مدیریت، در حوزه استارتاپ‌ها نیز کتاب‌های مفیدی عرضه شده‌اند که امروزه می‌توان گفت بخش خوبی از آن‌ها ترجمه شده و در اختیار و دسترس است. کتاب‌های بسیار مفیدی از جمله کتاب استارتاپ ناب، کتاب خلق مدل کسب‌وکار، کتاب تست مامان و ... .

کتاب‌های استارتاپی ترجمه‌شده که در بازار وجود دارند قطعا دارای نکات بسیار حائز اهمیتی هستند اما بسیار مناسب‌تر آن است که کتابی دارای محتوای بومی و ایرانی وجود داشته باشد که بتواند تا حدی مناسب بازار ایران صحبت کند. کتاب‌های ترجمه با وجود نکات بسیار ارزشمندی که ارائه می‌کنند اما بالاخره در کشورهای توسعه‌یافته دنیا نگارش شده‌اند که در این کشورها قطعا محیط و اکوسیستم کارآفرینی و استارتاپی بسیار توسعه‌یافته‌تر از کشور ماست.

کتاب مدل‌های استارتاپی را که مطالعه بفرمایید تا حدی می‌بینید که سعی کرده این خلا را برطرف کند. کتابی که توسط مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف و به قلم آرمان صفایی به چاپ رسیده است. حداقل یک نسخه از این کتاب را می‌توانید در بسیاری از مراکز شتاب‌دهنده استارتاپی، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های وی‌سی و دفتر استارتاپ‌‌ها بیابید. در این کتاب استارتاپی بسیاری از نکاتی که مطرح شده است دارای مثال‌های بومی و از دل استارتاپ‌ها و سازمان‌های ایرانی است. کتابی که از دل مصاحبه با شرکت‌هایی مثل تپسی، علی بابا، نت برگ و ... تلاش کرده راهکارهایی برای نوآوری در مدل کسب‌وکار برای استارتاپ‌های ایرانی ارائه کند که به صورت یک نسخه عملیاتی کاربرد داشته باشد.  خرید این کتاب از سایت مرکز کارآفرینی دانشگاه شریف یا سایت مولف کتاب مدل‌ های استارتاپی امکان‌پذیر است.