تبیان، دستیار زندگی

ثبت شرکت و ثبت برند مطمئن با موسسه حقوقی مشهور

ثبت شرکت چگونه است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
ثبت شرکت و ثبت برند مطمئن با موسسه حقوقی مشهور
یکی از اصولی ترین و حرفه ای ترین اقداماتی که افراد برای شروع کسب و کارها و شراکت با یکدیگر می توانند انجام دهند ثبت شرکت است و در واقع با ثبت شرکت است که افراد این اطمینان را دارند که تمامی مسئولیت ها، تکالیف، سود و زیان و موارد مهم دیگر مانند آن بصورت کاملاً شفاف مشخص شده و همچنین می توانند از حمایت های قانونی و همچنین تسهیلات بانکی بهره مند شوند.

در واقع مواردی نظیر ثبت شرکت، ثبت برند و لوگو و ثبت طرح صنعتی به دلایل متعددی که در ادامه به برخی از مهمترین آنها اشاره می نماییم در کشورمان دارای متقاضیان بسیار زیادی است.
چند نوع شرکت داریم؟

طبق ماده 20 قانون تجارت بطور کلی در ایران هفت نوع شرکت وجود دارد که به شرح ذیل است:

۱- شرکت سهامی (اعم از سهامی خاص و عام)
۲- شرکت با مسئولیت محدود
۳- شرکت تضامنی
۴- شرکت مختلط غیر سهامی
۵- شرکت مختلط سهامی
۶- شرکت نسبی
۷- شرکت تعاونی تولید و مصرف

نکته: از بین 7 نوع شرکتی که نام برده شده، شرکت های با مسئولیت محدود و سهامی خاص به ترتیب بالاترین تعداد ثبت شرکت در تهران و ایران را به خود اختصاص داده اند و بعد از این دو شرکت شرکت هایی مانند شرکت تعاونی و تضامنی در رتبه های بعدی قرار دارند.

همچنین در موارد معدود و خاصی نیز متقاضیان ثبت شرکت اقدام به ثبت شرکت سهامی عام می نمایند اما به دلیل آنکه برای ثبت شرکت سهامی عام اخذ مجوزهای خاصی نیاز است و ثبت این نوع شرکت دارای پیچیدگی های خاصی است، در نتیجه بغیر از موارد خاص دلیلی برای ثبت شرکت سهامی عام دیده نمی شود.

در بین شرکت های هفتگانه ای که در بالا به آن ها اشاره نمودیم شرکت هایی مانند شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی و شرکت نسبی هم مشاهده می شود که طبق آمارهای موجود، استقبال چندانی از ثبت این نوع شرکت ها در ایران نشده است.

ثبت برند و طرح صنعتی چگونه است؟

ثبت برند و طرح صنعتی از دیگر خدمات بسیار مهم و پر متقاضی ای است که توسط اداره مالکیت معنوی که از زیرمجموعه های قوه قضائیه محسوب می شود به انجام می رسد و در واقه با ثبت برند و ثبت طرح صنعتی است که متقاضی می تواند از حق انحصاری ای که برای وی بوجود می آورد بصورت کامل بهره مند گردد.

یکی از مهمترین اقدامات لازم برای ثبت برند استعلام برند مورد نظر در طبقه ای است که متقاضی تصمیم به ثبت برند خود در آن طبقه را دارد، چراکه اگر قبلاً عین و یا حتی شبیه برندی که تصمیم به ثبت آن را دارید در همان طبقه به ثبت رسیده باشد دیگر آن علامت تجاری برای متقاضی قابل ثبت نخواهد بود.

شاید در نگاه اول این موضوع کمی سختگیرانه باشد اما اتفاقاً همین سختگیری ها این نوید را به متقاضی میدهد که کارشناسان اداره مالکیت معنوی در مورد ثبت برند های مشابه بسیار حسّاس و سختگیر هستند و در نتیجه متقاضی و مالک ثبت برند می تواند این اطمینان را داشته باشد که از برند و علامت تجاری خود به نحو انحصاری و مطمئنی استفاده نماید.

نکته: در ثبت طرح صنعتی صرفاً شکل ظاهری یک محصول و یا شکل ظاهری بسته بندی به ثبت میرسد و در واقع در مورد ثبت طرح صنعتی مواردی نظیر ابعاد، کارایی، نحوه عملکرد، جنس و نظایر آن بهیچ عنوان مطرح نیست و همانگونه که اشاره شد در ثبت طرح صنعتی صرفاً شکل ظاهری کار به ثبت می رسد.

در پایان خاطر نشان می سازیم که چنانچه تصمیم به امور ثبتی و حقوقی نظیر ثبت شرکت در تهران و یا هر نقطه ای از ایران را دارید و یا اگر تصمیم به ثبت برند و علائم تجاری، ثبت طرح صنعتی و امثالهم را دارید می توانید ضمن تماس با شماره 02143000430 با کارشناسان و وکلای موسسه حقوقی مشهور  مشاوره حقوقی تخصصی داشته باشید، همچنین یکی دیگر از راه های ارتباطی شما با موسسه ثبت شرکت مشهور وبسایت این موسسه به آدرس www.mashhoor.ir   می باشد.